Toon posts:

Onbekende specs Philips FA-91 versterker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:05
Ik heb laatst een Philips versterker in de kast gevonden ( :9 ) , en vraag me eigenlijk af wat voor specs dit ding heeft.
Normaal zou je zeggen ''even googlen'' maar ik kan helemaal niks vinden over deze versterker en vraag me serieus af of ik nog redelijke speakers hiermee zou kunnen aansturen.
Het is een Philips FA-91 versterker afkomstig uit een ''Hifi mini stereo set'' waar dus alleen de versterker van over gebleven is.
Misschien dat er iemand is die ervaring heeft met deze versterker en me zou kunnen vertellen wat ik er van kan verwachten?

Dit is hem:

Hij is overigens 25,5cm breed 11cm hoog en 25cm diep dus de versterker zelf is niet zo heel erg ''mini''

[Voor 6% gewijzigd door Redblader op 31-05-2011 18:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 185410

De eenvoudigste manier is natuurlijk gewoon je surround setje er aan knopen. Specs of geen specs, als het goed blijkt te klinken is het goed toch?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ja hoor je kan er redelijke speakers mee aansturen

Of wil je 50.000 watt over een festival terein knallen ?

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Redblader
Het is vooral dat ik er over na aan het denken ben om misschien nieuwe monitor speakers te kopen en als deze versterker zou voldoen zou ik bijvoorbeeld voor een passief setje kunnen gaan, anders kijk ik liever naar een actief setje (M-audio BX5A oid.)
Maar passieve speakers zijn natuurlijk goedkoper O-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 185410

Probleem is alleen dat specs bijzonder weinig zeggen. Dus stel dat iemand ze je kan geven kun je er enog steeds geen ordeel over vellen. Ik denk persoonlijk dat hij voor bij de pc (luidsprekers dichtbij) prima zal voldoen. Je kan ook gewoon beginnen met luidsprekers, het proberen, en als het echt neit bevalt een simpel versterkertje van marktplaats halen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-04 13:40
Staat op de achterkant niet nog een serienummer of productcode of iets dergelijks?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vosss
Die Philips Legend serie klinkt echt fantastisch goed, alleen die Onkyo versterker klinkt voor geen meter. Daarom heb ik deze vervangen door een Philips FA-91 (versterker uit een topmodel miniset van Philips). Wat mij betreft is die Philips zelfs beter dan de NAD T770 van mn ouders.
Dat kwam ik nog tegen :)

=edit=
En dattie 2x 60W is

[Voor 4% gewijzigd door vosss op 31-05-2011 18:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Redblader
Ik heb een handleiding kunnen vinden door te zoeken naar de Philips FW91 wat kennelijk de naam is van de originele set met CD-spelen etc.

Hierin staat dat het een klasse G versterker is van 2x 60W , dan weet ik wel dat je dit niet altijd hoeft te geloven maar het lijkt mij dat dit toch wel een redelijke versterker is die wel wat kan aansturen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:32

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Klasse G is op zich niet verkeerd, iets wat je ook terug zal vinden in actieve monitoren. Let wel dat die 2 x 60 Watt gemeten zijn bij 6 Ohm, maar vooral bij 10% THD! Maar goed, voor een paar passieve speakers voor naast de pc zal dit prima voldoen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vosss
http://www.nodevice.com/user_manual/download_164596.html

Daar is de manual te downloaden, mocht je er een keer in willen kijken/printen

:)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Redblader
vosss schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 18:44:
http://www.nodevice.com/user_manual/download_164596.html

Daar is de manual te downloaden, mocht je er een keer in willen kijken/printen

:)
Ik krijg een ''Page not found'' maar dat was de site waar ik de handleiding al vandaan had maar toch bedankt :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee