Toon posts:

P35C-DS3R Vdroop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lomp
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-05 19:53
Hallo, ik zit met een probleempje.

Ik ben bezig met het overklokken van mijn E8500 en deze loopt nu op 4.2Ghz, bij 1.360V
onder load.
Alleen moet ik daarvoor wel 1.392 in idle mode zitten.
Nu heb ik een plaatje gevonden van vr-zone. waar ze een pencil mod hebben uitgevoerd.
Is er iemand hier die weet of het ook daadwerkelijk werkt/echt is?
Want verpest niet graag mijn moederbord

gr Joey

Edit: mijn gevonden foto komt niet overeen.
Heeft iemand een afbeelding om me te helpen?
Ik heb hem nu maar zolang op 3.8 @ 1.3600 idle - 1.328 load staan

[Voor 16% gewijzigd door Lomp op 31-05-2011 16:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-05 16:59
heb je geen load line calibration in je bios?

als je het goede weerstandje brugt werkt het inderdaad, of er is een mod dmv een verstelbare weerstand..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lomp
Helaas, geen load line calibration aanwezig. Zowieso een beetje karig wat betreft instellingen.
Dat van die mod dmv een weerstand zag ik ook op het plaatje wat ik had gevonden, alleen is het denk ik een p35 bord ipv een p35c of een andere revisie. Het komt in iedergeval niet overeen en zelf zoeken naar het juiste weerstandje gaat helaas boven mijn kennis uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-05 16:59
welke je exact zou moeten hebben durf ik ook niet te zeggen.. probeer eens goed te zoeken, misschien dat iemand op Xtremesystems je kan helpen naar de goede...

alhoewel ik je zo kan vertellen dat die 1,392 idle niet zo een probleem is hoor... heb wolfdales voor 24/7 op hogere Vcore gehad idle en nooit problemen gehad ;)

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lomp
Ja dat kan ik wel eens proberen.
Ik meen wel te hebben gelezen in het e8xxx topic dat je op 1.4 ong zat.
Zo maar eerst een E8400 proberen en daarmee maxen. want deze zit in de verkoop.
Btw 1.36 was ook niet mijn eindbestemming ;) maar om 1.45V 24/7 te draaien is dan ook weer een uiterste.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee