Toon posts:

DRAM_LED Blijft rood branden op mobo

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 406208

Topicstarter
Hallo,

Ik heb gister mijn onderdelen binnen gekregen en heb ik mijn computer gelijk in elkaar gezet.
als ik de computer aanzet Blijft de DRAM led op het moederbord rood te branden.
Als ik de pc aanzet blijft deze 5-10 seconden aanstaan en valt daarna uit + alle fans draaien in die tijd op
volle snelheid ... (best veel lawaai)
Nu heb ik al geprobeerd de MEM ok knop in te houden om het geheugen automatisch te configureren maar dan blijft het rood branden....
Ik heb elk Onderdeel apart getest en bij elk bankje wat ik probeer blijft de DRAM_led rood branden... 7(8)7

Systeem specificaties:

Intel Core i5 2500k
Asus p8p67-M pro
Geil Value Plus 16GB DDR3-1066 CL7
2 x Ati radeon hd4870x2
Corsair hx 1000w Modular

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Bij voorbaat dank,

Nick lobker

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:02
Als je de PC opstart zonder geheugen erin, kom je dan wel in de bios?
Kan je trouwens in de bios komen als er wel geheugen inzit?

Heb je al gekeken of de moederbord dat type geheugen wel slikt? (ook de fabrikant van het geheugen etc. )?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Probeer eens op te starten met een ander reepje geheugen erin naast de Geil module(s). Liefst een standaard reepje met snelheden en timings die voldoen aan de JEDEC specificaties. Dan kan je in je BIOS komen en een aantal geheugeninstellingen proberen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben nu op mijn stage...
Ik zal vanmiddag/avond wel even kijken of ik zonder het geheugen de Bios inkom.
Het moederbord ondersteund het geheugen wel dit zijn de specs:
4 x DIMM, Max. 32 GB, DDR3 2200(O.C.)*/2133(O.C.)*/1866(O.C.)/1600(O.C.)/1333/1066 Non-ECC,Un-buffered

Dus het moet het doen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ictinteresse schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:59:
Als je de PC opstart zonder geheugen erin, kom je dan wel in de bios?
Kan je trouwens in de bios komen als er wel geheugen inzit?
Nee, natuurlijk kun je niet in de bios komen zonder dat er geheugen in zit. Zonder geheugen gaat je systeem echt niet werken.

@TS: Staat het geheugen op de QVL van je bordje?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Hoe bedoel je dat Met het QVL van het bord ? ik heb op google opgezocht maar.
Ik snap het niet echt..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:47
Anoniem: 406208 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 11:07:
Hoe bedoel je dat Met het QVL van het bord ? ik heb op google opgezocht maar.
Ik snap het niet echt..
qualified Vendor's List, een lijst waar types geheugenmodule's opstaan die getest zijn door de fabrikant van het moederbord en waarbij je de garantie krijgt dat de module's ondersteund worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 16:40
Anoniem: 406208 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 11:07:
Hoe bedoel je dat Met het QVL van het bord ? ik heb op google opgezocht maar. Ik snap het niet echt..
De fabrikant voert compatibility testen uit met een aantal modules op het betreffende bord en als de uitkomst goed is worden deze toegevoegd aan de QVL. Zie hier die van jouw bord.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
QVL=Qualified Vendors List...spuit 11

[Voor 25% gewijzigd door KabouterSuper op 31-05-2011 11:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MisterJD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:49

MisterJD

PC - Gamertag MisterJD NL

QVL lijst is dus een lijst waar geheugen dimmetjes opstaan, die geschikt voor een bepaald type moederbord.

AMD 3900X | Noctua NH-D15SE AM4 | Asus Crosshair VIII hero | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X CL4 3200 32GB | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Samsung G7 27 | Silverstone Strider Titanium ST70F-TI 700W | Fractal Design Define S

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:37
QVL = Qualified Vendor List. Een lijst met geheugen welke getest is door de (geheugen) fabrikant. En dus zou moeten werken met het mobo.

De jouwe staat hier:
http://www.asus.com/Mothe...cket_1155/P8P67M_PRO/#MSL

Jouw geheugen staat er IIG NIET op. Dit houd echter nog niet in dat het ook niet werkt.

Heb je alle 4 de DIMM's al een keer apart geprobeerd?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Ja heb ik gedaan ...:P
Hmm hoe kan het trouwens dat de fans ook op maximaal gaan draaien dat hoort ook niet volgens mij ... 8)7

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 406208 op 31-05-2011 11:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D4NG3R
Anoniem: 406208 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 11:14:
Ja heb ik gedaan ...:P
Hmm hoe kan het trouwens dat de fans ook op maximaal gaan draaien dat hoort ook niet ...
Doet mijn PC ook voordat ik in Windows zit. Weinig bijzonders aan. Komt gewoon door de (nog) missende stuurprogramma's. M'n videokaart stijgt zo'nbeetje op 8)7 .

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Moet je voorstellen met 2 4870x2's :P hels kabaal :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat is inderdaad vrij normaal, als de biossen zijn geïnitialiseerd an kunnen de fans aangestuurd worden. Als dat niet gedaan wordt, dan blijven ze voluit blazen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 63975
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
GeiL GVP316GB1066C7QC staat niet op de QVL van de Asus P8P67-M PRO

Gezien het feit dat desbetreffend moederbord is voorzien van Any Memory is A-OK! functionaliteit;
MemOK! quickly ensures memory boot compatibility. This remarkable memory rescue tool requires a mere push of the button to patch memory issues. MemOK! determines failsafe settings and dramatically improves your system boot success. Get your system up and running in no time.
En TS betreffend knopje al heeft geprobeerd, denk ik niet dat het door TS gekochte geheugen compatibel is met betreffend moederbord.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Dan maar ander geheugen bestellen :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 16:40
Anoniem: 406208 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 11:24:
Dan maar ander geheugen bestellen :P
Heb je niet ergens een DDR3 dimmetje (bij voorkeur valueram oid) liggen (of lenen) om even mee te testen? Zou zonde zijn als het toch stiekem niet het geheugen is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D4NG3R
En daarnaast: Geeft het speakertje wat je aansluit op je mobo piepjes als je geen geheugen aansluit?..

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
D4NG3R schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 11:37:
En daarnaast: Geeft het speakertje wat je aansluit op je mobo piepjes als je geen geheugen aansluit?..
Nee hij piept niet...
Nielson schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 11:35:
[...]
Heb je niet ergens een DDR3 dimmetje (bij voorkeur valueram oid) liggen (of lenen) om even mee te testen? Zou zonde zijn als het toch stiekem niet het geheugen is.
Heb geen ddr3 ram thuis en ken ook niet iemand die het heeft...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D4NG3R
In dat geval ben je nog nergens, kan net zo goed zijn dat je CPU, Geheugencontroller op het CPU. Of gewoon het mobo zelf kapot is. 8)7 .

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben nu op stage probeer het vanavond nog even en dan zet ik de uitkomst er wel neer :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WK100
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-04 19:29

WK100

Zeer baas.

Het geheugen er harder induwen totdat je een goede 'klik' hoort. Had ik ook met mijn Asus Crosshair IV Formula, duurde 3 uur voordat ik erachter kwam.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee