Toon posts:

Wireless connecten met telefoon sitecom150N

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Duckhamster
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-11-2021
Hoi Tweakers!,

Ik heb zojuist een goedkope router gekocht, zodat ik met mijn galaxy s 2 (net aangeschaft) niet over mijn limiet ga en gerust appjes e.d kan downloaden. Nu zie ik hem wel, maar kan ik niet connecten. Ik kan wel met andere wireless netwerken connecten.

Het probleem is, dat wanneer ik connect ik eerst zie "Herrinnerd", en dan "Uit".

De router heeft een belachelijke handleiding en op internet is alles op wireless+laptop/pc gericht. Kan dit makkelijk opgelost worden of moet ik hem gewoon ruilen voor een andere (mobielvriendelijkere?) router?

alvast bedankt!

Alexi

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nog even los van het feit dat een gelimiteerde data-abo bij een telefoon als dat krankzinnig is (aanschafprijs hoger dan 4 jaar onbeperkte data abo, bovendien gaan alle apps uit van een always-on verbinding), dit zou moeten werken.

Het is wel onterecht dat je je routerfabrikant hier verwijt dat ze niet elk denkbaar device op aarde in hun manual stoppen, al helemaal niet als device in kwestie nieuwer is dan de (low-end) router die je gehaald hebt :o

Dit is WiFi, je hebt wegelteld een SSID nodig en een WPA-key. En dat is het. Geen rocket science, bovendien staat dat *wel* in de documentatie van je telefoon...

Als dat niet werkt zou ik in eerste instantie naar je key kijken. Je weet hopelijk dat WPA-keys case sensitive zijn? Want Sitecom keys zijn per default all-caps, dus goede kans dat het daar fout gaat.

Soittakaa Paranoid!

• Duckhamster
Het wachtwoord heb ik in caps waar nodig is ingevuld (all caps ja :)), en ik neem aan dat mijn router samengaat met mijn mobiel wanneer de verkoper zegt dat dit kan, vandaar dat ik denk dat ik een fout maak. Kennis over SSID heb ik niet, en nog niet nodig gehad bij verbinden via wifi met andere routers. Het is altijd gewoon de key invullen en klaar.

Internet informatie in de documentatie van mijn mobiel is 3 regels samengevat: "wireless internet gebeurt via WLAN"

Ik kom er helaas niet uit, dus als iemand toevallig een oplossing heeft :)

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
De SSID is simpelweg de netwerknaam. Oftewel maak je wel verbinding met het netwerk wat onderop de Sitecom Router staat? Als het goed is boven het wachtwoord moet de naam staan. Probeer anders eens een reset van de router. Reset knopje iets van 30 seconden indrukken met een pennetje zou wel moeten werken. :)

• Duckhamster
Schijnbaar lukte WPS verbinden wel via mijn telefoon was ff proberen, maar het is wel gelukt.

Ik had de router ook gereset, maar dat verhielp het probleem niet.

Bedankt voor de hulp :)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee