Toon posts:

Nieuwe PC is kapot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KevinSimons
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-08-2022
Onlangs heb ik een computer samengesteld en gekocht, en deze is vandaag (31 mei) geleverd. Nu wilde ik deze aansluiten op mijn monitor, en dat ging allemaal prima. Vervolgens zette ik de computer aan, en alles verliep soepel, de ventilatoren begonnen te draaien, de harde schijf startte op, alles was goed. Alleen kreeg ik geen beeld op mijn Samsung B2230 monitor.
Deze had ik overigens aangesloten met de bijgeleverde RGB kabel.

Dus ik besloot de HDMI kabel uit te proberen die ik erbij had gekocht, maar ook deze bleek niet te werken.
Daarna heb ik nog een andere RGB kabel gebruikt van een andere samsung monitor, en je raadt het al, deze werkte ook niet.
Ik heb ook de nieuwe monitor aangesloten op mijn Xbox om te kijken of het probleem bij de monitor lag, maar deze combinatie werkte prima, het ligt dus niet aan de monitor zelf.

Hieruit kan ik concluderen dat de computer kapot is helaas. Deze is voor vertrek bij Salland getest en toen werkte hij wel, en na aankomst niet....
De computer bestaat uit de volgende componenten:
MS-Tech LC-05B
AMD Athlon X3 450
AsRock 890GM Pro3
Kingston HyperX 4gb 1600 MHz
MSI Radeon HD5770 HAWL
onder Windows 7 Home Premium.

Wat kan er aan de hand zijn met deze computer?
Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Birdie_NL
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-06 15:07
Salland moet er zorg voor dragen dat alles goed bij de klant aan komt, als jij met Salland contact opneemt denk ik dat alles netjes geregeld gaat worden. :)
Je pc is verzonden vanuit Salland of heb je hem daar zelf opgehaald?

[Voor 18% gewijzigd door Birdie_NL op 31-05-2011 22:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Low Flyer
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-08-2019
Je kan eventueel checken of de onboard graphics beeld geven en de insteek kaart eens reseaten of controleren of de voeding daarvan is aangesloten.

Assemblage laat nog wel eens te wensen over bij sommige leveranciers ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KevinSimons
brndst schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 22:40:
Salland moet er zorg voor dragen dat alles goed bij de klant aan komt, als jij met Salland contact opneemt denk ik dat alles netjes geregeld gaat worden. :)
Je pc is verzonden vanuit Salland of heb je hem daar zelf opgehaald?
hij is verzonden, en ik heb ze al gemaild, dus ik hoop morgen een antwoord te hebben.

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:39
Ik weet niet hoe het zit met de garantie, als je zelf de pc open maakt?
Maar je zou idd de graka eruit kunnen halen, en dan de onboard (als je die hebt) kunnen proberen.
Verder zou je even met 1 geheugen bankje kunnen testen in de verschillende slots?
Let er wel op dat ze geen garantie sticker op je pc hebben geplakt, want dan verbreek je de garantie.

@fastfred
Meestal wordt onboard automatisch uitgeschakeld als er een videokaart bij geprikt is.
En geheugen probleem zou gewoon kunnen, het zal niet de eerste keer zijn dat het door vervoer (trillingen) problemen geeft.

[Voor 24% gewijzigd door Axewi op 01-06-2011 10:35]

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:04
Of je probeert zowel de onboard of de videokaart zelf en kijkt of 1 van beide werkt, daar hoef je de kast niet voor open te doen. Als het een geheugen probleem was geweest hadden ze dat bij Salland al wel ontdekt ;)

• KevinSimons
de kast kan je iig open maken zonder de garantie te breken, ze hebben me gemaild dat ik alle printplaten moet aandrukken, dus dat ga ik even proberen, anders probeer ik jullie tips :)

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02:00
Zit er een speaker aangesloten op het moederbord (kabeltje van de kast naar het moederbord, vaak rechts onderin, blokje gaat over 4 pinnen heen, maar heeft alleen aan de buitenste 2 pinnen een kabel, vaak geel en zwart). zo ja: geeft het systeem piepjes?

Merk je een verschil in ventilator snelheden bij het opstarten of blijven deze volle kracht draaien?

• KevinSimons
heel erg bedankt voor alle tips, maar de tip die Patrick van Salland gaf, was de beslissende.
Het bleek dus dat ik mijn HDMI kabel had aangesloten op de HDMI poort van het moederbord, maar er was nog een HDMI poort die aangesloten was op mijn videokaart, dus heb ik daar de HDMI kabel op aangesloten, en nu werkt het perfect :D _O_

wat mij betreft kan hier een slotje op :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee