Toon posts:

Unattended werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 380117

Topicstarter
Hallo medetweakers,

Voor een opdracht voor school moeten wij een server unattended kunnen laten installeren.

Ik ben er ingedoken volgens mij moet het, op de manier die ik gedaan hebt, werken. Maar je raad het al, hetwerkt niet. Ik weet niet of er mensen bekend zijn met Unattended installaties, maar ik ga er wel vanuit.

Wat moet de unattended installeren:
  • Ttoevoegen aan het domein.
  • Network Load Balancing Manager installeren
Hieronder staat mijn XML bestand:

code: filename
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<unattend xmlns="urn:schemas-microsoft-com:unattend">
    <servicing>
        <package action="configure">
            <assemblyIdentity name="Microsoft-Windows-Foundation-Package" version="6.1.7600.16385" processorArchitecture="amd64" publicKeyToken="31bf3856ad364e35" language="" />
            <selection name="NetworkLoadBalancingFullServer" state="true" />
            <selection name="NetworkLoadBalancingManagementClient" state="true" />
        </package>
    </servicing>
    <settings pass="specialize">
        <component name="Microsoft-Windows-NetworkLoadBalancing-Core" processorArchitecture="amd64" publicKeyToken="31bf3856ad364e35" language="neutral" versionScope="NonSxS" xmlns:wcm="http://schemas.microsoft.com/WMIConfig/2002/State" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance">
            <Clusters>
                <Cluster wcm:action="add">
                    <ClusterIpAddress>10.0.0.10</ClusterIpAddress>
                    <ClusterIpToClusterMacEnabled>true</ClusterIpToClusterMacEnabled>
                    <ClusterMode>Multicast</ClusterMode>
                    <ClusterName>website</ClusterName>
                    <ClusterNetMask>255.0.0.0</ClusterNetMask>
                    <HostIdentifier>1</HostIdentifier>
                    <ICMPFilteringEnabled>false</ICMPFilteringEnabled>
                    <InitialHostState>Started</InitialHostState>
                    <Interface>Local Area Connection</Interface>
                </Cluster>
            </Clusters>
        </component>
        <component name="Microsoft-Windows-UnattendedJoin" processorArchitecture="amd64" publicKeyToken="31bf3856ad364e35" language="neutral" versionScope="nonSxS" xmlns:wcm="http://schemas.microsoft.com/WMIConfig/2002/State" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance">
            <Identification>
                <Credentials>
                    <Domain>school.test</Domain>
                    <Password>D4tisgeh3im</Password>
                    <Username>Administrator</Username>
                </Credentials>
                <JoinDomain>school.test</JoinDomain>
                <MachinePassword>D4tisgeh3im</MachinePassword>
                <UnsecureJoin>False</UnsecureJoin>
                <DebugJoin>true</DebugJoin>
            </Identification>
        </component>
    </settings>
    <settings pass="windowsPE">
        <component name="Microsoft-Windows-TCPIP" processorArchitecture="wow64" publicKeyToken="31bf3856ad364e35" language="neutral" versionScope="nonSxS" xmlns:wcm="http://schemas.microsoft.com/WMIConfig/2002/State" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance">
            <Interfaces>
                <Interface wcm:action="add">
                    <Ipv4Settings>
                        <DhcpEnabled>false</DhcpEnabled>
                    </Ipv4Settings>
                    <UnicastIpAddresses>
                        <IpAddress wcm:action="add" wcm:keyValue="10.0.0.4">1</IpAddress>
                    </UnicastIpAddresses>
                    <Identifier>Local Area Connection</Identifier>
                </Interface>
            </Interfaces>
        </component>
    </settings>
    <cpi:offlineImage cpi:source="wim:d:/sources/install.wim#Windows Server 2008 R2 SERVERENTERPRISE" xmlns:cpi="urn:schemas-microsoft-com:cpi" />
</unattend>

Zowel het toevoegen aan het domein als installeren van de NLB werkt niet.
Wel krijg ik netjes een scherm met licentie voorwaarden etc.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Speakerz

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThomVis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-05 13:09

ThomVis

Detected rambling:

Deze XML al door de WAIK gehaald? Wat zijn daar de meldingen?

You don't have to know how the computer works, just how to work the computer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Hoi Thomvis,

Ja, daar kreeg ik geen meldingen.

Ben nu inmiddels aan de gang gegaan met Windows Deployment Server, wellicht dat dat helpt.
Krijg daar alleen de melding: ProxySHCP service did not reply to request on port 4011.

Ben al aan het googlen geslagen maar nog geen oplossing kunnen vinden.

Ps, gebruik Windows Server 2008 R2.

Edit: lijkt inmiddels te werken. Ik hou jullie opde hoogte.

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 380117 op 31-05-2011 15:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThomVis

ThomVis

Detected rambling:

Wat mij ineens te binnen schiet: Ik had een pracht van een W2K8 unattend XML die werkte, maar niet op W2K8R2, totdat ik het hele <servicing> deel eruit sloopte. Wij gebruikte het voor SNMP instellingen, die moeten we voor het image maken bij R2 nog even met het handje toevoegen. Ook geen foutmelding bij WAIK, maar daar had ik misschien niet de laatste versie van draaien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThomVis

ThomVis

Detected rambling:

Gelijk een toevoeging. Ik laat een runonce batchfile meedraaien in de "specialize" pass, met de actie:
<RunSynchronousCommand wcm:action="add">
Vanuit die batchfile zou je met: "ServerManagerCmd.exe -install RSAT-NLB" de load balancing tools kunnen toevoegen.
Via "ServerManagerCmd.exe -query" kan je zien wat er geinstalleerd staat en/of kan worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Het uitrollen met WDS werkt, alleen worden niet de isntellingen meegegeven die wel in de XML staan.
Ook heb ik geen servicing gedeelte in mijn XML.

Vreemd geval dit. Lijkt me dat hij gewoon die .XML zou moeten uitvoeren maar dat lijkt hij gewoon over te slaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Thomvis,

Ik ga over op Windows Server 2008, kreeg nu ineens de melding die geassocieerd werd met het door jou genoemde service gedeelte.

Moet het morgen laten zien, dus dan maar die keuze maken. ik hou je op hoogte!

Topicstarter
Hallo,

Heb het inmiddels werkend gekregen via WDS. De unattended file heb ik nu niet bij de hand, maar misschien dat iemand anders er in de toekomst iets aan heeft.

Gr!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee