Acties:
  • 0Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:08

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Een tijd terug vond ik een HTC Legend in de nattigheid. Destijds gekeken of ik de eigenaar kon vinden (na hem een tijdje in een bak met rijst te hebben laten liggen om vocht eruit te trekken), maar de eigenaar was niet te vinden. Voornamelijk omdat ik hem niet aan de praat kreeg. Nu na een tijdje wil ik hem wel is proberen aan de praat te krijgen, en als het de moeite waard is wil ik wel een nieuw schermpje via ebay bestellen en erin proberen te zetten... hier begint mijn avontuur dus.

Om preciezer te zijn, het scherm lijkt defect, ik zie ook iets wat lijkt op een redelijke barst in het tft scherm als ik hem tegen het licht houd, maar ik zie geen backlight en ook geen beeld. Desondanks als ik hem aandoe trilt hij een keer, en na een tijdje lichten de home/menu e.d. knopjes wel netjes op. Bovendien als de knopjes opgelicht zijn en ik op volume down/up druk hoor ik ook een toontje dat het geluid harder/zachter gaat.
Het lijkt er dus op voor zover ik android en HTC ken dat de telefoon verder nog prima werkt...

Desondanks ben ik niet echt een android user, en ook geen htc legend user. dus ik ken hem niet dusdanig dat ik acties kan uitvoeren zonder dat ik beeld zie. Het is dus lastig te bepalen of bijv. het touchscreen nog wel werkt of dat ik dat eigenlijk ook zou moeten vervangen.

Weten jullie misschien nog testjes die ik kan doen zonder scherm om te kijken of het touchscreen werkt, en of de andere knoppen werken. (bijv, houd knop x en x ingedrukt en hij geeft een pieptoon na een paar sec bijv.) En aan de hand van mijn verhaal, lijkt het jullie dat deze telefoon nog te reanimeren is? :)

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• supergert
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Heb je al geprobeerd de SIM-kaart in een ander toestel te stoppen? Wellicht staan er telnrs op die je de eigenaar helpen terugvinden.

ZX81 > C64 > Amiga > BeBox > PowerMac > pc-klonen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
ik weet de pincode niet ;) , ik heb destijds ff snel gekeken naar de sim en de sd kaart die erin zat, maar de sd kaart was vrijwel leeg en de sim had pincode (en is nu ook wel geblocked lijkt me). Bovendien is de telefoon redelijk bot behandeld (veel krasjes en wat deukjes, ook in de speaker zit een deukje, best knap lijkt me. En natuurlijk het defecte scherm.

Weet ook niet of ik hem als ik hem kan repareren nog retour ga doen naar de eigenaar. Ik heb de telefoon namelijk pal voor mn huis gevonden op straat. Dus aangezien er niemand heeft aangeklopt bij ons of hij gevonden was, en de telefoon dusdanig defect is en het nu ook al wel een klein half jaar geleden is dat ik hem heb gevonden denk ik dat ik hem misschien maar houd. Misschien heeft de eigenaar hem wel gewoon weggepleurd toen hij het scherm heeft vernield... lijkt me sterk dat al deze schade en defecten zijn gebeurd toen hij perongeluk uit zijn/haar broekzak zijn gevallen ofzo (het bovenste glas is ook gewoon nog heel..)

Anyhow, zorg voor later. Het gaat in eerste instantie om het mysterie of de telefoon nog levend is en nog werkend te krijgen is.. ;)

• perslucht
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-06 16:15
Herkend je computer 'm als je hem aansluit? Misschien dat je met de SIM via de provider kan achterhalen van wie de telefoon is?
Ook de eventuele inhoud op de SD kaart al doorgesnuffeld?

Overigens wel knap om een HTC Legend zo toe te takelen. De mijne is al menig maal gevallen en ik verbaas me keer op keer hoe stevig de telefoon in elkaar zit (behalve het batterij klepje dan) :P

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:52

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik stond gisteren op het punt om mijn HTC Magic het raam uit te gooien zo traag dat deze is :r . Als je 2 minuten moet wachten om te kunnen bellen en hij vervolgens andere mensen gaat bellen zonder het de bedoeling is is dat zwaar irritant.

De Legend lijkt mij ook niet bijster snel:

reviews: HTC Legend: designstatement van aluminium

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Azaruc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-08-2022
LauPro schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 11:01:
Ik stond gisteren op het punt om mijn HTC Magic het raam uit te gooien zo traag dat deze is :r . Als je 2 minuten moet wachten om te kunnen bellen en hij vervolgens andere mensen gaat bellen zonder het de bedoeling is is dat zwaar irritant.

De Legend lijkt mij ook niet bijster snel:

reviews: HTC Legend: designstatement van aluminium
Ik ben al een hele tijd zeer tevreden over de legend, zeker ook qua snelheid. Voor zware games is hij inderdaad niet geschikt, maar verder reageert alles prima, zoals je ook in de conclusie van het door jou aangehaalde artikel had kunnen lezen..

D3 Profile

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:16

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Jehhh je hebt hem gevonden ...

BAV nodig, via deze link verdienen jij en ik 50,-Insify referral

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Je zou de SDK kunnen installeren en dan via USB, met het adb commando kunnen zien of het ding reageert. En je kunt dan ook screenshots zien etc.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• TheDarkstar
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-02-2022
Weten jullie misschien nog testjes die ik kan doen zonder scherm om te kijken of het touchscreen werkt, en of de andere knoppen werken. (bijv, houd knop x en x ingedrukt en hij geeft een pieptoon na een paar sec bijv.) En aan de hand van mijn verhaal, lijkt het jullie dat deze telefoon nog te reanimeren is?
Bij aanzetten de plus knop aan de zijkant van het toestel plus de rechter boventoets in gedrukt houden (en ik dacht ook het scroll-wiel)

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
u_nix_we_all schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 15:46:
Je zou de SDK kunnen installeren en dan via USB, met het adb commando kunnen zien of het ding reageert. En je kunt dan ook screenshots zien etc.
Geprobeerd, hij boot wel. Hij herkent hem ook als android phone. ADB was echter geen succes, ik denk dat usb debugging niet aan staat. Nog geprobeerd blind het aan te krijgen, maar dit was helaas zonder succes (toch lastig om te kijken welke knopjes je in het instellingen menu moet hebben zonder beeld).

Anyhow, ik heb ondertussen ook de telefoonapp bereikt, en ik hoorde de dtmf tonen wel gewoon, dus hij lijkt daadwerkelijk volledig doorgeboot en werkend. Speaker werkt dus ook blijkbaar.

Misschien voor de sier maar even aanmelden bij de politie. Tenminste even vragen of het de moeite waard is om hem aan te melden gezien het scherm defect is. Ik mag hem dus pas na een jaar na aanmelding officieel doorverkopen mits ik hem kan repareren ofcourse voor zover ik heb begrepen..? ;)

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:38

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik zou gewoon een nieuw scherm bestellen en erinzetten. Als hij nog biept als je het volume harder en zachter zet mag je er wel redelijk zeker van zijn dat hij nog werkt...
Aangeven lijkt mij niet de moeite...

Android developer & dürüm-liefhebber

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Mavamaarten schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 12:14:
Ik zou gewoon een nieuw scherm bestellen en erinzetten. Als hij nog biept als je het volume harder en zachter zet mag je er wel redelijk zeker van zijn dat hij nog werkt...
Aangeven lijkt mij niet de moeite...
Tja, lijkt mij ook niet de moeite, maarja. Ik heb niet echt belang erbij om me schuldig te maken aan heling zoals dat dan heet. En de telefoon houden lijkt me ook niet wat aangezien ik al een prima smartphone heb... ;)

(aan de andere kant, een jaar wachten tot de aangeving bij politie verloopt en dan pas verkopen is ook vrij nutteloos, wat is de legend nu waard over 1 jaar...)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee