Device cannot start (code 10) + Externe USB3 HDD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33375

Topicstarter
Heb net een Samsung hdd gekocht, 7200rpm, in een USB3 externe case gezet, en werkte eerst prima, maar telkens als ik reboot, dan krijg ik de melding in de Device manager bij de USB mass storage device.

Heb al de drivers opnieuw geinstalleerd geupdate, en in ander USB3 slot gedaan, maar geen verschil.

Als ik de schijf een tijd uit zet of een aantal keer reboot werkt het weer. Maar het lijkt ook alsof ik niet teveel schijfbewerkingen tegelijk kan uitvoeren, want t gaat een tijdje goed, maar zodra ik iets uitpak, download en opstart tegelijk dan lijkt hij overbelast te raken en is ie niet meer te lezen. Ik kan nog wel de mapjes navigeren, maar niets openen, hij geeft dan aan de de resource niet meer available is.

Ben bang dat de hardeschijf gecrashed is, terwijl hij net nieuw is...

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Wat voor een schijf is het, welke externe case en waar probeer je deze precies op aan te sluiten?

[ Voor 11% gewijzigd door Nielson op 31-05-2011 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Samsung 1TB, 7200rpm, en die heb ik in een externe hdd case gedaan, met USB3 aansluiting. Maar ik denk dat ik m straks ff in de pc direct ga hangen om te kijken of ie t dan wel doet. Maarja, ik heb die case niet voor niet gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-07 00:07

mace

Sapere Aude

Idd even je HD in de PC zetten zodat je weet dat het daar niet aan ligt.

Andere USB poorten geprobeerd? Andere USB kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En als je het ding aan een USB2.0 poort hangt? Dan gebruik je een andere controller en dan kun je in elk geval uitsluiten dat het niet simpelweg komt door bijv de drivers van je USB3.0 controller die moeilijk loopt te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
en die doe ik dus ook in een usb3 ingang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Maar probeer hem dan eens in een USB2.0poortje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, en het stomme is dus dat op de asus site onder mijn moederbord 2 drivers staan voor usb 3, de ene lijkt het prima te doen, maar ik zal eens kijken of ik die andere kan proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

:?
Ik bedoel een USB2.0 poort, niet een andere driver.

Dus de USBstekker die je nu in een USB3.0 poort steekt op je moederbord daaruit halen en in een USB2.0 poort steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja snap ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nu firmware update gedaan, en lijkt nu wel goed te werken in de 3.0 poort.

Echter heb ik nu dat ik een aantal mappen niet kan openen en krijg dat ze write only zijn? Echt heel raar. Maar kan me voorstellen dat door foutieve firmware de index helemaal door de war is.
Pagina: 1