Toon posts:

Cooler Master Centurion 590 airflow

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hoi allemaal,

Ik heb momenteel een Cooler Master Centurion 590 kast met een Core i7 920 op stock met stock cooler en een radeon 6950 kaart die behalve naar buiten ook warme lucht naar binnen blaast. Vandaar dat ik een aantal extra koelers wil plaatsen in mijn kast. Momenteel heb ik de volgende fan opstelling:

Binnenkort koop ik mijn vijfde hardeschijf en dan moet ik een nieuwe drivebay aanschaffen met dus een extra fan. Daar wou ik verder nog een aantal fans bij kopen. Ik dacht aan de Nexus 120mm Silent Fan White LED, omdat die er volgens mij wel mooi uit ziet en naar ik van internet begrijp ook stil is.

Nu dacht ik aan de volgende opstelling. In het side panel wil ik 2 fans die lucht naar buiten zuigen, omdat dan wat hete lucht van de videokaart weggaat. Ik zat ook nog eraan te denken om rechts achter de processor een fan op de processor te laten blazen (staat niet op het plaatje)

Is dit zo een goede opstelling of werkt dit niet?

Alvast bedankt voor de reacties!

Sj44k13

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gerjaknut
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:03
houdt het hoofdprincipe zo:
boven = uit, onder=in en fans op het zijpaneel beinvloeden de airflow vaak nadelig. Mocht je toch op je zijpanel fans willen zetten is het denk ik het handigste om beide koude lucht de kast in te laten blazen omdat daar waarschijnlijk weinig componenten zitten die warmte genereren in de kast. Aangezien de videokaart voor een deel zijn warmte naar buiten gooit

[Voor 8% gewijzigd door gerjaknut op 31-05-2011 14:02]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dedicated1
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-05 12:38
Overigens staat er onder deze post een topic gestart door mij betreffende de CM 690 II daar kun je een goede setup vinden namelijk: 2 boven (uit), 1 achter (uit), 2 voor (in).

En inderdaad geen fans aan de zijkant omdat deze voor trillingen zorgen in je zijpaneel en tevens zorgt deze soms/vaak voor een nadelige airflow.

i5 2500K 4.5Ghz@1.3v / Thermalright True 120 Extreme & Noctua NF-P12 / Asus P8P67 / Corsair Vengeance 8GB / MSI 6950 Twin Frozr III Power Edition/OC / Coolermaster Gold Silent Pro 800W / Coolermaster CM 690 II

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Oke, dan wordt het denk ik 2 boven uit een achter uit en 2 voor in. Had ander topic gestart omdat het toch om een andere kast ging met andere mogelijkheden voor koeling. Bedankt in ieder geval.

• Cobiwan
  • Niet online
Even dit topic weer openen:

Ik heb nu 4 koelers ingebouwd, 2 boven outtake en 2 side panel intake. De side panel fans brommen echter een beetje. De boven fans hoor ik niet.

Je ziet de side fans een beetje trillen. Het gaat om Nexus 120mm Silent Fan White LED, die je met rubber 'schroef' moet vastzetten. Heb nu de zijkant fan maar uitgezet, want het brommen wordt na een tijdje irritant.

Is er een mogelijkheid om dit geluid te verminderen? Misschien door de fans op 7 volt te laten lopen of door metalen schroeven te gebruiken?

[Voor 3% gewijzigd door Cobiwan op 13-06-2011 21:18]

• Abeltje130
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-01 18:35
Je hebt nu dus geen intake aan je voorkant, maar wel aan je zijkant?
zo ja, moet die 2 gewoon voorin zetten.
Als je nu dus 6 fans in totaal hebt zou ik een fan-controller kopen, daarmee kan je je fans harder of zachter laten lopen door aan de knopjes te draaien, voorbeeldje: pricewatch: Scythe Kaze Master 5.25

ze kunnen ook nog een stuk goedkoper trouwens

• Cobiwan
  • Niet online
Abeltje130 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 21:26:
Je hebt nu dus geen intake aan je voorkant, maar wel aan je zijkant?
zo ja, moet die 2 gewoon voorin zetten.
Als je nu dus 6 fans in totaal hebt zou ik een fan-controller kopen, daarmee kan je je fans harder of zachter laten lopen door aan de knopjes te draaien, voorbeeldje: pricewatch: Scythe Kaze Master 5.25

ze kunnen ook nog een stuk goedkoper trouwens
Voor en achter zitten gewoon de standaard fans. Dus een intake en een outtake.

Merk wel dat nu de side panel fans uitstaan de temperaturen nagenoeg het zelfde blijven. Denk dat ik ze er maar uithaal en reserve haal of ooit in andere pc doe ofzo.

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-05 14:04
rubberren pluggen zijn juist tegen het trillen

ja, daag.

• Cobiwan
  • Niet online
Remmes_NT schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 08:18:
rubberren pluggen zijn juist tegen het trillen
Of ze zitten niet goed, of ze elimineren het geluid van het side panel niet voldoende... De fans die bovenin aan rubber hangen hoor ik niet boven andere koelers van mijn kast uit.

• Pixel Punk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-04 09:27
Ik heb hier 2 van de zelfde cases staan, eentje met revoltec fans en eentje met cooler master fans.
Voor bijde cases heb ik een windowd side panel en extra device module gekocht. De side panel en device module geve elk ruimte voor een 120mm fan.

Nu heb ik dus voor beide cases 3 intake fans (eentje op het zij paneel en twee aan de voorkant d.m.v. de device modules) en 3 out take fans (eentje van achter en twee van boven) en ik moet zeggen dat het (voor mij) goede prestaties levert. Ik heb ook geen last van trillingen op het side panel maar dat komt misschien omdat ik maar één fan erop heb staan in plaats van twee maar een tijdje geleden had ik er ook twee aan hangen (op het originele side panel, zonder window) en daar had ik ook geen problemen mee, dus probeer is een andere fan zou ik zeggen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee