Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speculaasje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-06 18:11
Beste Tweakers,

Binnen de organisatie hier willen wij een installatie van FileMaker Server Advanced 11 installeren op een server die draait op Windows 2003 Service Pack 2.

De installatie verloopt prima, alleen na de installatie moet de Admin Console worden opgestart, dit is een beheer tool voor de databaseserver op basis van Java. Via de Admin Console Start Page (website die er voor zorgt dat je webbased de tool vanaf iedere PC op zou moeten kunnen starten) start ik de tool op, en krijg vervolgens als error terug:

"Database server is not available. To edit server deployment please start the Database Server first". Terwijl de database service prima draait (zowel via Services window als via een meegeleverde command line tool gecontroleerd).

Zijn hier mensen die ervaring hebben met dit probleem en dit hebben weten op te lossen? Wat ik al gedaan heb:

Firewall gecontroleerd voor poorten;
Server software geupdate naar de laatste versie (v11.03);
Temp Files van Java verwijderd;
Admin Console opnieuw gedownload;
Laatste versie van Java geinstalleerd;
Bonjour opnieuw geinstalleerd;
FileMaker Server software opnieuw geinstalleerd.

Dit alles mocht helaas niet baten, de foutmelding blijft zich voordoen. Weet iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:29
Op de server waar Filemaker Server Advanced draait Java Update 24 verwijderen en Java Update 23 installeren en deze niet updaten, Filemaker Server is niet compatible met Java Update 24.

Nadat dit gedaan is moet de server mogelijk (helaas) opnieuw opgestart worden.

Verder moet ook op de clients waar het gestart wordt Java Update 23 geïnstalleerd zijn en Update 24 verwijderd (met Citrix hebben wij dit probleem niet vandaar dat ik er niet aan dacht).

[Voor 27% gewijzigd door Starke op 31-05-2011 18:48]

• Speculaasje
Dit heeft helaas ook niet geholpen, ik heb Java update, 20, 21, 23, 24 en 25 gehad, met geen van alle de Admin Console aan de praat gekregen. Is het eventueel mogelijk dat er na de deinstallatie licentie gegevens zijn achtergebleven? (ik heb het register al nagekeken, daar was niks meer te vinden van FileMaker Server) Ik had gelezen dat dit ook dezelfde error op kan leveren wanneer er 2 maal met dezelfde licenties een installatie aanwezig is binnen het netwerk.

Ik zal zometeen ook even contact opnemen met de helpdesk van FileMaker, maar van wat ik er over lees schenen zij er ook geen oplossing voor te hebben.

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:29
Het is wel apart teminste dit was hoe eerst het probleem bij ons was, door Java Update 24 crashde de server console maar nadat op een client toen Java Update 23 was geïnstalleerd was de admin console wel te benaderen. De server stond ook aan maar omdat er op de server Update 24 was geïnstalleerd konden er alsnog geen gegevens uit de database benaderd worden en kon de server ook niet gestart worden (de service stond wel aan maar het programma gaf aan dat de database uit stond). Nadat we de server na het verwijderen van Update 24 en installeren van Java Update 23 herstart hadden deed de database het weer.

Had gehoopt dat dit ook voor jullie zou werken...

• Speculaasje
Bij een vorige installatie zijn wij ook tegen dit probleem aangelopen en toen werkte het herinstalleren van Java geloof ik wel, ik heb net met de helpdesk gebeld en zij wisten naast Java, het afsluiten van eventuele extra netwerkkaarten en het herstarten van de server ook geen oplossing te bieden.....

Mocht ik het nog steeds niet werkend krijgen gaan wij het maandag proberen op een net aangeschafte server, kijken of het dan wel werkt.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee