Toon posts:

[HELP] Keuze tussen 2 laptops!

Pagina: 1
Acties:
  • 295 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 244731
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Onlangs is mijn laptop ermee opgehouden, dus ik ben direct op zoek gegaan naar een nieuwe. Na lang rondkijken twijfel ik nog tussen deze 2 modellen:

MSI CX640-050NL (529 euro):
pricewatch: MSI CX640-050NL

Acer Aspire 5742G-464G50MN (549 euro):
pricewatch: Acer Aspire 5742G-464G50MN (LX.RA402.193)

De MSI bezit de 2de generatie i3 processor, terwijl de Acer een i5 1e generatie heeft. De MSI de GT520M en de Acer GT420M. De MSI heeft USB 3.0 terwijl de Acer dit volgens mij niet heeft?

Ik hoef er niet op te gamen, het is puur voor mijn werk en wat filmpjes. Ik weet niet goed de verschillen tussen de twee, alleen dat de MSI een nieuwere notebook is.

Graag dus advies van iemand die er verstand van heeft, en waarom jij dan juist die notebook zou kiezen.

Alvast dank!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

De i5 zal misschien wat sneller zijn, maar voor wat jij wilt maakt het weinig uit. Daarnaast heeft de MSI een betere GPU. Dit maakt eigenlijk alleen uit bij gamen, want de iX serie kunnen HD kijken zonder GPU en zonder haperingen.

BTW onder werken versta je neem ik aan office?

Zelf zou ik de MSI nemen, simpel weg omdat het MSI is. Ik heb slechte ervaringen met Acer.

Edit: dit zijn mijn gedachtes erover, maar ik kan niet garanderen dat alles klopt :+

[Voor 10% gewijzigd door Gropah op 31-05-2011 12:06]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En die MSI heeft Nvidia Optimus, iets dat die Acer volgens mij niet heeft. En dat is zeker als je weinig grafisch spul doet ook best de moeite.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Onder werken valt bij mij Adobe Photoshop, Office en Internet. Verder wil ik hem prive af en toe gebruiken om HD materiaal te bekijken.

@Fridgeman

Excuses!

Edit:

Ik vind nu in benchmarks dat de GT420M beter scoort dan de GT520M? Of kijk ik verkeerd?

GT420M: http://www.notebookcheck....orce-GT-420M.35837.0.html

GT520M: http://www.notebookcheck....orce-GT-520M.43104.0.html

[Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 244731 op 31-05-2011 12:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flipside
  • Laatst online: 29-10-2022
Anoniem: 244731 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 12:14:
Onder werken valt bij mij Adobe Photoshop, Office en Internet. Verder wil ik hem prive af en toe gebruiken om HD materiaal te bekijken.

@Fridgeman

Excuses!

Edit:

Ik vind nu in benchmarks dat de GT420M beter scoort dan de GT520M? Of kijk ik verkeerd?

GT420M: http://www.notebookcheck....orce-GT-420M.35837.0.html

GT520M: http://www.notebookcheck....orce-GT-520M.43104.0.html
Dat kan kloppen. De GT 525M is de eigenlijke opvolger van de GT 420M.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vincent_Mertens
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 15:55
Ik zou de acer niet nemen, heb 1 in dezelfde reeks en werd geleverd met een brakke harde schijf :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Flipside schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 12:32:
[...]

Dus eigenlijk heeft de Acer een betere processor en een betere GPU? Alleen is het dan nog de vraag of je wel Acer wil? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Flipside schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 12:32:
[...]

Opvolger is een groot woord, eigenlijk is het een rebrand.

Hoe dan ook, topics als deze zijn niet meer toegestaan op GoT. Ik verwijs je daarom door naar [NBBG Aanschaf] Basisnotebook februari 2011. Neem voor meer informatie over het beleid eens hetvolgende topic door: CSL beleid.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee