Toon posts:

Windows 7 en nieuwe CPU

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Topicstarter
Hallo,

Ik wil graag mijn Intel core 2 duo E7200 @2.53 GHZ upgraden naar een Q8400. 2.66 GHZ
Er wordt voor de rest niks veranderd maar nu heb ik toch een vraag. Moet ik me windows 7 opnieuw activeren? En dan even een vraag dat eigenlijk hier niet thuishoort maar ik stel het hier toch:
Zijn me Voltages goed?
NB Core: 1.37
CPU VTT 1.18
+5 4.79
+12 7.02 <-- klopt deze wel, of komt het dat hij nu weinig aan het doen is

Oww voor de mods onder ons. Ja ik heb de troubleshooter gezien en nee, ze gaven me niet antwoord op me vraag, en ja ik gebruik gemaakt van de topic search, en nee ook hierin heb ik me antwoord niet in gevonden, ja ik gebruik gemaakt van google, en nee ik me antwoord niet gevonden

Graag hoor ik van jullie

Groet en (rond dit tijdstip) eet smakelijk

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Nee, je voltages zijn niet goed. Je +12 en +5 voltages moet je echt wat aan doen.... Stress m eens, kijken of het dan omhoog gaat?? (denkt eigenlijk niet...)

En de kans is groot, maar niet 100% dat je opnieuw moet activeren. Maar dat hoort toch geen probleem te zijn? Dat is een licentie invoeren en klaar.

Lees verder dit even door: Het algemeen beleid #groeten

[Voor 12% gewijzigd door Beatboxx op 31-05-2011 17:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ed800
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:47
Als je die voltages zou hebben zou je pc helemaal niets doen. Tooltjes zoals Speedfan hebben het nogal eens fout. Je zou het eventueel met een multimeter kunnen meten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Waarom zou je PC niks kunnen doen? Ik had laatst een pc die er bij het minste of geringste uit klapte, maar idle wel kon werken met 7V op de 12Vlijn...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Topicstarter
Gemeten met Pcwizzrd 2010. Me bios zegt dat de 12 volt lijn op 12,5 zit, en als ik ga stressen zoals Crysis 2 draaien loopt ie op naar 12 volt precies, en na het afsluiten van crysis zakt ie weer af, ben bang dat pc wizzard het niet goed heb. Terwijl ik gewoon lekker kan gamen.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Ik zou zeggen geen aandacht aan besteden

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sk0Ne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-05 16:45
Neem een multimeter en meet algouw eens de 12V rail (Nog maar eens: Meten = Weten)
PCWizard zal het wel fout hebben, met 7V op de 12V rail ga je geen Crysis 2 kunnen spelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nivida_intel schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 17:50:
Hallo,

Ik wil graag mijn Intel core 2 duo E7200 @2.53 GHZ upgraden naar een Q8400. 2.66 GHZ
Er wordt voor de rest niks veranderd maar nu heb ik toch een vraag. Moet ik mijn windows 7 opnieuw activeren?
In principe niet, tenzij je meer hardwarewijzigingen hebt doorgevoerd.
En dan nog: heractiveren is een kwestie van ff doorklikken en het werkt weer, tenzij je een foute install hebt ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Topicstarter
We zullen het zien. Ik hoop dat het gaat werken.

[Voor 43% gewijzigd door J.S. Bach op 01-06-2011 08:39]

Johann Sebastian Bach

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee