Acties:
  • 0Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-04 16:59
ik zoek een grafische kaart, rond de 100-150 euro die wel goed is voor veel gamen.
ik heb nu een nvidia geforce 6600, en merk dat hij nogal sloom is de laatste tijd, ook heb ik een behoorlijk groot beeldscherm 1920x1080, dat het nog slomer maakt.

mijn specificatie die ik dan ongeveer moet hebben zijn:
pci-e 16x 2.x, alhoewel mijn moederboord heeft 2.0
100-150 euro
snel voor games

ik heb nu een computer met:
intel core 2 quad Q8200 (die zou wel snel genoeg moeten zijn)
4 gb ddr2 400 mz aan ram (2/4)
msi p43 neo-f (ms-7519)
nvidia geforce 6600
380 watt voeding (ik haal een nieuwe met een nieuwe grafische kaart)
en een 4 mbit down connectie met internet.

ik zou denken dat de grafische kaart mij langzamer maakt, maar ik weet het niet helemaal zeker.

[Voor 4% gewijzigd door megadoom op 31-05-2011 21:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:15

Flappiewappie

Hier nog meer

Koop een 6870tje, zou je systeem in games een stuk sneller moeten maken.

Hier staat wat

Acties:
  • 0Henk 'm!

• megadoom
hoe duur is die ongeveer?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:33

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mag hopen dat de grafische kaart enkel je pc vertraagt en jou niet :+

Maar pak inderdaad de pricewatch erbij, kijk welke kaarten rond jou budget liggen en kijk dan in reviews en vergelijkingscharts welk van die kaarten het beste presteert.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Upgraden naar een 6870 zal zeker een vooruitgang zijn tegenover de oude 6600GT. De kaart zal alleen wel flink gebottlenecked worden door de CPU. De CPU wat harder laten lopen zal er voor zorgen dat je meer uit de kaart zal halen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Je voeding vermelden is wel belangrijk (echt het merk en de naam en hoeveel ampère die levert op de 12v lijn)
Zoals eerder gezegd kijk eens in de pricewatch en bij twijfel: ;)

[BBG aanschaf] Videokaarten

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• megadoom
trouwens, ik heb geen 6600 gt, maar bedoelen jullie: MSI R6870 HAWK
en ik weet al dat ik een nieuwe voeding nodig heb maar waarschijnlijk tussen de 400-600 watt, is ongeveer 50-60 euro volgensmij

[Voor 48% gewijzigd door megadoom op 31-05-2011 21:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:07
Dit is niet thread waardig vraag het gewoon in BBG videokaarten

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:00

Hupske

AFCA

Videokaart:
pricewatch: MSI R6870 HAWK
Wat oudere serie maar nog altijd zeer goed en beter als de 6850:
pricewatch: Sapphire HD5850 Xtreme

Voeding:
pricewatch: OCZ ModXStream Pro 600W

[Voor 27% gewijzigd door Hupske op 31-05-2011 21:28]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• megadoom
het maakt toch niet uit dat de grafische kaart 2.1 is, en mij moederboord 2.0? (computer krijgt alleen een iets langzamere overdrachtssnelheid)

[Voor 29% gewijzigd door megadoom op 31-05-2011 21:34]

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:00

Hupske

AFCA

Nee, dat maakt geen enkel verschil.
Google is je grootste vriend ;)

[Voor 32% gewijzigd door Hupske op 01-06-2011 09:32]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:07
ow en voordat je verdeerde keuze van voeding gaat maken. Zoek op BBG voeding. Voor rond de 600W voeding moet je snel naar XFX Pro voedingen kijken, ga even op dat forum vragen. Namelijk wil je geen sli is 600W een overkill

• megadoom
huh? ik zoek gewoon de goedkoopste 600 watt, die hier goed voor is. is die van hupske goed? OCZ ModXStream Pro 600W

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zeker bij voedingen is het niet aan te raden gewoon de goedkoopste te kopen. Koop een beetje kwaliteit, koop je een brakke voeding dan heb je kans dat je snel in de problemen komt en al je hardware sloopt als de voeding het begeeft. Er is nogal wat rotzooi op de markt te vinden.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee