Toon posts:

Experiabox 789vn vervangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nitrous
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Jullie zullen wel denken, het zoveelste topic over de Experiabox.. Inderdaad. Ik wil 'm vervangen maar weet niet wat ik hiervoor precies moet aanschaffen. Alleen een router of een router/modem combi. Of een accespoint. Ik ben de weg kwijt. Heb hier op tweakers rondgezocht, Google afgestruind maar geen sluitende oplossing kunnen vinden.

Ik maak gebruik van InternetPlusBellen. Ik had al begrepen dat het sowieso niet mogelijk was om de Experiabox helemaal te vervangen omdat je dan niet meer kunt bellen. Is het wel mogelijk om de Experiabox te verbinden met een accespoint of router en daar in m 'n netwerkje op te zetten? Zodat bellen via de Experiabox gaat en internet via m'n nieuw aan te schaffen apparaat. Of zeg ik nou onmogelijke dingen?

Alvast bedankt! :)

Bart

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Op DSL is dat, ben ik bang, onmogelijk. Mocht je nou toevallig een KPN glasvezelaansluiting hebben, dan valt er wat te regelen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nitrous
  • Niet online
Bedankt voor je reply. :)

Heb jammergenoeg geen glasvezel..

Ik lees op internet (oa kpn gebruikers forum) halve verhalen over een accespoint aansluiten via de WAN poort, maar die blijkt dan weer geblokkeerd te zijn bij bepaalde Experiaboxen. Niets concreets dus.. :S Of is zo'n constructie wel mogelijk?

EDIT: Stel ik doe dit; een nieuwe router aanschaffen met gigabit poorten en 300n. Desktop, htpc aansluiten op de nieuwe router, laptop draadloos verbinden. Deze nieuwe router vervolgens verbinden met een utp kabel op mn Experiabox op de LAN poort als een soort switch, maar de nieuwe router GEEN ip adressen uit laten delen. Dus de Experiabox regelt de ip adressering. Moet mogelijk zijn toch?

[Voor 43% gewijzigd door Nitrous op 30-05-2011 23:45]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ExNomenDei
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:40
CyBeR schreef op maandag 30 mei 2011 @ 23:13:
Op DSL is dat, ben ik bang, onmogelijk. Mocht je nou toevallig een KPN glasvezelaansluiting hebben, dan valt er wat te regelen.
Mag ik je vragen wat er te regelen is?

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Nitrous schreef op maandag 30 mei 2011 @ 23:25:
Bedankt voor je reply. :)

Heb jammergenoeg geen glasvezel..

Ik lees op internet (oa kpn gebruikers forum) halve verhalen over een accespoint aansluiten via de WAN poort, maar die blijkt dan weer geblokkeerd te zijn bij bepaalde Experiaboxen. Niets concreets dus.. :S Of is zo'n constructie wel mogelijk?

EDIT: Stel ik doe dit; een nieuwe router aanschaffen met gigabit poorten en 300n. Desktop, htpc aansluiten op de nieuwe router, laptop draadloos verbinden. Deze nieuwe router vervolgens verbinden met een utp kabel op mn Experiabox op de LAN poort als een soort switch, maar de nieuwe router GEEN ip adressen uit laten delen. Dus de Experiabox regelt de ip adressering. Moet mogelijk zijn toch?
Dat kan wel, ja. Als je die nieuwe router als router laat werken (dus met DHCP en alles), dan heb je een dubbele NAT en dat wil je ook niet.
ExNomenDei schreef op maandag 30 mei 2011 @ 23:32:
[...]
Mag ik je vragen wat er te regelen is?
Op zo'n moment krijg je uit je glasvezelkastje (wat feitelijk gewoon een media converter is) een standaard ethernetverbinding met drie VLANs erover: een voor telefonie, een voor internet en een voor interactieve TV. Op dat moment kun je met standaard ethernet switching hardware voorzien van 802.1q mogelijkheden die VLANs uit elkaar trekken en je eigen router op het internet-VLAN zetten en de andere twee VLANs (voor telefonie en televisie) gewoon naar de experia box doorsturen zoals 'ie dat verwacht. En volgens mij doet de experiabox voor TV ook niets anders dan het VLAN naar je set-top box doorsturen, dus die stap zou je dan ook nog over kunnen slaan.

[Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 31-05-2011 00:01]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nitrous
  • Niet online
Ok, ik ga het proberen. Haal van de week ff een router en probeer 'm dan te configureren als een soort switch/accespoint. De Experiabox gaat dan ip adressen uitdelen en de nieuwe router gaat als switch fungeren, dus DHCP uit begrijp ik?

In ieder geval bedankt voor je tekst en uitleg. :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee