Hallo mede-Tweakers,
Ik zit met een zeer irritant probleem. Ik heb in mijn jacht naar meer en meer opslag ruimte, een WD20EARS harde schijf gekocht. Na het installeren van deze is mijn Windows (alle dingen: Word, Muziek (zowel YT als Windows Media Player) maar ook games) gaan haperen.
Onder haperen versta ik in dit geval dat alles voor ongeveer 3 sec freezed, en daarna weer opgepakt word.
Dit lijdt natuurlijk tot de nodige irritatie.
Na wat research op internet kwam ik op een paar dingen uit waar het aan kon liggen: virus, voeding of schijf kapot.
Ik heb de HDD in een andere pc gestopt, om kapot uit te sluiten. In deze pc (die dan ook 2 HDD's heeft) werkt alles gewoon naar wens, kapot lijkt de schijf mij dus niet. Ik heb een grondige scan over m'n hele pc gehaald, dit leverde 4 dingen op, maar van deze dingen wist ik af, toch verwijdert; hielp niet. Ook heb ik dus de HDD uit de pc gehaald waar hij in hoort, dan doet de pc het gewoon, ik typ dit nu op die pc, met muziek en geen haperingen.
Voor het voeding probleem zal ik eerst ff 2 lijstjes maken met mijn configuratie:
PC die hapert als de HDD erin zit
CPU: Intel Q8200, niet overclocked (was wel overclocked, maar teruggeclocked; hielp ook niet)
Mobo: Asus P5KPL/1600 (ook overclocked maar voor nu teruggeclocked)
PSU: OCZ ModXStream Pro 500W
GPU: Nvidia XFX GTS250 512MB
RAM: OCZ Platinum DDR2 PC2-8500 Dual Channel
HDD's: WD Caviar Green 500GB (o.a. OS staat hierop)
WD20EARS (na installatie haperen)
2 120mm fans
Een DVD-lezer/brander
PC waar de HDD inzit en geen haperingen
CPU: Intel Pentium E6300 (niet overclocked)
Mobo: Asus P5KPL/1600 (niet overclocked)
PSU: Corsair HX450W
RAM: 2GB DDRII 800Mhz (geen merk
)
HDD's: WD Caviar Green 320GB
WD20EARS (na installatie geen haperingen)
3 80mm fans
Een DVD-lezer
Ik hoop dat jullie me willen en kunnen helpen.
btw: dit is de eerste keer dat ik op het forum een post open, dus verbeteringen altijd welkom.
Ik zit met een zeer irritant probleem. Ik heb in mijn jacht naar meer en meer opslag ruimte, een WD20EARS harde schijf gekocht. Na het installeren van deze is mijn Windows (alle dingen: Word, Muziek (zowel YT als Windows Media Player) maar ook games) gaan haperen.
Onder haperen versta ik in dit geval dat alles voor ongeveer 3 sec freezed, en daarna weer opgepakt word.
Dit lijdt natuurlijk tot de nodige irritatie.
Na wat research op internet kwam ik op een paar dingen uit waar het aan kon liggen: virus, voeding of schijf kapot.
Ik heb de HDD in een andere pc gestopt, om kapot uit te sluiten. In deze pc (die dan ook 2 HDD's heeft) werkt alles gewoon naar wens, kapot lijkt de schijf mij dus niet. Ik heb een grondige scan over m'n hele pc gehaald, dit leverde 4 dingen op, maar van deze dingen wist ik af, toch verwijdert; hielp niet. Ook heb ik dus de HDD uit de pc gehaald waar hij in hoort, dan doet de pc het gewoon, ik typ dit nu op die pc, met muziek en geen haperingen.
Voor het voeding probleem zal ik eerst ff 2 lijstjes maken met mijn configuratie:
PC die hapert als de HDD erin zit
CPU: Intel Q8200, niet overclocked (was wel overclocked, maar teruggeclocked; hielp ook niet)
Mobo: Asus P5KPL/1600 (ook overclocked maar voor nu teruggeclocked)
PSU: OCZ ModXStream Pro 500W
RAM: OCZ Platinum DDR2 PC2-8500 Dual Channel
HDD's: WD Caviar Green 500GB (o.a. OS staat hierop)
WD20EARS (na installatie haperen)
2 120mm fans
Een DVD-lezer/brander
PC waar de HDD inzit en geen haperingen
CPU: Intel Pentium E6300 (niet overclocked)
Mobo: Asus P5KPL/1600 (niet overclocked)
PSU: Corsair HX450W
RAM: 2GB DDRII 800Mhz (geen merk

HDD's: WD Caviar Green 320GB
WD20EARS (na installatie geen haperingen)
3 80mm fans
Een DVD-lezer
Ik hoop dat jullie me willen en kunnen helpen.
btw: dit is de eerste keer dat ik op het forum een post open, dus verbeteringen altijd welkom.