Toon posts:

HTPC, Mediaplayer/ NAS , PS3 in combinatie met PS3MS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dadio54321
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 11:08
Hallo,

Ik ben al een tijdje dit forum aan het doorlezen, maar wil toch anderen om raad vragen. Ik zie zelf door de mogelijkheden even niet meer waar ik moet kijken.

Wat ik graag wil is een oplossing voor het afspelen van Films.

Huidige situatie:

- Films staan op mijn pc in mkv of als dvd (videots map).
- PS3 mediaserver op pc( quadcore met win xp sp3 en 2 gb intern)
- streamen naar ps3 via intern netwerk. (Sitecom gigabit router 2x (2de is als switch en staat op zolder voor andere pc's en de printer), bekabeling is cat6, gbs lan in mijn pc).

problemen met ps3MS is dat ik de laatste tijd vaak krijg dat de ps3 niet gevonden kan worden of outofmemory.

Wat zou ik graag willen.

- Meer interne opslag en goed management heb nu 2 interne van 320 en 500 gb en een externe van 1tb. Zou graag 1 a 2 hd's van 2tb extra willen hebben voor film opslag. Films zijn voornamelijk in MKV of de IFO/VOB (VideoTS map).
- Goed en mooi beeld/ geluid. (heb een mooie HK geluidsset) en ps3ms geeft naar mijn mening af en toe door het transcoden wazig beeld.
- Externe benadering voor bestanden (worddocumenten voornamelijk) voor mijn vrouw ivm school en werk.
- makkelijk te bedienen zodat mijn vrouw ook film kan kijken als ze dat wil. De ps3 met ps3ms combi werkt voor haar niet.

Ik ben zelf uiteraard ook aan het zoeken. Heb de NAS vergelijking op tweakers met genot gelezen. Evenals de BBG's voor een htpc of thuisserver.

Maar wat zijn jullie gedachten hierover? Het belangrijkste voor mij is het kijken van films en de opslag hiervan.

Zelf lijkt me de HTPC optie interessant alleen dan zou deze misschien ook als server dienst moeten kunnen doen ivm benadering bestanden (WAMP oplossing/ whs 2011) Alleen bij whs2011 zit je natuurlijk met het feit dat deze remote bedient dient de worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-05 20:09
Nou ik zou zeggen een HTPC. Met een PC kun je in principe natuurlijk alles en als hij gewoon direct aan de TV/receiver zit heb je het minste kwaliteitsverlies. Sowieso kun je daar genoeg HDD's in stoppen voor je opslag of eventueel die externe schijf er aan hangen.
En naar mijn idee heb je daar niet speciaal Windows Server voor nodig, je kunt in windows 7 toch ook gewoon netwerkmappen maken?
En voor je vrouw zou je een goede remote moeten kunnen kopen, maar als je mediacentersoftware gebruikt, zoals XBMC, mediaportal of WMC, dan spreekt het allemaal zelfs redelijk voor zich. (incl fancy gui)
Hetgeen waar je(of iig ik) mee zit is dat je dan een kastje onder je TV krijgt wat in het zicht staat, maar je zou het ook gewoon goed weg kunnen werken.

Daar zou ik voor gaan iig :)

[Voor 11% gewijzigd door Eypo op 31-05-2011 11:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YMGV4LIFE
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-04 16:37
Ik ben het met bovenstaande eens. Zelf wil ik ook een HTPC voor het streamen van films e.d. waar ik eerst aan een mediaplayer zat te denken, maar HTPC biedt natuurlijk veel meer voordelen.
XMBC is echt super programma, kun je zelfs met je telefoon bedienen.

Moet wel zeggen dat ik nu geruime tijd een 2TB NAS in de meterkast heb staan en dat bevalt mij toch eigenlijk ook wel heel goed. Opslag altijd bij de hand, kan zelfs denken aan FTP, NZB ed. zonder dat er een pc aan hoeft te staan.

[Voor 20% gewijzigd door YMGV4LIFE op 31-05-2011 13:16]

If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dadio54321
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 11:08
De Htpc zou in principe alleen gebruikt worden voor opslag en afspelen van films en dergelijken. Dit zou via het netwerk gewoon op de htpc gezet moeten kunnen worden.

Ik heb een goede pc waarmee ik alles download. Wil zo min mogelijk installeren op de htpc eigenlijk.

Welk besturingssysteem raden jullie mij aan trouwens voor een htpc? een mediacenter of XMBC ofzo?

Tweakers zou hier eigenlijk voor de verschillende systemen in de bbg ook wel eens een vergelijking voor kunnen maken iig voor de htpc en de thuisserver.

Voor de HTPC wie weet daar een goede betaalbare behuizing voor met IR receiver die ik bijv: met een harmony 600 remote zou kunnen aansturen. Op tweakers staat dat voor de behuizingen er niet bij.

[Voor 15% gewijzigd door dadio54321 op 31-05-2011 22:07]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee