Toon posts:

Hopelijk de goede topic: Watercooling-onderhoud problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 408810

Topicstarter
Goedenavond,

Ik heb een probleem met de onderhoud en reparaties van mijn computer.
Ik kan zelf aardig met een computer overweg, maar alleen als hij aanstaat ;-).
Oftewel: ik zie het niet zitten om zelf die kast open te maken en aan de slag te gaan :-(.

Het zit als volgt.
Juni 2008 heb ik mijn droomcomputer gekocht. Ik heb hem speciaal laten samenstellen op basis van mijn wensen. Ik hou van (intensieve) spellen spelen, heb geen zin om te wachten en wil alles tegelijk te kunnen doen, dus op advies van de samensteller in de computerwinkel heb ik een dubbele watercooling, één voor de processor en één voor mijn grafische kaart.

Eén van de propellertjes die laat zien dat er ‘flow’ zit in mijn watercooling is aan de voorkant te zien, de ander zit in mijn computer. Nu, 4 weken nadat ik mijn watercooling volledig heb laten vervangen qua vloeistof en een intensieve schoonmaakbeurt, doet mijn propellertje aan de voorkant het niet? Sterker nog, het statuslampje is er ook mee opgehouden. Als ik in mijn kast kijk zie ik dat het vloeistofpeil maar net iets over helft zit? En hij is net opnieuw gevuld!

Het probleem is: degene die bij de computerwinkel mijn computer in elkaar gezet heeft werkt er sinds een jaartje ofzo niet meer. Zijn vervanger heeft al eens een fout gemaakt met de schoonmaak/vervanging vloeistof, en nu dus weer. Ook heeft hij niet altijd antwoord op mijn vragen maar moet hij dat opzoeken? Het is een hele jonge jongen en ik heb zo het gevoel dat hij er weinig tot geen ervaring mee heeft (of alleen maar theoretisch). Ik heb een Thermal Take kast (zo’n grote), dus om hem nu telkens heen en weer te slepen is niet tof! En als ik er dan een jaartje ofzo weer tegenaan kan, geen probleem… Maar nu is het om chagerijnig van te worden! Ik heb niet bijna €2200,- betaald om nu slechte service te hebben… maar goed.

Ik ben in de tussentijd verhuisd naar de regio Winschoten, en vind het niet erg om te rijden voor goede service. Vandaar dat ik tot nu toe elke keer naar Groningen gereden met mijn computer. Maar als ik elke keer terug moet voor iets dat ook in één keer goed kan, schiet het niet op en in de tussentijd wordt mijn computer soms aardig warm als ik bezig ben.

Mijn vraag is dan dus ook: Wie weet er in de omgeving van Winschoten (met eventueel een straal van 50-75 kilometer) iemand die verstand heeft van computers met watercoolingen? Voor bijvullingen, hervullingen, reparaties, aanvullingen enz?

Wat zoek ik dus niet: Toen ik net verhuisd was, ben ik naar de plaatselijke computerwinkel gegaan en heb gevraagd of zij deze handelingen aan mijn computer konden verrichten. Geen probleem was het antwoord. Toen ik doorvroeg en vroeg of ze ze ook in elkaar konden zetten (met het oog op vernieuwingen aan processor en grafische kaart over een paar jaar) was het antwoord ‘Nee’, met de toevoeging dat als ze mijn computer zouden bijvullen oid ik ook geen garantie zou krijgen op eventueel lekken enz. Dit klinkt mij nogal raar in de oren. Als je als officieel bedrijf geen garantie kunt geven op je eigen werk, dan voelt dat niet goed.

Ik zoek dus echt een bedrijf/iemand die verstand van zaken heeft en weet wat hij doet.
Ben al een jaar aan het zoeken, vragen en reviews proberen te vinden, maar kom niet verder.

Wie o wie?? Ken je zo iemand, of ben je zo-iemand?

Groetjes,

Een radeloze computerfan (met weinig verstand van (interne computer)zaken)

PS: ik heb aankoopbon met alle gegevens over de verschillende onderdelen, mocht het nodig zijn

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-05 08:45

millman

6708Mhz @ -185c

Ik heb je een pm gestuurd!

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• Berreber
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-02 13:16
Heb je norrod of computerland al geprobeerd? (zit in groningen)

Ik haal daar al mijn hardware en nooit problemen, hele goede klantenservice.
ik weet overigens niet of ze aan watercooling doen, want ik gebruik geen waterkoeling :)

If it ain't broke, don't fix it

• L702
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-05 00:07

L702

Eric #99

Misschien een vraag advertentie plaatsen met jou specifieke eisen in Vraag & Aanbod. Er zijn vast wel Tweakers met ervaring die je willen helpen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-05 08:45

millman

6708Mhz @ -185c

ik heb al via dm een aanbod gedaan, maar meneer heeft geen zin om daar op te antoorden, nu bijna 2 weken geleden

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee