Door een fout in een profiel heb ik het profiel moeten verwijderen en opnieuw aangemaakt.
Bij het verwijderen heb ik gekozen om de mailbox en de shares te behouden.
Maar in de Exchange management is dus nergens deze mailbox terug te zien.
Als ik de gebruiker opnieuw aanmaak met dezelfde namen (voornaam/achternaam/inlognaam en mailadres) dan kan die goed inloggen.
Als ik de mailaccount in Outlook aanmaak dan krijg die een lege mailbox.
De e-mail wordt met pop3 binnen gehaald en zou dan in de mailbox van de gebruiker weggezet moeten worden.
Alleen de mail wordt wel vanaf de provider weg gehaald, maar komt niet in de 'nieuwe' mailbox terecht.
Het vreemde is, als ik de mailbox wijzig naar een andere gebruiker waar de server de mail in moet dumpen, dan komt de mail ook daar niet binnen.
Toen het profiel nog normaal werkte, kwam alle mail gewoon netjes in zijn mailbox, nu wordt de mail dus nog steeds opgehaald maar is nergens terug te vinden. Ook bij een mail trace kan ik niks terug vinden...
Na verschillende tests en de te kijken of de mail wel binnenkomt, blijkt dat de mail dus wel vanaf de ISP mailserver wordt weg getrokken, maar lijkt niet op de server binnen te komen.
Tenminste bij de tracking tools zie ik niks dat er nieuwe mail binnen komt.
De andere mailboxen werken wel goed.
Het betreft een SBS2008 R2 server met Exchange 2007.
Bij het verwijderen heb ik gekozen om de mailbox en de shares te behouden.
Maar in de Exchange management is dus nergens deze mailbox terug te zien.
Als ik de gebruiker opnieuw aanmaak met dezelfde namen (voornaam/achternaam/inlognaam en mailadres) dan kan die goed inloggen.
Als ik de mailaccount in Outlook aanmaak dan krijg die een lege mailbox.
De e-mail wordt met pop3 binnen gehaald en zou dan in de mailbox van de gebruiker weggezet moeten worden.
Alleen de mail wordt wel vanaf de provider weg gehaald, maar komt niet in de 'nieuwe' mailbox terecht.
Het vreemde is, als ik de mailbox wijzig naar een andere gebruiker waar de server de mail in moet dumpen, dan komt de mail ook daar niet binnen.
Toen het profiel nog normaal werkte, kwam alle mail gewoon netjes in zijn mailbox, nu wordt de mail dus nog steeds opgehaald maar is nergens terug te vinden. Ook bij een mail trace kan ik niks terug vinden...

Na verschillende tests en de te kijken of de mail wel binnenkomt, blijkt dat de mail dus wel vanaf de ISP mailserver wordt weg getrokken, maar lijkt niet op de server binnen te komen.
Tenminste bij de tracking tools zie ik niks dat er nieuwe mail binnen komt.
De andere mailboxen werken wel goed.
Het betreft een SBS2008 R2 server met Exchange 2007.
[Voor 15% gewijzigd door DaVaRiOuS op 31-05-2011 17:22]