Acties:
  • 0Henk 'm!

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-06 22:24
Hallo allemaal.

Ik ben al een tijdje opzoek naar een backup schijf ( 3.5 inch) 1 TB of hoger.

Nu kwam ik vandaag in de folder hier een Iomega die me wel aansprak.
Echter heb ik zelf nog nooit van het merk gehoord,
Bekendere namen voor mij zijn bijv WD, Samsung , Verbatim.

Dus mijn vraag is, wat is over het algemeen Iomega voor een merk?
valt het tevergelijken met Western Digital schijven?

( ik heb uiteraard al wat gezocht op google, maar kom niet echt tot een goede conclusie.)

alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-05 19:52
Ze maken geloof ik gebruik van Seagate schijven, alleen fabriceren zij de case er omheen. Seagate is wel een bekend merk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-06 20:43

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Het maakt allemaal niet uit meer tegenwoordig met die schijven. Koop gewoon wat je wilt. De vraag 'is iomega goed' betekent weinig en aan reacties van anderen heb je niets. Hooguit aan statistieken over grote aantallen maar die zijn niet publiek beschikbaar.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:05

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Iomega is opzich een vrij oud merk en ik zie weinig hiervan voorbij komen op het forum, in negatiefe zin bedoel ik dan. Wanneer het bijvoorbeeld een topic over Lacie gaat is dit veelal negatief.

De vraag is wat heb je aan reviews gevonden of gebruikers ervaring, wat heb je wel gevonden?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik heb er wel iomega met usb 3 die niet lekker usb3 lult met de usb kaart. terwijl mijn andere usb3 schijft dat wel doet. kinderziektes ? op usb2 doet hij het overigens wel goed

in de iomega vind je gewoon een wd samsung seagate etc harddisk hoor, het is maar een kastje met een printje en bekende harddisk

[Voor 27% gewijzigd door Fish op 01-06-2011 09:10]

Iperf

• evolution536
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-06-2021

evolution536

besh besh

Ik heb nooit Iomega gebruikt, maar ook nooit negatieve ervaringen over gehoord. Ik heb zelf 2 producten van Lacie, en zoals hierboven....ik ben er ook niet al te goed over te spreken.

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-06 15:40
wat voor het meest van belang is is de controller die in de behuizing gebruikt wordt goedkopere controllers willen er wel eens vroegtijdig mee ophouden. maar hoe je dit fatsoenlijk uit kan zoeken weet ik eigenlijk niet.

• foetus_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:14
meestal iets duurder, vaak stuk langere garantie.
Zelden probleem mee hier in de winkel.

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:22

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

_Dune_ schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 09:03:
Iomega is opzich een vrij oud merk en ik zie weinig hiervan voorbij komen op het forum, in negatiefe zin bedoel ik dan. Wanneer het bijvoorbeeld een topic over Lacie gaat is dit veelal negatief.

De vraag is wat heb je aan reviews gevonden of gebruikers ervaring, wat heb je wel gevonden?
Dat het een oud merk is kun je wel zeggen inderdaad. Met hun 100 MB ZIP drives was je 15 jaar geleden helemaal "on top" als je dat als extra opslag had. CD-rom branders waren praktisch onbetaalbaar, laat staan de bijbehorende RW schijfjes. En USB sticks waren er nog niet... ;)

Specs https://www.gatheringofkoks.nl

• zjorsie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:29
Hier een netwerkschijf van Iomega (2tb)

Het werkt allemaal prima. Er zijn verschillende mappen aan te maken, waar dan verschillende gebruikers aan toegevoegd kunnen worden (allemaal via de webinterface, die lekker snel werkt).

het enige puntje is, dat je soms nadat je veranderingen hebt gemaakt in de usertoegang je het apparaat zelf opnieuw op moet starten voordat de wijzigingen zijn doorgevoerd...De webinterface zegt dat de instellingen zo en zo zijn, maar als je probeert te connecten met een username die net van die ene map geblokkeerd is, kan je nog gewoon connecten.

Maar misschien is er al een nieuwe firmware voor geschreven, dat weet ik niet.

EDIT: PFFF... nog een nadeeltje. Als je de weg niet kent in de Iomega website duurt het nogal een tijdje voordat je goede pagina gevonden hebt :-(

[Voor 10% gewijzigd door zjorsie op 01-06-2011 17:34]

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-06 22:24
Dank voor jullie tips, erg dat ik er nog nooit echt wat van had gehoord :)!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee