Toon posts:

Problemen Toslink TV > 5.1

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 310415

Topicstarter
Beste allen,

ik heb een probleem en na uitgebreid gezocht te hebben voel ik me a. niet zo slim b. klote aangezien ik wil dat het werkt.

what's the setup? maandag nieuwe tv binnen: LG 42LE5300 (erg tevreden over!!), ik wil deze verbinden met mijn homecinema die ik een tijdje geleden heb gekregen: Samsung HT-C350 5.1 .

what's the problem? ik heb bij de mediamarkt een toslink optische kabel gekocht omdat mijn tv maar 1 output port heeft (de toslink). dus ik de kabel aangesloten op tv (out) en homecinema (in), zoek in de handleiding op hoe op de tv extern geluid aan te zetten ( door tv geluid uit te zetten), zet mijn samsung C350 op D.in zoals beschreven in de handleiding.. trommel geroffel: niets..

ik heb echt veel geprobeert en opgezocht maar niets lukt, ik heb helaas geen andere apparaten om de kabel uit te testen, zou er iets anders aan de hand kunnen zijn? mischien is het wel iets heel simpels en heb ik het over het hoofd gezien maar zou even niet weten wat, aub jullie hulp!

• pietz0r
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-05 20:11
Op je versterker optical in selecteren, misschien heb je hem nu op het coaxial digitale kanaal
edit: laatmaar

Al een software upgrade van de tv geprobeerd?

[Voor 25% gewijzigd door pietz0r op 01-06-2011 13:09]

Topicstarter
zal eens kijken of firmware update werkt maar zover ik weet zijn hier geen problemen mee bekent..

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:12
Staat je: Digitaal Audio uit op PCM of Automatisch, zet hem anders eens op PCM?
Voor de rest controleer eerst of je zeker weet dat er geluid uit je tv komt voordat je de speakers omschakelt naar je D.IN. Als je zeker weet dat er geluid uit komt dan weet je in ieder geval dat er geluid via de toslink verstuurd zou moeten worden.
Verdere tip, om te controleren of je Toslink van je tv wel werkt, er zou een rode gloed uit moeten komen (niet direct erin kijken, maar je kan het wel zien of er rood licht uit komt)
Sluit je kabel aan en kijk aan het einde van je kabel (welke je versterker in gaat) of die ook een rode gloed afgeeft. Als dit laatste niet zo is, is je kabel defect.
Mocht je dat allemaal hebben gecheckt, en je tv staat op TV Speaker: Uit, je versterker staat op D.IN en er loopt een rode gloed door de kabel.. dan weet ik het ook niet meer ;)

Succes ermee ..

Topicstarter
DonJunior schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 15:26:
Staat je: Digitaal Audio uit op PCM of Automatisch, zet hem anders eens op PCM?
Voor de rest controleer eerst of je zeker weet dat er geluid uit je tv komt voordat je de speakers omschakelt naar je D.IN. Als je zeker weet dat er geluid uit komt dan weet je in ieder geval dat er geluid via de toslink verstuurd zou moeten worden.
Verdere tip, om te controleren of je Toslink van je tv wel werkt, er zou een rode gloed uit moeten komen (niet direct erin kijken, maar je kan het wel zien of er rood licht uit komt)
Sluit je kabel aan en kijk aan het einde van je kabel (welke je versterker in gaat) of die ook een rode gloed afgeeft. Als dit laatste niet zo is, is je kabel defect.
Mocht je dat allemaal hebben gecheckt, en je tv staat op TV Speaker: Uit, je versterker staat op D.IN en er loopt een rode gloed door de kabel.. dan weet ik het ook niet meer ;)

Succes ermee ..
heb zowel auto als pcm geprobeert (echter is pcm de enige optie dus daar zou hij toch auto voor kiezen denk ik dan..
je tweede punt snap ik even niet, in de handleiding staat dat je het geluid van je tv uit moet zetten en dat hij daarna over zou moeten stappen
je derde punt heb ik ook al bekeken en er komt zeker een rode gloed uit de kabel..

zal zo die firmware eens updaten maar daar kan het toch denk ik niet aanliggen..

iemand anders geweldige ideeen?

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 10:09
Wat bedoel je met 'het geluid uitzetten'? Hoe doe je dat?

- Stel je HT in op optical in
- Stel je TV in op optical out
- Zet het geluid niet uit.
- Done?

Double check anders even met een andere bron dan je TV. Bijvoorbeeld een Xbox, een dvd-speler en/of een media centre. Als hij het dan wel gewoon doet ligt het waarschijnlijk aan je TV of een instelling op je TV. Als hij het niet doet zou ik je HT-setje eens :( aankijken.

edit: en nog iets heel stoms, maar wel iets wat erg belangrijk is: heb je het volume op je HT wel opengezet? Staat hij niet op mute?

edit2: haha, vandaag is er maintenance aan de downloadsectie voor manuals bij LG

[Voor 70% gewijzigd door HarmoniousVibe op 04-06-2011 16:43]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
wat ik bedoel met geluid uitzetten:

- in de handleiding van lg staat dat als je extern geluid wil inschakelen dat je dat doetdoor het volgende te doen menu > geluid > tv geluid uit; (ik heb het ook niet bedacht.....).. tv op optical out zetten kan ik verder niet vinden in de manuel (misschien ben ik blind...?)
- de samsung HT is mijn dvd speler en heb niets anders om mee te checken, misschien eens even lenen van iemand (wel goede check idd)
- geluid staat/stond op max, ik switchte per ongeluk even van digital in naar dvd modus = boze buren... dus hij staat niet op mute :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee