Acties:
  • 0Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:08
Afgelopen weekend naar Volkel in de wolken geweest. Een van de onderdelen was motorcross en aangezien ik de rest van de shows wel even gezien had, besloot ik poging te wagen tot wat panningshots van de motoren in vogelvlucht.

Het valt nog niet mee om ze scherp op de foto te krijgen. Meeste hebben toch nog aardige bewegingsonscherpte, maar voor een eerste poging vind ik ze goed gelukt :)

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Ik heb er nog veel meer gemaakt. Deze zijn te vinden op: http://www.patrickdebie.n...lkel-in-de-wolken-deel-2/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:56

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Knap, zijn mooie plaatjes geworden alleen had het effect wel iets duidelijker gemogen ben ik van mening maar toch, heel mooi geworden ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• PdeBie
Hoe bedoel je het effect nog duidelijker? :)

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:21

Milo.

klik

Je hebt waarschijnlijk de sluitertijd redelijk hoog gehouden? Zie helaas geen EXIF in je foto;s maar ik neem aan dat de motoren met een redelijke snelheid gaan. Als ik dan de laatste foto neem en dat mannetje op de achtergrond en de tekst op het bord vrij duidelijk zie staan ... dan is dat neit écht een goede panning.

Maar laat wel even duidelijk zijn dat pannen best lastig is, met name als je het nog nooit hebt gedaan. Daarom ben je op de goede weg, probeer gewoon steeds een langzamere sluitertijd, het is gewoon oefenen, oefenen en nog eens oefenen.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

• PdeBie
Milo. schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 20:03:
Je hebt waarschijnlijk de sluitertijd redelijk hoog gehouden? Zie helaas geen EXIF in je foto;s maar ik neem aan dat de motoren met een redelijke snelheid gaan.
Ik bewerk sommige foto's nog na in Lightroom en die exporteer ik dan naar JPG. Daarmee gaat de EXIF info verloren. Waarschijnlijk een instelling verkeerd ofzo. Of dat komt dus vanwege het exporteren.

De snelheid van de motoren viel op zich wel mee. Km of 40 maximaal maar. Ze vlogen meestal ook niet verder als een meter of 15 ~ 20.

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-02-2020
Een langer brandpunt helpt ook met panning :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee