Toon posts:

Problemen met statisch ip adres

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-06 16:33
Hoi allemaal,

Na een nieuw modem te hebben gekregen van KPN, de witte experiabox, loop ik op een probleem m.b.t. het instellen van een statisch lan ip adres.
Wanneer ik de standaard gateway wil instellen bij "Het volgende IP adres gebruiken" krijg ik een foutmelding:
Waarschuwing - De standaardgateway bevindt zich niet in hetzelfde netwerksegment (subnet) als dat door het IP-adres en subnetmasker is gedefinieerd.

Mijn settings:
IP-adres: 192.168.1.10
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaard gateway: 192.168.2.254

De standaardgateway heb ik uit de ipconfig /all gehaald.
Ik vind het vreemd dat ik hier een 2.254 krijg, en geen 1.254, kan het hier aan liggen?
Het ip adres van mijn modem is dan ook 192.168.2.254, maar ik kan geen enkele mogelijkheid vinden om deze te veranderen naar 1.254, of 1.1.
Iemand een idee of ervaring met dit probleem?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:01
Wat dacht je ervan om je statische IP adres in dezelfde range als het ip adres van je modem te laten vallen?

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 297223

Dus... 192.168.2.100 of zoiets

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Leetness
Dat had ik ook al bedacht, en dat werkt niet.
Nu hebben ik, en alle andere internetgebruikers hier in huis een ip-adres van 1.(zoveel)
Op het moment ben ik 1.3, terwijl de standaard gateway 2.254 is, dit zou toch niet mogelijk moeten zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-05 13:10

Hoite

Goed verhaal

Weet je toevallig wat de scope is van de ingestelde DHCP, sommige routers accepteren statische ip adressen niet als ze binnen de scope vallen.

Dus als hij ze uitgeeft tot 192.168.1.150, pak dan 192.168.1.151.

Lekker kort.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Leetness
De address pool loopt van 192.168.2.1 tot 192.168.2.253, of is de scope kan ik zo gauw niet vinden.
Maar als de pool van 2.1 tot 2.253 loopt, hoe kan ik dan een 1.3 IP krijgen?

[Voor 28% gewijzigd door Leetness op 31-05-2011 22:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-05 22:18
Je subnet (subnetmasker) wijzigen. Die geeft aan wat het bereik van je netwerk is. Zo houdt 255.255.255.0 in dat je alleen in het netwerk zit met apparaten die een verschillende laatste nummer hebben, en dus niet met apparaten die een verschillend een-na-laatste (.1.x ipv .2.x) hebt. Zie Subnetting hoe moet dat nou

Overigens zul je ook in je modem het subnet moeten wijzigen wil je ook vanuit andere apparaten met jouw PC kunnen verbinden.

[Voor 18% gewijzigd door hostname op 31-05-2011 22:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Volgens mij 'krijg' je helemaal geen 1.3 adres, maar heb je dat hard ingesteld staan. Dus zet je netwerkadapter eens op DHCP, dan krijgt hij waarschijnlijk vanzelf een adres in de juiste reeks. Of stel 'm hard in op een x.x.2.x-adres. Of stel het adres van je modem in op de 192.128.1.254.

Je subnetmask aanpassen is een beetje als het dak van je auto knippen omdat je nieuwe bank er niet in past. Je kunt ook een aanhangertje gebruiken :).

Ik verafschuw wat u zegt, maar ik zal uw recht om het te zeggen met mijn leven verdedigen. - Voltaire

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:43
Je krijgt dus wel via DHCP een adres (en dan kun je ook internetten) maar je wilt je PC een statisch adres geven om een of andere reden?

Post dan eens (zodra je een IP hebt gekregen via DHCP) de complete output van 'ipconfig /all'?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Leetness
Ik heb op het moment gewoon alles ingesteld op automatisch ip adres etc toegewezen krijgen:
http://imghost.nl/download/Naamloos%2834%29.png

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:43
Dan kies je dus een adres uit de reeks 192.168.2.4 t/m 192.168.2.253 en verder:

subnetmasker 255.255.255.0
gateway 192.168.2.254
DNS1 195.121.1.34
DNS2 195.121.1.66

Daarna zou het moeten werken? Liefst kijk je ook nog in het modem welke adressen deze in zijn DHCP-pool heeft zitten zodat je binnen je netwerkreeks (192.168.2.[1..253] ) zit maar buiten die pool.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Leetness
Zodra ik dat instel, met als IP-adres 192.168.2.80, of een ander getal,
Krijg ik bij netwerk in plaats van de standaard naam, "onbekend netwerk" zonder internetverbinding...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:39

Quad

Doof

Wat ik zou doen:
- Router reset
- Alle netwerkconfigs op de hosts op DHCP zetten
- cmd > ipconfig /all release
- cmd > ipconfig /all renew
- cmd ipconfig /flushdns

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
Darts🎯

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-05 15:20
Leetness schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 22:43:
Zodra ik dat instel, met als IP-adres 192.168.2.80, of een ander getal,
Krijg ik bij netwerk in plaats van de standaard naam, "onbekend netwerk" zonder internetverbinding...
Ik neem aan dat je alle instellingen correct invult? Dus ook de DNS-adressen? Als je exact dezelfde waarden instelt als degene die je zojuist via DHCP hebt gekregen (puur als test) moet het werken. Waarom ben je overigens de hele tijd bezig over IP-adressen in de 192.168.1.x-reeks terwijl je een gatewayadres van 192.168.2.254 krijgt en een IP-adres in dezelfde range?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Leetness
Petervanakelyen schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 23:07:
[...]

Ik neem aan dat je alle instellingen correct invult? Dus ook de DNS-adressen? Als je exact dezelfde waarden instelt als degene die je zojuist via DHCP hebt gekregen (puur als test) moet het werken. Waarom ben je overigens de hele tijd bezig over IP-adressen in de 192.168.1.x-reeks terwijl je een gatewayadres van 192.168.2.254 krijgt en een IP-adres in dezelfde range?
Omdat ik door de modem blijkbaar een 192.168.1.x adres krijg uitgedeeld, en dat vind ik vreemd...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Petervanakelyen
Maar je krijgt helemaal geen IP-adres in die range uitgedeeld. In je eigen screenshot staat een IP-adres van 192.168.2.3...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:18
je krijgt 192.168.2.3 van je modem. heb je overigens ook een reden waarom je deze statisch wilt hebben. je kunt misschien de leash time ook op oneindig zetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Petervanakelyen
dezejongeman schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 23:20:
je krijgt 192.168.2.3 van je modem. heb je overigens ook een reden waarom je deze statisch wilt hebben. je kunt misschien de leash time ook op oneindig zetten.
Lease-time op oneindig affecteert ook andere clients, dan is een statisch IP-adres dat je hebt ingesteld iets eenvoudiger.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:42
Of nog iets netter, een reservering aanmaken. Maar als je je eigen ip range al niet kan kiezen in de experiabox zal dat er ook wel niet in zitten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:18
Petervanakelyen schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 23:21:
[...]

Lease-time op oneindig affecteert ook andere clients, dan is een statisch IP-adres dat je hebt ingesteld iets eenvoudiger.
ik weet dat een goed ip beleid veel beter is maar als je er niet uitkomt is het misschien het overwegen waard. als je gewoon zorgt dat je pool groot genoeg lijkt me dat niet zon probleem of zie ik daar mee iets over het hoofd?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee