Toon posts:

Video kaart maakt hoge tonen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• y0sh1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-06-2022
Hoy

Ik heb net een probleempje ondekt met mijn EVGA GTX 260. Als ik bv minecraft speel maakt hij een irritant hoog geluid, zodra ik weg klik naar bv msn stopt hij direct. Valt dit onder garrantie want echt gezond lijkt het mij niet :s

alvast bedankt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Waarschijnlijk loopt je fan aan. Maak eens een paar foto's van de gpu, en check of hij niet vol met stof zit of fout gemonteerd. Stofzuigen doen we het liefst alleen uit de buurt van hardware (dus losschroeven) ivm ESD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• y0sh1
maar dan kan het toch niet dat het onmiddelijk stopt als ik een game uit zet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-05 22:35
Waarschijnlijk coil-whine. Als het goed is krijg je dit alleen bij hele hoge framerates, bijvoorbeeld in menu's van games.

Is gebruikelijk bij Nvidia's, mijn GTX285 heeft het ook. Werkt al 2 jaar naar behoren verder dus zou me niet al teveel zorgen maken.

Ryzen 5 5600X, Gigabyte X570 Elite, 32Gb GSkill PC3600C16, MSI Gaming X 3060TI, Samsung 970 EVO, Seasonic 550 Platinum

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-06 22:54

BrammT

The one and only!

y0sh1 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 18:00:
maar dan kan het toch niet dat het onmiddelijk stopt als ik een game uit zet?
Want? ;)

Suzuki SJ413 1.3 GTI - Suzuki King Quad 700cc - Mazda MX5 NA 1990 1.8 Turbo(TD04)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• y0sh1
de fan stopt toch niet abrupt maar geleidelijk...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• y0sh1
Ik krijg het gewoon in game contstant.. :s

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-06 13:29
Omdat, mocht het een fan zijn, deze meestal nog even doorblaast als hij net uit een game gaat, en dus nog ff het geluid zou blijven doordoen, het zal idd wrs coil whine zijn...
Coil whine is mechanical resonance of the coil with the frequency of the signal passing through it. Physically, a coil is just loops of wire, sometimes with a core other than air. If the frequency of the signal is in resonance with the physical wires of the coil, the coil may vibrate. Oft times, the vibration is beyond human hearing (yokes in TV's can do this), other times it's in the range of human hearing.

There are many electrical parts/circuits which can cause whining noises, so don't just assume you are hearing coils. "Annoying buzzing/electrical sound[s]" are unlikely to eminate from a coil - you have something else making noise. Whining is caused by a part (or parts) physically vibrating.

Unto itself, voltage is not going to cause a whining sound. Voltage is electrical potential (actually, EMF); current through a device is dependent on the voltage across it. With a CPU, changing the voltage probably changes the operating frequency of various components within the processor (I really don't know what is changed), however something is probably in resonance with the signal. If you can narrow down the source of the noise, you may be able to reduce or eliminate it. Try using the paper tube from a roll of paper towels to "listen" to various parts of your system to locate the source.

Good luck!
bron: http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=233094

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HAFTX
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08-2022
Dit was bij mij ook zo met minecraft. Minecraft heeft namelijk standaard geen fpslimit.

Ga even hier naar toe:

C:\Users\*gebruikersnaam*\AppData\Roaming\.minecraft

En bewerk het bestand options door
fpsLimit: 0
Te veranderen in:
fpsLimit: 60
Dan houd het ingame op. In het menu blijft het nog wel.

[Voor 20% gewijzigd door HAFTX op 31-05-2011 19:06]

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/1674671.png[/img]

• y0sh1
dus niets voor zorgen over te maken?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee