Dag tweakertjes allemaal,
(zit ik in het juiste subforum?)
Mijn huidige setup voldoet niet meer (vaio fw41) en ben dus op zoek naar een uitbreiding. Uitbreiding, want de laptop doet het nog wel (handig voor op school enzo). CAE, gaming, Photoshop, After Effects en andere gimmicks vragen echter net iets te veel van het beestje.
De oplossing? Een desktop. Echter, ik zit met een plaatstekort
.
Hierbij dacht ik aan een mogelijke oplossing (zie pic's). Mijn vraagstelling is nu: voldoet deze oplossing of ga ik een lokaal brandje opstarten?
Dit is mijn huidige situatie:
bureau_1 by freelh, on Flickr
Waar heb ik ruimte? Enkel op dat scheve boekenplankje (boven de buizen van de centrale verwarming is te weinig plek, vooral in de hoogte). Dus heb ik wat getekend:
bureau_2 by freelh, on Flickr
Voorontwerp kast (mdf, 10mm):
case_1 by freelh, on Flickr
Het is al snel duidelijk: airflow enkel langs achter en opzij. Ik maak me alleen zorgen over het hinderen van die extra hindernis van die mdf. In onderaan en vooraan lijkt me geen probleem, maar out vanachter en opzij?
Hier heb ik al een eindige elementen op los gelaten (100kg) en dat houdt ze ruimschoots. Nu is slechts 1 zijde niet dragend.
Dit is de set-up die ik voor ogen had:
Wat denken jullie? Best gewoon de voor- en achterzijde openlaten met de nodige dwarslatjes? Hoewel ik graag de voorzijde dicht had gehad, desnoods met extra grills. Het is een voorontwerp en ik heb nog geen euro uitgegeven, ik wil eerst zeker zijn dat ik hierin slaag.
Of de nodige extra fans aanschaffen?
Vanachter toch maar een extra flow voorzien voor de bovenkant van de CM690II?
->pc-setup-opmerkingen zijn trouwens steeds welkom!
(HDD heb ik nog. OS misschien, maar nog niet zeker)
(Heb zelf al het RAM-probleem gezien: is geen 1,65V, maar is dat werkelijk zo erg?)
edit: RAM-issue
(zit ik in het juiste subforum?)
Mijn huidige setup voldoet niet meer (vaio fw41) en ben dus op zoek naar een uitbreiding. Uitbreiding, want de laptop doet het nog wel (handig voor op school enzo). CAE, gaming, Photoshop, After Effects en andere gimmicks vragen echter net iets te veel van het beestje.
De oplossing? Een desktop. Echter, ik zit met een plaatstekort

Hierbij dacht ik aan een mogelijke oplossing (zie pic's). Mijn vraagstelling is nu: voldoet deze oplossing of ga ik een lokaal brandje opstarten?
Dit is mijn huidige situatie:
bureau_1 by freelh, on Flickr
Waar heb ik ruimte? Enkel op dat scheve boekenplankje (boven de buizen van de centrale verwarming is te weinig plek, vooral in de hoogte). Dus heb ik wat getekend:
bureau_2 by freelh, on Flickr
Voorontwerp kast (mdf, 10mm):
case_1 by freelh, on Flickr
Het is al snel duidelijk: airflow enkel langs achter en opzij. Ik maak me alleen zorgen over het hinderen van die extra hindernis van die mdf. In onderaan en vooraan lijkt me geen probleem, maar out vanachter en opzij?
Hier heb ik al een eindige elementen op los gelaten (100kg) en dat houdt ze ruimschoots. Nu is slechts 1 zijde niet dragend.
Dit is de set-up die ik voor ogen had:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Sitecom Micro Adapter Bluetooth 2.1 USB CN-523 | € 13,95 | € 13,95 |
1 | Linksys Draadloze N PCI Adapter met Dual-Band - WMP600N | € 33,40 | € 33,40 |
1 | Samsung SH-S223C Zwart | € 22,28 | € 22,28 |
1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 79,50 | € 79,50 |
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced | € 79,65 | € 79,65 |
1 | Intel Core i7 2600K Boxed | € 240,90 | € 240,90 |
1 | Cooler Master Silent Pro M700 | € 89,- | € 89,- |
1 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 | € 74,80 | € 74,80 |
1 | Sharkoon Media Reader III | € 7,55 | € 7,55 |
1 | MSI N560GTX-Ti Hawk | € 214,33 | € 214,33 |
1 | Asrock P67 Extreme4 (B3) | € 128,21 | € 128,21 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 983,57 |
Wat denken jullie? Best gewoon de voor- en achterzijde openlaten met de nodige dwarslatjes? Hoewel ik graag de voorzijde dicht had gehad, desnoods met extra grills. Het is een voorontwerp en ik heb nog geen euro uitgegeven, ik wil eerst zeker zijn dat ik hierin slaag.
Of de nodige extra fans aanschaffen?
Vanachter toch maar een extra flow voorzien voor de bovenkant van de CM690II?
->pc-setup-opmerkingen zijn trouwens steeds welkom!
(HDD heb ik nog. OS misschien, maar nog niet zeker)
(Heb zelf al het RAM-probleem gezien: is geen 1,65V, maar is dat werkelijk zo erg?)
edit: RAM-issue