Acties:
  • 0Henk 'm!

• MichelV
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-05 21:32
Ik ben van plan om binnenkort mijn Conceptronic CFULLHDMA met pensioen te sturen en een HTPC te bouwen m.b.v. XBMC.
Ik denk dat mijn huidige workstation (Asus M3A78-EM met een 5050e en 4GB geheugen) een goeie basis daarvoor is (anders hoor ik het graag).

Nu loop ik tegen het probleem aan dat ik nog een stok-ouwe CRT heb die wat mij betreft nog even mee kan :)
Deze heeft echter alleen composiet en S-video ingangen terwijl de M3A78-EM alle uitgangen heeft (HDMI, Displayport, VGA en DVI) behalve analoog...

Mijn Marantz SR4001 heeft ook HDMI ingangen maar die doen alleen switchen (pass-through) voor zover ik weet.

Dus ik hik een beetje tegen een goeie oplossing aan... ik kan een convertertje bestellen a al deze:
http://www.dealextreme.com/p/usb-powered-vga-to-tv-composite-s-video-adapter-box-ntsc-pal-secam-15524

Of als ik daar toch al ben een nieuw cheap video kaartje bestellen:
http://www.dealextreme.com/p/ati-radeon-9200-64m-dual-vga-s-video-pci-video-card-21880

Die converter zal vast geen goeie kwaliteit leveren (?) en ik vraag me af of dat vga-kaartje (of een willekeurige kaart met s-video uitgang uit de PW) 1080p/i source vloeiend gaat weergeven?
Niet dat ik veel heb aan 1080p/i op het moment maar ik vul de NAS er toch maar vast mee :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-05 14:46
Daarnaast moet je jezelf maar afvragen of dat VGA naar S-Video wel goed gaat werken. In het verleden wilde zulke wonderkastjes namelijk weleens minder goed functioneren :P.

Zelf zou ik kijken naar een Geforce 9000+ serie of AMD HD 5000+ serie el-cheapo videokaartje waar een S-video uitgang op zit. Anders heb je namelijk straks geen DXVA voor 1080p materiaal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MichelV
Ja het zou niet het eerste problematische wonderkastje zijn :D

Dat wordt dan eens door de V&A bladeren want nieuw zijn ze niet dik gezaaid en nog redelijk prijzig..

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-05 14:46
Als je even door de Pricewatch bladert, zie ik er al genoeg.

Bijvoorbeeld de:
  • Sparkle SF-PX95GT1024U2-HP-P
  • Zotac Geforce 9500GT
  • XFX Radeon HD 4830 512MB DDR3
  • HIS HD 4850 512MB GDDR3 PCI-E
Waarbij ik persoonlijk voor een passieve, mid-range kaart zou gaan.

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ik heb zelf ook een HTPC bij een oude CRT TV. Die heb ik aangesloten met een zelfgebouwde VGA to RGB scart kabel. In jouw moederbord zit ook een AMD IGP, en dat is goed omdat dit soort kabels (je hebt ook complexere, met een hardware composite sync circuit) alleen werken bij ATI/AMD kaarten. Je moet er wel Powerstrip voor installeren. En daar vervolgens een custom timing invullen (even proberen, afhankelijk van je tv) maar dan heb je wel mooi beeld. Werkt alleen niet onder linux. Om de een of andere reden, zelfs als ik de custom timing via powerstrip omzet naar een modeline, en die onder linux gebruik wil de driver geen composite sync accepteren. Dus je kan dan geen XBMC op linux draaien.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• MichelV
Ja ik heb inderdaad ook even naar die rgb optie gekeken, jammer dat er geen linux support voor is.
En Microsoft is alweer een tijd definitief de deur uit hier.

Hoewel het hier wel lijkt te werken:
http://www.mythtv.org/wiki/RGB_Scart

Misschien toch de soldeerbout eens pakken...

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ja, als je de 'nvidia' kabel maakt werkt het altijd :).

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• MichelV
Cool, heb ik zo toch weer een mooi projectje erbij :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee