Toon posts:

Contrast bij grote televisie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shuyinsama
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-05 10:17
Beste tweakers.

Ik ben momenteel naar een nieuwe tv op zoek, ik heb 2 mogelijke kanshebbers 1 van 140 cm en 1 van 153 cm

Nou zag ik alleen dat die van 153 een contrast verhouding had van 70000:1 terwijl die van 140 cm een verhouding heeft van 4000000:1

Ik vraag me af in hoever dit voldoende is het verschil is namelijk zo groot dat ik niet weet of die van 153 wel een mooi beeld zal leveren

Het gaat om deze 2
140cm: pricewatch: LG 55LW4500
153cm: pricewatch: LG 60LD550

Even vermeldeen dat op dit moment dingen als 3d niet geheel belangrijk zijn, ik wil graag hd beeld op een groot scherm scherp genoeg kunnen zien met mooie kleuren ( ik snap dat voor beste kleuren een led tv beter is maar die zijn in deze groote nogal duur en wil minmaal 140 cm)

Kan iemand mij een beetje de goede kant op sturen of die van 153 cm een wijze keuze is

Thnx

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:33

mr.paaJ

generatie cmd+z

LCD vs LED, contrastverschil kun je dus gewoon negeren. Dat wordt bij LED altijd veel hoger gegeven omdat het een hoger 'dynamisch' bereik (over tijd) heeft... maar het 'echte' contrast (per beeld) is vaak toch erg vergelijkbaar. Plasma een optie? In deze maten vaak relatief voordelig en een stuk uniformer van beeld. Wel wat minder fel.

Staar je niet blind op LED maar bekijk ze eerlijk naast elkaar. Let ook zeker op de kijkhoek en eventueel backlight bleeding als de belichting dat toelaat.

[Voor 10% gewijzigd door mr.paaJ op 30-05-2011 22:27]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:40

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Je zou eigenlijk moeten kijken wat het standaard contrast is (niet dynamisch) en dat i.c.m. de helderheid.
Maar meestal geld 'gewoon in de winkel kijken'..

[Voor 19% gewijzigd door DukeBox op 30-05-2011 22:29]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shuyinsama
Het is niet zo zeer dat we blindstaren op LED, maar qua prijs vallen beide tv's in dezelfde klasse.
Voor ons maakt het niet uit of we 140 of 153 cm hebben maar groter is wel fijner, maar het beeld moet daarin wel scherp en helder zijn.
Mijn grootste vraag is: is 70.000:1 Contrast verhouding (volgens redcoon) voldoende voor kwalitatief goed beeld.
we bekijken vooral bluray's en hebben een Digitaal HD Zenders op tv.

3D is leuk, en zou een plus zijn maar geen punt om ons over de grens te trekken.
Wat ik wil interessant vind is is dat die van 140cm LED is wat dus al een heel stuk kan helpen.

Maargoed het probleem is meer dat beide TV's niet te bezichtigen zijn bij een MediaMarkt of Saturn of whatever.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-05 14:23
Shuyinsama schreef op maandag 30 mei 2011 @ 22:42:
Het is niet zo zeer dat we blindstaren op LED, maar qua prijs vallen beide tv's in dezelfde klasse.
Voor ons maakt het niet uit of we 140 of 153 cm hebben maar groter is wel fijner, maar het beeld moet daarin wel scherp en helder zijn.
Mijn grootste vraag is: is 70.000:1 Contrast verhouding (volgens redcoon) voldoende voor kwalitatief goed beeld.

3D is leuk, en zou een plus zijn maar geen punt om ons over de grens te trekken.
Wat ik wil interessant vind is is dat die van 140cm LED is wat dus al een heel stuk kan helpen.

Maargoed het probleem is meer dat beide TV's niet te bezichtigen zijn bij een MediaMarkt of Saturn of whatever.
Jij zoekt een Plasma TV.
Je wilt heldere echte kleuren op een groot beeld.

LED is een veredelde LCD met een glasplaatje, niet mooier. Techniek is hetzelfde, alleen het lampje achter het (kleuren)paneel is anders.

Jij bent duidelijk op zoek naar een echte mooie plasma TV.
Deze zijn op groot formaat een stuk goedkoper dan LCD/LED en zou je binnen je budget kunnen kiezen voor extra opties als 3D..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:33

mr.paaJ

generatie cmd+z

Shuyinsama schreef op maandag 30 mei 2011 @ 22:42:

70.000 is een getal waar je niets wijzer van wordt, dat is het dynamische contrast terwijl het statische contrast veel belangrijker is. De gloeilamp in m'n badkamer kun je aan of uit zetten en heeft volgens deze methode dus een oneindig dynamisch contrast en zou dus het beste beeld moeten geven, maar statisch contrast is 0. Om nog niet te spreken over bijzaken als kleurkwaliteit, resolutie en ingangen... ;)

goed, '70.000' moet genoeg zijn, grote kans dat het er zelfs beter uitziet dan de miljoenen van de ander...
maar kijk eens naar de Samsung 59D550, die moet je (in ieder geval in 50") wel in de winkel kunnen vinden om zelf te zien.

-
De LG 60PK250 is ook een interessante trouwens.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shuyinsama
EDIT:
We hebben zojuist de Samsung PS59D550 Gehaald...
Bedankt voor de hulp mensen

Top dit was een beetje waar ik naar op zoek was.
Het is voor mij niet geheel mumbo jumbo, het hoeft allemaal niet top notch in technische aspecten aan het eind van de dag willen we een tv die voor ons er gewoon uitziet zoals wij het zouden willen.

Wat ik inderdaad eruit opmaak is dat Plasma toch wel meer onze kant aan het worden is.
Zijn daar tegenwoordig nog nadelen aan (inbranden, energie vermogen etc)?

Plus, 1 van de punten die wij zelf al ondervonden hadden is de manier waarop de TV omgaat met licht inval.
De tv komt vlak bij een 3 meter brede schuifpui te hangen en zal dus zo nu en dan Zonlicht opvangen.
Ja er komen gordijnen voor maar die wil je niet elke minuut van de dag dicht hebben om tv te kunnen kijken.
Dus een scherm met een glasplaat was sowieso al geen optie.

Ik moet zeggen dat de Samsung 59D550 en zowel die LG 60PK250 hele nette Tv's zijn.
We gaan vanavond alsnog even langs een aantal winkels om toch wat te kunnen bekijken.

[Voor 4% gewijzigd door Shuyinsama op 01-06-2011 08:56]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee