Toon posts:

[SBS2008] Mailbox weg na verwijderen gebruiker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaVaRiOuS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2022
Door een fout in een profiel heb ik het profiel moeten verwijderen en opnieuw aangemaakt.
Bij het verwijderen heb ik gekozen om de mailbox en de shares te behouden.

Maar in de Exchange management is dus nergens deze mailbox terug te zien.
Als ik de gebruiker opnieuw aanmaak met dezelfde namen (voornaam/achternaam/inlognaam en mailadres) dan kan die goed inloggen.
Als ik de mailaccount in Outlook aanmaak dan krijg die een lege mailbox.

De e-mail wordt met pop3 binnen gehaald en zou dan in de mailbox van de gebruiker weggezet moeten worden.
Alleen de mail wordt wel vanaf de provider weg gehaald, maar komt niet in de 'nieuwe' mailbox terecht.

Het vreemde is, als ik de mailbox wijzig naar een andere gebruiker waar de server de mail in moet dumpen, dan komt de mail ook daar niet binnen.

Toen het profiel nog normaal werkte, kwam alle mail gewoon netjes in zijn mailbox, nu wordt de mail dus nog steeds opgehaald maar is nergens terug te vinden. Ook bij een mail trace kan ik niks terug vinden... :?
Na verschillende tests en de te kijken of de mail wel binnenkomt, blijkt dat de mail dus wel vanaf de ISP mailserver wordt weg getrokken, maar lijkt niet op de server binnen te komen.
Tenminste bij de tracking tools zie ik niks dat er nieuwe mail binnen komt.

De andere mailboxen werken wel goed.

Het betreft een SBS2008 R2 server met Exchange 2007.

[Voor 15% gewijzigd door DaVaRiOuS op 31-05-2011 17:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-05 17:54
je hebt dus gewoon de user weg gegooid ipv een profiel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

DaVaRiOuS schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 17:06:
Door een fout in een profiel heb ik het profiel moeten verwijderen en opnieuw aangemaakt.
Bij het verwijderen heb ik gekozen om de mailbox en de shares te behouden.
[....]
Als ik de gebruiker opnieuw aanmaak
Wat heb je nu gedaan?
Je hebt een user met een rot profiel dus gooi je z'n useraccount uit de AD?

* alt-92 zegt: restore from backup

[Voor 9% gewijzigd door alt-92 op 31-05-2011 18:59]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaVaRiOuS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2022
Had de gebruiker volledig verwijderd.
In eerste instantie alleen het profiel verwijderd en opnieuw aangemaakt, maar bij het inloggen bleef die steeds aangeven dat er het profiel niet ingeladen kon worden, dus dat er een tijdelijk profiel is geladen...
Dus dan maar radicaal...

Maar het is gelukkig weer voor elkaar!

Updates verwijderd, server herstart en hij werkte weer.
Vervolgens gebruiker verwijderd inclusief de mailbox, toen kwam de 'oude' mailbox met alle mail wel in de 'Disconnected' mailbox lijst te staan.

Gebruiker opnieuw aangemaakt, disconnected mailbox opnieuw gekoppeld en alles staat er weer in.

Maar toch blijft het vaag, dat bij het verwijderen van een gebruiker en je haalt het vinkje weg voor het verwijderen van de mailbox, dat deze dan volledig verdwijnt en dus ook niet in de lijst van Disconnected mailboxes staat.

[Voor 166% gewijzigd door DaVaRiOuS op 31-05-2011 20:39]

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
DaVaRiOuS schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 17:06:
Het betreft een SBS2008 R2 server met Exchange 2007.
Of het is SBS2008r2 met ex10(maar dat heet eigenlijk sbs11) of het is sbs 2008 SP2 met Ex07 ;
DaVaRiOuS schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 19:02:
In eerste instantie alleen het profiel verwijderd en opnieuw aangemaakt, maar bij het inloggen bleef die steeds aangeven dat er het profiel niet ingeladen kon worden, dus dat er een tijdelijk profiel is geladen...
Dus dan maar radicaal...
Misschien had je ook op die pc ff dat profiel moeten verwijderen? daar blijven nl. ook wat restjes op hangen.

[Voor 49% gewijzigd door degroot op 01-06-2011 22:48]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-05 17:54
DaVaRiOuS schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 19:02:
Dus dan maar radicaal...

Maar het is gelukkig weer voor elkaar!

Updates verwijderd, server herstart en hij werkte weer.
Vervolgens gebruiker verwijderd inclusief de mailbox, toen kwam de 'oude' mailbox met alle mail wel in de 'Disconnected' mailbox lijst te staan.

Gebruiker opnieuw aangemaakt, disconnected mailbox opnieuw gekoppeld en alles staat er weer in.

Maar toch blijft het vaag, dat bij het verwijderen van een gebruiker en je haalt het vinkje weg voor het verwijderen van de mailbox, dat deze dan volledig verdwijnt en dus ook niet in de lijst van Disconnected mailboxes staat.
dat komt dus omdat je gewoon zijn profiel in explorer weg gegooid hebt.

er zijn procedures voor om een profiel te wissen (inclusief reg key)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marc181982
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-03-2022
Dirtyrockers schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 09:57:
[...]

dat komt dus omdat je gewoon zijn profiel in explorer weg gegooid hebt.

er zijn procedures voor om een profiel te wissen (inclusief reg key)
Inderdaad , zie onder

To clear user local profile via registry :

1.Press on Start > Run >Regedit
2.Navigate to the following registry key :“HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList”
3.Under ProfileList navigate to binary key’s like this :S-1-5-21-3656904587-1668747452-4095529-500
4.On the right side under ProfileImagePath you’’ll see the username and profile path.
5.Chose the one with the desired user and delete the long reg key like :“HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList”

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Crazius
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-10-2022
Als je per ongeluk toch een user heb verwijdert kan je deze gewoon terughalen in de exchange mailbox database.

Gewoon in de powershell van exchange het commando clean-MailboxDatabase -Identity <DatabaseIdParameter>

Daarna komt de mailbox in de disconnected mailbox te staan en kan je hem reconnecten.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee