Toon posts:

PC start slechts door na reset van CMOS?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011
Hey allemaal, beetje lang geleden voor het laatst gepost, maar ik zit met een probleempje waar ik zelf daadwerkelijk niet uit kan komen. Het behelst een Packard Bell pc van een vriend, die schijnt slechts door te starten indien ik de CMOS reset EN geen muis of keyboard aansluit. Moederbord betreft tipenummer MCP73VT-PM(SN). Ik heb al 3 batterijen geprobeerd, en geen results. Als ik wel een keyboard en muis aansluit, cmos dan default values load en save, dan blijft hij haken op "Initialising USB controllers". Moederbord kapoet of valt hier nog iets aan te doen? Kan jammergenoeg hier zelf nu niets research voor doen aangezien ik behalve m'n telefoon geen internet toegang tot mij beschikking heb! Enige hulp word ten zeerste op prijs gesteld.

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-06 14:54
Krewcial schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 15:35:
Hey allemaal, beetje lang geleden voor het laatst gepost, maar ik zit met een probleempje waar ik zelf daadwerkelijk niet uit kan komen. Het behelst een Packard Bell pc van een vriend, die schijnt slechts door te starten indien ik de CMOS reset EN geen muis of keyboard aansluit. Moederbord betreft tipenummer MCP73VT-PM(SN). Ik heb al 3 batterijen geprobeerd, en geen results. Als ik wel een keyboard en muis aansluit, cmos dan default values load en save, dan blijft hij haken op "Initialising USB controllers". Moederbord kapoet of valt hier nog iets aan te doen? Kan jammergenoeg hier zelf nu niets research voor doen aangezien ik behalve m'n telefoon geen internet toegang tot mij beschikking heb! Enige hulp word ten zeerste op prijs gesteld.
Waarschijnlijk is de usb controller op het moederbord defect. Wat je kan proberen is een ps/2 muis en toetsenbord te gebruiken en kijken of het dan wel doorstart. Is er nog andere usb apparatuur aangesloten zoals een cardreader/printer/usb hd ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ®androiid
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-03 12:55

®androiid

Euroshopper

Lijkt me een BIOS instelling, wat betreft opstarten via USB of iets dergelijks

oeps fout gelezen 8)7 lijkt me inderdaad wat THE_FIREFOX zegt

[Voor 31% gewijzigd door ®androiid op 31-05-2011 15:49]

Pils €0,50

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krewcial
De USB muis ingeplugged terwijl ie doorbootte naar windows, da's het enigste USB apparaat aangesloten en die werkt dan gewoon we'll, maar als hij dan herstart na system repair is het weer hommeles. Hij start dus wel op na CMOS reset, en zonder muis/keyboard, muis werkt dan wel tijdens system repair, maar dan start hij weer niet na reboot? Kga even usbcontrollers proberen af te zetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krewcial
Hij boot nou zonder USB controller wel door op slegs P/S2, maar wel vreemd dat die muis in windows nounet wel werkte toen ik hem aansloot nadat de pc reeds opgestart was? Simpel geval USB kaartje kopen dan denk ik?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Crazykenny
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-08-2021
Idd wat THE_FIREFOX zegt wss een usb controller defect.
heb je al gekeken voor een bios update ? mogelijk dat je bios niet helemaal lekker is aangezien hij het na een cmos reset wel doet..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:38
Heb je zoals The_Firefox zei alle overige usb apparatuur los gehaald, dus inclusief de kabels op het mainboard voor de eventuele cardreader en front usb connectors?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krewcial
Heb alle usb connectoren naar front en memorycards eraf gehaald, zal bios proberen te flashen, kan dat vanaf windows? Er is geen floppy aanwezig verder of moet ik een bootable cd maken oid?

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-06 14:54
Krewcial schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 19:22:
Heb alle usb connectoren naar front en memorycards eraf gehaald, zal bios proberen te flashen, kan dat vanaf windows? Er is geen floppy aanwezig verder of moet ik een bootable cd maken oid?
Het is niet aan te raden om vanaf windows te flashen. Indien de fabrikant de ondersteuning ervoor bied, kan je het overwegen om van uit windows te flashen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee