Toon posts:

Internet op vakantie adres

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Piet Marisael
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05 18:19
De vakanties staan weer voor de deur en ik ben benieuwd naar ervaringen met internet op je vakantie adres.

Een beetje zoeken op internet zie ik daar de site www.internet-op-reis.nl staan.
Heeft iemand ervaring met deze aanbieder.
Het ziet er best aantrekkelijk uit.
Maar als ik dan het aantal landen zie waar je een USB-stick voor kunt bestellen, dan heb ik er toch mijn vragen er bij.
Is het wel echt, heeft die aanbieder dan zoveel ervaring dat er in zoveel landen een verbinding aangeboden kan worden?
Het feit dat je kunt bestellen op een onbeveiligde pagina ziet er al niet professioneel uit.
Zeker niet als je beseft dat je allerlei gevoelige gegevens in moet voeren.

Of kun je beter een internetcafeetje opzoeken met alle gevolgen van dien?
Niet elk internet cafe is wel zo zuiver, vaak wordt er stiekum mee gekeken of nog erger.

Graag jullie reacties.

[Voor 10% gewijzigd door Piet Marisael op 31-05-2011 18:53]

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-05 16:32
Bij telefoonboeren als Vodafone kun je tegenwoordig voor 2 euro per dag bijvoorbeeld 35MB (per dag dus) inkopen. Dat is de internet op reis bundel. Zo heb je overal wel deals.

Een andere goede is www.droam.nl maar die is in vergelijking met Vodafone's deal iets duurder.

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-05 10:04
Een nog betere optie is om de vakantie te gebruiken waar deze voor bedoelt is, ontspannen en even weg te zijn van de dagelijkse sleur. Geniet van je omgeving, van je reisgenoten en bij hoge nood duik je 's avonds een internetcafé in om de foto's toch voortijdig aan de achterblijvers te kunnen sturen. Is bergen goedkoper en een stuk leuker ipv elke minuut op facebook te posten dat je op dat Spaanse strand vrouwen met een snor ziet :)

• Lex2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-05 06:30

Lex2

Fotografieliefhebber

Ik neem over het algemeen gewoon mijn laptop mee in de hoop op een onbeveiligd draadloos netwerk of een beveiligde die je voor een klein bedrag kunt gebruiken.

Verder probeer ik ook zoveel mogelijk de vakantie te gebruiken waar hij voor bedoelt is.

Canon EOS 70D - Canon 17-40mm f/4L - Canon 24-105mm f/4L - Sigma 50-150mm f/2.8

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

2) Huur een USB-stick exclusief internettegoed.
Huurprijs: €40 voor de hele vakantie. Betaal je verbruik per creditcard à €0,59/Mb
Geen verbruik = geen kosten. Normaal verbruik is circa 10Mb/uur. Geldig in 53 landen.

Als dat klopt dan betaal je 4,72 euro per MB. Vind ik vrij prijzig.

3) Koop je eigen Wereld Multimodem exclusief internettegoed: €124,95
Zelf opwaarderen per creditcard. Verbruikskosten: vanaf €2,99 per dagbundel van 50Mbs.
Geen verbruik = geen kosten.
Simlockvrij wereld multimodem geldig in de gehele wereld met simkaart geldig in 32 landen.

Als dat klopt betekent het dus dat ze snelheden van 50Mb per seconde aanbieden, dat is dus vergelijkbaar met mijn thuisverbinding.

Ik zou geen bedrijf vertrouwen dat zelf al problemen heeft met duidelijk communiceren. Kennelijk snappen ze het verschil niet tussen een bit en een byte en bits per seconde en bits.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Ik ga binnenkort naar Frankrijk, daar gebruik ik gewoon mij iPhone in combinatie met een T-Mobile internet Europa bundel. Dan kan je nooit voor een verrassing komen te staan.

Verder is het nu wettelijk verplicht om in elk zone 1 land een limiet van 50E op je mobiel internet te hebben.
( ben niet helemaal zeker over de wettelijke verplichting. T-Mobile heeft dit limiet wel! )

Naar mijn idee is dat toch voldoende voor elke vakantie? Als je veel meer nodig hebt dan ben je niet echt op vakantie ;)

[Voor 10% gewijzigd door LuCarD op 01-06-2011 14:18]

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:34
Haal ergens een USB HDSPA USB modem (tussen de 3 en 7 tientjes).

Download een hack om hem simlock vrij te maken.

Ga in het land van bestemming naar de lokale supermarkt/telecomboer en haal een prepaid kaartje van een lokale provider. Meestal betaal je 1 euro per uur.

(note: mocht je naar portugal gaan, ik heb nog een kaartje met 25 euro tegoed :) )

add: 4 tientjes dus voor de huawei. Van deze weet ik in ieder geval zeker dat hij simlock vrij gemaakt kan worden aangezien ik dat laatst gedaan heb.

pricewatch unsorted: Vodafone Huawei K3765 HSPA USB Modem Purple

[Voor 31% gewijzigd door denan op 01-06-2011 14:28]

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-05 09:12
En als je geluk hebt, hebben ze die dingen bij de Mediamarkt met bakken vol voor een tientje liggen. Laatst eentje gescoord en inderdaad nieuwe software op gezet, kun je alle kanten ermee uit. Ze zijn overigens sowieso simlockvrij, alleen pakt de Vodafone software die erop zit alleen Vodafone.

• Piet Marisael
Die USB-sticks zijn toch ook gewoon net als een GSM simlock vrij te maken?
Met een hack weet je ook niet wat voor rare dingen er bij gestopt worden om toegang te krijgen tot jouw computer.
Dat ik voor de vakantie alvast wat ga shoppen staat al vast.
Ik heb al vaker het idee gehad dat je ook in het land van vakantie een prepaid-verbinding zou kunnen aanschaffen.

Vrij meeliften met een onbeveiligde verbinding is meestal ook al een te grote zoektocht.
Als je pech hebt ben je daar dagen zoet mee, nee de gewone normale manier lijkt me de beste.
Andros schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 12:57:
Een nog betere optie is om de vakantie te gebruiken waar deze voor bedoelt is, ontspannen en even weg te zijn van de dagelijkse sleur. .......
Natuurlijk gaan we op vakantie om eens lekker bij te komen, maar af en toe wil je toch even het internet op om je e-mail te checken en wat bij te blijven met het hedendaagse gebeuren.

[Voor 29% gewijzigd door Piet Marisael op 01-06-2011 21:56]

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-05 19:19

vhal

ಠ_ಠ

Had afgelopen vakantie voor een tientje bij Hi een Vakantie Internet bundel. Dacht iets van 100Mb

Heb er weinig gebruik van gemaakt, af en toe een mailtje en de nu.nl app bekeken.

STRAVA

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Op een of andere kampeer site kwam ik wat vodafone trucks tegen.

Je besteld een simkaart in ierland, vervolges kun je die met je creditcard opwaarderen.

Hier zag ik ook iets:
http://www.mobilecowboys.nl/mobielinternet/12508

edit lol: die wijst weer naar een topic hier op got:
goedkoop mobiel internet in buitenland via vodafone ierland?

[Voor 23% gewijzigd door Wii4all op 01-06-2011 20:53]

Burp

• Piet Marisael
Mediamarkt verkoopt momenteel in de winkel nog de oude PP Huawei K3765 USB-modem van Vodafone voor 19,95 euro.
Dit is inclusief 2,50 euro data tegoed.

Na een oplettende blik in het rond werd mij geadviseerd om gewoon een prepaid USB-modem in het vakantieland te kopen.
Toch aardig van die verkoper om zo'n tip te geven.
Tja ik ben toch niet gek om dat te laten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 23-05 16:38
Piet Marisael schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 15:48:
Na een oplettende blik in het rond werd mij geadviseerd om gewoon een prepaid USB-modem in het vakantieland te kopen.
Toch aardig van die verkoper om zo'n tip te geven.
Tja ik ben toch niet gek om dat te laten.
Zo heb ik op Sri lanka voor 10 euro een Huawei USB + simkaart met datategoed gekocht en in de tijd dat ik er was kreeg ik deze niet op (wel gewoon 14,4Mbit); 1GB kost ook maar 70 cent bij de meeste providers terwijl 1MB via mijn eigen provider 10 euro ex. btw. moet kosten...

Zelfde verhaal voor Kenia overigens, geen stroom in een straal van 10KM maar wel 7,2Mbit met je USB dongle... 8)7

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 14:02
Ballebek schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 08:52:
[...]
Zelfde verhaal voor Kenia overigens, geen stroom in een straal van 10KM maar wel 7,2Mbit met je USB dongle... 8)7
_/-\o_

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Piet Marisael
Wat nog erger is het volgende.
Met een prepaid kaartje kun je beltegoed (lees Mb's) kopen.
Volgens de diverse sites zou dat een jaar geldig blijven.

Maar dan moet je wel je eigen registreren met alle gegevens, anders blijft het maar een klein maandje geldig. |:(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Volgens mij kun je het beste naar een lokale telefoonboer gaan en daar vragen wat handig is (zeker buiten Europa). Zulke zaken vanuit NL regelen is volgens mij onbegonnen werk. Een prepaid sim kaart met prepaid internet bundel zorgt er voor dat je nooit voor verassingen komt te staan.

Dit is tenminste wat ik doe als ik voor langere tijd ver weg ben.
Tegenwoordig is draadloos internet ook vrij groot, dus even je mail bij een cafe met internet toegang checken is ook zo gedaan.

edit:
Was ook al genoemd dus.
Zo heb ik op Sri lanka voor 10 euro een Huawei USB + simkaart met datategoed gekocht en in de tijd dat ik er was kreeg ik deze niet op (wel gewoon 14,4Mbit); 1GB kost ook maar 70 cent bij de meeste providers terwijl 1MB via mijn eigen provider 10 euro ex. btw. moet kosten...

Zelfde verhaal voor Kenia overigens, geen stroom in een straal van 10KM maar wel 7,2Mbit met je USB dongle...
Sinds een jaar of twee heeft Afrika een goede zee verbinding met India, internet is daar nu gewoon goed. Iets zuidelijker in Zambia heb je ook overal verbinding maar kan het openen van tweakers.net rustig een halve minuut duren.

[Voor 40% gewijzigd door [Roland] op 03-06-2011 19:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:19

leuk_he

1. Controleer de kabel!

"vanaf 5 euro per dag onbeperkt"is echt VANAF, de meeste landen betaal je gewoon een roaming prijs van euro's per MB.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Piet Marisael
denan schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 14:24:
Haal ergens een USB HDSPA USB modem (tussen de 3 en 7 tientjes).

Download een hack om hem simlock vrij te maken.

Ga in het land van bestemming naar de lokale supermarkt/telecomboer en haal een prepaid kaartje van een lokale provider. Meestal betaal je 1 euro per uur......
Dit lijkt een ideale oplossing, ware het niet dat je helemaal geen hack hoeft te downloaden.
Een beetje zoeken op google naar Mobile Partner en je vind op een ander forum een methode om de software van Huawei zelf als vervanger op de stick te zetten.
De Vodafone software wordt als het ware overschreven en de rest blijft normaal werken.
Van elke provider werkt er dan de SIM-kaartjes. _/-\o_
Hoef je ook geen louche winkeltjes af om te vragen of ze de SIM-lock er af kunnen halen.
Aangezien ze geen vreemde USB-stick in hun computer willen, zeggen ze allemaal dat ze het niet kunnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shtad
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-05 21:53
Wat ik mij afvraag is of ik een HTC Desire HD (simlockvrij) kan gebruiken i.c.m. een prepaidsimkaart met internet per GB via Wireless Hotspot in het buitenland. De telefoon werkt dan als router voor mijn laptop. Hier in Nederland werkt dit, maar werkt dit ook in het buitenland? Dat scheelt namelijk enorm in de kosten. Een Wertkarte (Oostenrijk) kost maar €10,- per GB.

• Uberprutser
  • Laatst online: 23-05 16:38
Type dit nu vanaf mijn Macbook met een Vodafone DE simkaart in de Huawaii.
Voor 10 euro een maand onbeperkt (en heb er sinds gisterenmiddag ruim 2,5GB doorheen gepompt met Skype en VPN) zonder problemen en tussen de 7 en 10Mbit.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Piet Marisael
Shtad schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 20:02:
Wat ik mij afvraag is of ik een HTC Desire HD (simlockvrij) kan gebruiken i.c.m. een prepaidsimkaart
Dit werkt wel, maar je datalimiet, oftewel je vooraf betaalde kosten, vliegen er door en heb je binnen de korste tijd geen limiet meer op je pre-paid kaartje.
De roaming van de buitenlandse providers is daarvan de oorzaak.

Mijn advies, koop gewoon in het buitenland voor een paar tientjes een prepaid kaartje.
De voordelen zijn;

geen dure roaming
je verbruikt niet meer dan dat je betaald
veelal loopt er net een voordelige actie waarbij je nog minder hoeft te betalen
na een half jaar 5 euro storten op de kaart en je behoud het nummer tot het volgende jaar
je hebt in de meeste gevallen de hoogste snelheid
heb je je limiet bereikt dan blijf je online maar wel met een lagere snelheid totdat je weer opwaardeert.

Dit is allemaal uit eigen ervaring, het is zelfs nog veiliger en beter dan wat de providers hier beloven met hun zogenaamde vakantie-bundels.

Ik had in Spanje gewoon een prepaid kaartje gekocht bij een Orange-winkeltje.
Kosten waren 35 euro voor een maand onbeperkt online met een maximale limiet van 250GB per dag.
Dus elke dag gewoon maar liefst 250GB om te verbruiken.
Wat wil je nog meer. _/-\o_

[Voor 10% gewijzigd door Piet Marisael op 22-07-2011 08:18]

• Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-05 23:24
Ik heb voor mijn aankomende vakantie in de USA een 3G wifi router bij Droam besteld. Een relatief nieuw bedrijf, maar onbeperkt internet kost me maar 100 euro voor een periode van 12 dagen. Dat is inclusief de huur van de 3G wifi router, waarmee ik met 5 devices tegelijk online kan. Ik ben benieuwd of het wat is, er zijn nog weinig ervaringen op internet te vinden met dit bedrijf.

[Voor 4% gewijzigd door Roog1317 op 03-08-2011 15:20]

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-05 12:59
Had je beter een microsim van een pay as you go provider kunnen pakken. Je schrikt je rot als je de winstmarge van hem ziet.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee