Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dahal
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-06 11:35
Beste mensen,

Sinds kort heb ik een draadloze router en bevalt me prima. Echter, ik heb deze router in de woonkamer staan, omdat hier een kabel binnenkomt. Omdat ik uit gesprekken had opgevangen dat er ook wel eens in de meterkast een aansluiting kan zijn ben ik de meterkast ingedoken om te kijken of ik hier ook kabels binnen kreeg. Tot mijn verbazing zag ik hier een groene kabel binnenkomen die werd gesplit en waarvanuit een tweede groene kabel ergens naar toe gaat. Ik heb getracht mijn router op deze splitter aan te sluiten, jammer genoeg zonder succes. Ik heb deze kabels ook getest, door ze gewoon los te schroeven en te kijken of ik dan nog internet verbinding heb, en dit bleek gewoon nog te werken.
Mijn vraag is daarom, kan ik mijn router hierop aansluiten of zijn dit kabels die er nog van "vroeger" zaten?

Als jullie meer informatie nodig hebben m.b.t. de aansluiting in de woonkamer en de aansluiting in de meterkast dan hoor ik dat graag. Ik zal vanavond nog wel een paar foto's uploaden met daarop de aansluitingen.

Alvast bedankt voor de hulp.

Foto's
Woonkamer
http://img.photobucket.co...l/IMG_20110531_181911.jpg
Meterkast
http://img.photobucket.co...l/IMG_20110531_181839.jpg

[Voor 7% gewijzigd door Dahal op 31-05-2011 19:52]

Battle.net Steam

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:52
Misschien handig om foto's te maken van deze "Groene" kabels (En de aansluitingen van deze kabels). We kunnen zo lastig oordelen..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:14

NeHoX

Gamer + PV

Kijk eens als je die groene kabels los schroeft of je nog TV kan kijken. Ik verwacht namelijk dat dit je COAX kabels zijn.

En als je een ADSL/VDSL internetaansluiting hebt blijft dit inderdaad gewoon werken als je deze groene kabel los maakt.

[Voor 33% gewijzigd door NeHoX op 31-05-2011 12:47]

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dahal
D4NG3R schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 12:41:
Misschien handig om foto's te maken van deze "Groene" kabels (En de aansluitingen van deze kabels). We kunnen zo lastig oordelen..
Ik had nu even tijd om alvast dit topic aan te maken (ben op werk). Maar ik zal vanavond zeker die foto's erop zetten!

Battle.net Steam

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-06 17:57

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Wat voor internetaansluiting heb je? Waar staat je modem?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ipv fotos zou ik beginnen met duidelijk aan te geven:
- welke ISP je hebt
- wat voor modem je hebt (merk + type), waar hij staat en waarmee hij aangesloten is
- wat voor router je hebt (merk + type), en waarmee hij aangesloten is op de modem
- waarom je je router in de meterkast wilt hebben (aangezien dat ongeveer slechtst denkbare plek is voor WiFi...)

Soittakaa Paranoid!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dahal
dion_b schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:23:
Ipv fotos zou ik beginnen met duidelijk aan te geven:
- welke ISP je hebt
- wat voor modem je hebt (merk + type), waar hij staat en waarmee hij aangesloten is
- wat voor router je hebt (merk + typ
e), en waarmee hij aangesloten is op de modem
- waarom je je router in de meterkast wilt hebben (aangezien dat ongeveer slechtst denkbare plek is voor WiFi...)
Ik heb UPC als ISP
De modem is van UPC, een Cisco EPC3212 , staat in de woonkamer en is aangesloten via een coax kabel ..
De router staat aangegeven in de post zelf en die is via een UTP kabel aangesloten

De reden om de router in de meterkast te zetten is dat tussen de meterkast en de pc, die veel gebruikt wordt, maar een muur staat en tussen de woonnkamer en deze pc staan meerdere muren..

[Voor 1% gewijzigd door Dahal op 31-05-2011 19:53. Reden: edit]

Battle.net Steam

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dahal schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 19:36:
[...]

Ik heb UPC als ISP
De modem is van UPC, een Cisco EPC3212 , staat in de woonkamer en is aangesloten via een coax kabel ..
Goed, kabelinternet dus. De kabelmodem hoort in dat geval zo direct mogelijk op de eerste coaxaansluitpunt in je huis (het zgn overnamepunt) aangesloten te zijn. Als dat in je woonkamer is, hoort het in de woonkamer, als het in de meterkast is hoort het in de meterkast. Ergens anders aansluiten is vragen om slecht signaal, wat bij kabelinternet vertaalt naar potentieel instabiele verbinding.

Welke het overnamepunt is zou je moeten uitzoeken. Bij nieuwere huizen zit het doorgaans in de meterkast, bij oudere huizen in de woonkamer. Als ik die eerste foto zie, is dat je overnamepunt. Daar hoort de modem vlakbij - dus hij staat nu goed. Maar goed, dat is je modem, niet je router.
De router staat aangegeven in de post zelf en die is via een UTP kabel aangesloten
Er staat in het geheel geen merk of model router in je topicstart of latere posts :o

Maar goed, het is dus een Ethernet router die via UTP op je modem aangesloten is. Op zich zegt dat genoeg: ja, je router kan prima in de meterkast, gewoon met een langere UTP kabel verbinden aan de modem in de woonkamer.
De reden om de router in de meterkast te zetten is dat tussen de meterkast en de pc, die veel gebruikt wordt, maar een muur staat en tussen de woonnkamer en deze pc staan meerdere muren..
Muren zijn een probleem, maar leidingen des te meer - die vormen een gedeeltelijke kooi van Faraday, wat je signaal niet helpt. Ik zou eerder aanraden om de router op de gang te hangen, of gewoon in de kamer waar je PC staat.

En sowieso, PC? Als het geen laptop is, gewoon bedraad aansluiten. Sneller, stabieler, makkelijker.

Soittakaa Paranoid!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-05 15:20
Er staat in het geheel geen merk of model router in je topicstart of latere posts :o
Psst! Het is een TP-Link WR1043ND. Staat bij gekoppelde producten ;)

[Voor 5% gewijzigd door Petervanakelyen op 31-05-2011 20:31]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dahal
Als ik een kabel moet gaan leggen vanuit de woonkamer kost me dat ongeveer 30 meter. De gaten zitten er al wel (vorige bewoner), alleen het mooi weg werken van de kabel kost teveel moeite. Daarom dacht ik dat misschien de ingang via de meterkast wel zou kunnen werken, alleen wist ik niet zeker of de binnenkomende kabel wel ergens voor diende, daarom dit topic :)

Battle.net Steam

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Petervanakelyen schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 20:30:
[...]

Psst! Het is een TP-Link WR1043ND. Staat bij gekoppelde producten ;)
En dus niet *in* het topic. Niet iedereen heeft gekoppelde producten aanstaan, bovendien is er (zeker bij een wat summiere topicstart) geen enkele zekerheid hoe secuur iemand z'n gekoppeld geval gekozen heeft. Daarom hoor je gewoon in-topic expliciet te melden waar het over gaat, en niet iedereen laten gokken.

Nu kom jij hiermee maar niet TS. We weten het dus nog steeds niet zeker :o
Dahal schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 20:38:
Als ik een kabel moet gaan leggen vanuit de woonkamer kost me dat ongeveer 30 meter. De gaten zitten er al wel (vorige bewoner), alleen het mooi weg werken van de kabel kost teveel moeite. Daarom dacht ik dat misschien de ingang via de meterkast wel zou kunnen werken, alleen wist ik niet zeker of de binnenkomende kabel wel ergens voor diende, daarom dit topic :)
Die dient voor analoge televisie. En zo "binnenkomend" is hij waarschijnlijk niet, hoogstwaarschijnlijk is die ergens na de overnamepunt in je woonkamer afgesplitsts.

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee