Wij zijn nu aant verbouwen, en 2011 is juist het moment voor leggen van kabels. Voor mij is snelheid en betrouwbaarheid belangrijk, en ik game op twee computer's. Eentje is wifi en ander cabled. Dit verschilt zo'n ±20 in ping en heel veel in lags, dus ook in score. Nu download ik ook wel eens wat, en we willen graag snel internet met tv+bellen+internet, 3-1. Keus is gevallen op ziggo alles in 1 met 120Mbit/s internet. Kabels liggen er al, alleen onze KPN router, een speedtouch 780, gaat weg. Ik vraag me af of ziggo een router bijlevert, en zoja, weet iemand de capaciteiten hiervan? Wat ik wil is gewoon door het hele huis gigabit netwerk, en wifi die deze snelheid(120Mb/s) bij benadering ook kan halen. Verder wil ik mijn toekomstige NAS op aansluiten (pricewatch: QNAP TS-410 Turbo NAS). Natuurlijk moet deze ook in telefoon voorzien. Ik vraag me af of iemand ervaring heeft met de standaard router van Ziggo, maar ik kijk nu naar deze: pricewatch: Netgear WNDR3700 Simultaneous Dual-Band Ik vraag me af of dit allemaal goed kan werken, en of ik poorten mag forwarden (27960 wil ik)
Ziggo levert wi-fi modem+router in 1 voor abbonees. Die zou goed genoeg moeten zijn.
Dit vind ik op hun site kwa specs:
Technisch:
Eurodocsis 3.0 modem 8x4
2 telefoonlijnen aansluitingen
802.11 N-router met 4 ethernetpoorten (1 Gb/s)
Dual band router (2,4 en 5,0 GHZ band non-concurrent)
Dit vind ik op hun site kwa specs:
Technisch:
Eurodocsis 3.0 modem 8x4
2 telefoonlijnen aansluitingen
802.11 N-router met 4 ethernetpoorten (1 Gb/s)
Dual band router (2,4 en 5,0 GHZ band non-concurrent)
Dankje. Kan iemand verifiëren dat doorvoersnelheden van bestanden-->computer met Cat6 kabels niet aan deze router ligt? En ik ben opzoek naar mensen met ervaring over de wifisnelheid+betrouwbaarheid van deze router, ook compared to others..
[Voor 9% gewijzigd door Beatboxx op 31-05-2011 18:42]
Anoniem: 230106
Ik zou gaan voor de linksys e4200 router, die is geschikt voor hoge ziggo snelheden, heeft gigabit en 300 mbps wifi.
Waarom wacht je niet op het modem wat je toch al krijgt, en ga je pas verderkijken als hij niet voldoet?
120 Mbps wifi kun je sowieso vergeten. Als Ziggo met hogere snelheden komt en je wilt die overal hebben, kun je beter kabels leggen.
120 Mbps wifi kun je sowieso vergeten. Als Ziggo met hogere snelheden komt en je wilt die overal hebben, kun je beter kabels leggen.
Anoniem: 353844
Ik heb die UbeeEVW3200 (nieuw modem/router) maar was er niet tevreden over (download snelheid ging drastisch omlaag, schijnbaar door het ontbreken van QoS).. Heb Ziggo gebeld en het router gedeelte uit laten schakelen, nu is het gewoon een modem. Heb nu Cisco Linksys E4200 als router, en werkt hartstikke goed (zoals meestal van Cisco/Linksys).
Edit:
Oja en de E4200 redt 200mb effectief (mits goede ontvangst) op 5ghz met wireless-n.
Edit:
Oja en de E4200 redt 200mb effectief (mits goede ontvangst) op 5ghz met wireless-n.
[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 353844 op 01-06-2011 02:03]
Je kunt ook nog altijd gaan voor een Mikrotik Routerboard, zelf heb ik deze ook aangeschaft toen ik ziggo alles in 1 in huis kreeg.
o.a:
" 5 port 10/100/1000 layer 3 switch, router, firewall, or bandwidth manager. Fully managed with SPI firewall and vpn support "
Deze apparaten beschikken over een echt uitgebreide interface waar je bang van wordt.
Er zijn tests van deze bordjes, en deze kunnen makkelijk 300mbit aan verkeer aan, dus goed genoeg voor je ziggo alles in 1 lijntje.
Edit:
Er zijn ook borden die je kunt uitbreiden met een Wifi modulen erin
o.a:
" 5 port 10/100/1000 layer 3 switch, router, firewall, or bandwidth manager. Fully managed with SPI firewall and vpn support "
Deze apparaten beschikken over een echt uitgebreide interface waar je bang van wordt.
Er zijn tests van deze bordjes, en deze kunnen makkelijk 300mbit aan verkeer aan, dus goed genoeg voor je ziggo alles in 1 lijntje.
Edit:

[Voor 6% gewijzigd door Rookje op 01-06-2011 02:21]
Ik ken Mikrotik bordjes en het zijn fantastische dingen, maar is dat geen ongelooflijk gigantische overkill?Rookje schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 02:20:
Je kunt ook nog altijd gaan voor een Mikrotik Routerboard, zelf heb ik deze ook aangeschaft toen ik ziggo alles in 1 in huis kreeg.
o.a:
Edit:

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Ik heb deze router nu een week en heb een vreemd probleem. De draadloze snelheid is goed maar wel minder dan de aangeboden snelheid van 120 Mbit/s. Als ik een utp-kabel aansluit kakt de snelheid helemaal in en fluctueert deze enorm. Als ik de kabel rechtstreeks op het Ziggomodem aansluit is de snelheid zoals belooft en stabiel. Is de router stuk of is er iets anders aan de hand ?
Pagina: 1