En toen klapte zaterdag mijn pricewatch: Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB op kanaal 08 er uit.
Failed device
Ik de schijf opnieuw aangesloten, als hot spare ingesteld en toen ging de pricewatch: Areca ARC-1220 weer netjes bouwen.
Toen ik zondagochtend keek, zat hij al weer op 38% van de rebuild van 8.0TB. Dus ik was tevreden.
Totdat zojuist, de schijf op kanaal 08 er wederom uitklapte. Wederom Failed device
Deze sequentie heb ik momenteel 3 keer doorlopen, de laatste 2 keer slaagde de rebuild wel en heeft de schijf ongeveer 6 uur probleemloos gedraaid na het rebuilden. Echter na de laatste fail lijkt de schijf echt dood te blijven.
Nu is de set dus Degraded en ik weet niet echt wat ik kan doen om de device te testen om te zien wat er fout is.
Hebben jullie ervaring met zulke problemen?
Ik heb net even smartctl aangeslingerd en dit was het resultaat
Wanneer ik de cli32 van Areca draai, krijg ik segfaults wanneer ik de SMART status opvraag van een bestaande/aanwezige schijf;
Het gaat om de schijf op channel 08. Ik heb tevens een andere voedingsstreng geprobeerd en ook de SATA-kabels onderling en met andere uitgewisseld, maar de #08 blijft problemen geven.
De schijven zijn nog geen twee maanden oud, maar eentje is er nu dus al overleden.
Ik heb hiervoor vier pricewatch: Western Digital Caviar Green WD10EADS, 1TB gehad en die hebben altijd probleemloos gewerkt.
Mochten jullie nog meer info willen hebben aangaande versienummers van de FW of andere info, dan hoor ik het graag.
Hier nog de specs van mijn Ubunti 10.04-2 x86 machine:
Failed device

Ik de schijf opnieuw aangesloten, als hot spare ingesteld en toen ging de pricewatch: Areca ARC-1220 weer netjes bouwen.
Toen ik zondagochtend keek, zat hij al weer op 38% van de rebuild van 8.0TB. Dus ik was tevreden.
Totdat zojuist, de schijf op kanaal 08 er wederom uitklapte. Wederom Failed device

Deze sequentie heb ik momenteel 3 keer doorlopen, de laatste 2 keer slaagde de rebuild wel en heeft de schijf ongeveer 6 uur probleemloos gedraaid na het rebuilden. Echter na de laatste fail lijkt de schijf echt dood te blijven.
Nu is de set dus Degraded en ik weet niet echt wat ik kan doen om de device te testen om te zien wat er fout is.
Hebben jullie ervaring met zulke problemen?
Ik heb net even smartctl aangeslingerd en dit was het resultaat
hemy@hemy-server:~$ sudo smartctl --all /dev/sda smartctl version 5.38 [i686-pc-linux-gnu] Copyright (C) 2002-8 Bruce Allen Home page is http://smartmontools.sourceforge.net/ Device: Areca ARC-1220-VOL#01 Version: R001 Serial number: 0000000216336337 Device type: disk Transport protocol: Fibre channel (FCP-2) Local Time is: Sun May 29 12:45:47 2011 CEST Device supports SMART and is Enabled Temperature Warning Disabled or Not Supported SMART Health Status: OK Current Drive Temperature: 30 C Drive Trip Temperature: 25 C Manufactured in week 30 of year 2002 Recommended maximum start stop count: 4278190080 times Current start stop count: 256 times Elements in grown defect list: 0 Error counter log: Errors Corrected by Total Correction Gigabytes Total ECC rereads/ errors algorithm processed uncorrected fast | delayed rewrites corrected invocations [10^9 bytes] errors read: 0 0 0 0 0 0.000 0 write: 0 0 0 0 0 0.000 0 Non-medium error count: 0 Device does not support Self Test logging
Wanneer ik de cli32 van Areca draai, krijg ik segfaults wanneer ik de SMART status opvraag van een bestaande/aanwezige schijf;
Copyright (c) 2004-2009 Areca, Inc. All Rights Reserved. Areca CLI, Version: 1.83, Arclib: 290, Date: Nov 2 2009( Linux ) S # Name Type Interface ================================================== [*] 1 ARC-1220 Raid Controller PCI ================================================== CMD Description ========================================================== main Show Command Categories. set General Settings. rsf RaidSet Functions. vsf VolumeSet Functions. disk Physical Drive Functions. sys System Functions. net Ethernet Functions. event Event Functions. hw Hardware Monitor Functions. mail Mail Notification Functions. snmp SNMP Functions. ntp NTP Functions. exit Exit CLI. ========================================================== Command Format: <CMD> [Sub-Command] [Parameters]. Note: Use <CMD> -h or -help to get details. CLI> disk smart drv=01 ErrMsg: Drive# Is Not Available CLI> disk smart drv=08 Segmentation fault hemy@hemy-server:~$
Het gaat om de schijf op channel 08. Ik heb tevens een andere voedingsstreng geprobeerd en ook de SATA-kabels onderling en met andere uitgewisseld, maar de #08 blijft problemen geven.
De schijven zijn nog geen twee maanden oud, maar eentje is er nu dus al overleden.
Ik heb hiervoor vier pricewatch: Western Digital Caviar Green WD10EADS, 1TB gehad en die hebben altijd probleemloos gewerkt.
Mochten jullie nog meer info willen hebben aangaande versienummers van de FW of andere info, dan hoor ik het graag.
Hier nog de specs van mijn Ubunti 10.04-2 x86 machine:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Areca ARC-1220 | € 354,- | € 354,- |
1 | Intel PRO/1000 GT | € 22,60 | € 22,60 |
4 | Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB | € 62,- | € 248,- |
1 | Samsung Spinpoint M80 HM160JI, 160GB SATA-150, 8MB, 5400rpm | € 0,- | € 0,- |
1 | Norcotek RPC-450 | € 113,59 | € 113,59 |
1 | AMD Sempron LE-1250 | € 95,20 | € 95,20 |
1 | Kingston ValueRAM KVR800D2N6/2G | € 22,89 | € 22,89 |
1 | Gigabyte GA-MA74GM-S2H | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 856,28 |
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time