Toon posts:

Oude geluidskaart gebruiken of niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-05 21:49
Ik heb een Creative X-FI Fatal1ty FPS 7.1, al een aantal jaren oud. Ik ga nu een nieuwe (game) pc bouwen en ik vraag me af of ik nog steeds beter af ben met die geluidskaart van een aantal jaar oud of dat ik beter het onboard geluid kan gebruiken van mijn nieuwe tot ik eventueel een nieuwe koop.

Voor de volledigheid hier de andere hardware:
#ProductPrijsSubtotaal
2Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 42,-€ 84,-
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 79,65€ 79,65
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 34,-€ 34,-
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 171,75€ 171,75
1Corsair XMS3 CMX8GX3M2A2000C9€ 98,98€ 98,98
1MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC€ 246,40€ 246,40
1Asus P8P67 PRO (Rev.3.0)€ 145,-€ 145,-
1Samsung Syncmaster T240€ 0,-€ 0,-
1Microsoft Windows 7 Ultimate (UK Retail)€ 236,39€ 236,39
1Corsair HX850W€ 135,24€ 135,24

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
in een gamepc is elke % dat je je CPU en chipset kan ontlasten goud waard.

~

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Zeker weten de losse. Signaal ruis verhouding is er sowieso beter van. En vrijwel geen interferentie van moederbord onderdelen.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-05 17:36
Mits de drivers op je nieuwe systeem niet gaan rammelen... daar staan die X-Fi kaartjes bekend om. :) De ene heeft no probs met zo'n kaart, de ander bezorgd het slapeloze nachten.

Maar sowieso is die kaart 'technisch gezien' beter dan welke onboard chip dan ook...

[Voor 6% gewijzigd door MicGlou op 31-05-2011 22:59]

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-05 21:49
Ik gebruik die kaart nu al onder windows 7 zonder problemen.
Bedankt voor de reacties ik bouw hem weer in mijn nieuwe systeem.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is voor vragen over hardware dat niet in andere fora van GoT thuishoort. Geluidskaarten zijn audiodevices, sommigen pretenderen zelfs om HiFi-te zijn. Dat hoort dus vierkant in Audio & HiFi :o

Move OH -> AH

Soittakaa Paranoid!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:27

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

MicGlou schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 22:58:
Maar sowieso is die kaart 'technisch gezien' beter dan welke onboard chip dan ook...
Ligt er ook aan hoe je het geluid uitstuurt. Want als je dit digitaal als bitstream doet dan maakt het voor de geluidkskaart of -chip niets uit. Deze is dan gewoon een doorgeefluik aangezien een externe receiver het geluid decodeert. Als je een set analoog aan sluit of het geluid al in de PC laat decoderen dan kan een losse geluidskaart zeker uitkomst bieden.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee