Toon posts:

Harddisk van Windows7 laptop extern benaderen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-05 17:47
Beste mede-Tweakers,

Mijn HP laptop doet het niet meer. Ik vermoed de externe voeding (batterij is al lang kapot). Doet niks meer. Nu staat er niks belangrijks op, uitgezonderd een paar maanden nog-niet gebackupete babyfoto's (stom, stom stom |:( ik weet het).

Morgen op kantoor probeer ik met een splinternieuwe externe voeding. Werkt dat niet, dan haal ik de harddisk eruit en stop die in zo'n extern bakje om de foto's te redden. Nu vraag ik me af... laptop draait onder Win7. Kan ik het bestandssysteem daarop gewoon benaderen, zoals je een ext3 Linux partitie zou benaderen, of zoals in de goeie ouwe tijd van XP en zo? Of zitten daar weer addertjes onder het gras?

Dank voor alle reacties, (de toorn van een nerveuze mama hangt aan een zijden draadje boven mijn hoofd, om het maar zo eens uit te drukken en ik ben er niet gerust in)

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 155599

nvm

[Voor 120% gewijzigd door Anoniem: 155599 op 30-05-2011 21:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• demichel
ook gewist

[Voor 98% gewijzigd door demichel op 30-05-2011 21:19]

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je kan een HDD waar XP of Vista opstaat zonder problemen uitlezen op een Windows 7 machine. Misschien dat je de rechten van mijn documenten moet overnemen, da's zo'n beetje alles.

Je zegt alleen niet om welk bestandsysteem of OS het gaat van de laptop HDD. Als er Linux opstaat zal het wat moeilijker zijn dan dat er XP opstaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• demichel
PilatuS schreef op maandag 30 mei 2011 @ 21:19:
Je kan een HDD waar XP of Vista opstaat zonder problemen uitlezen op een Windows 7 machine. Misschien dat je de rechten van mijn documenten moet overnemen, da's zo'n beetje alles.

Je zegt alleen niet om welk bestandsysteem of OS het gaat van de laptop HDD. Als er Linux opstaat zal het wat moeilijker zijn dan dat er XP opstaat.
Op de HP laptop staat een gewone standaard Win7 (Professional, geloof ik). Verder niks speciaals. Ik speel er wat met VM-Ware mee, bewaar er foto's op en kijk er baby-DVD's met de kleine...

Verder is er niks speciaals gedaan met de PC. Ik log er wel op in met mijn credentials van de Win2003 server die we staan hebben op kantoor (maar waar ik verder helemaal niks van ken).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
demichel schreef op maandag 30 mei 2011 @ 21:20:
[...]

Op de HP laptop staat een gewone standaard Win7 (Professional, geloof ik). Verder niks speciaals. Ik speel er wat met VM-Ware mee, bewaar er foto's op en kijk er baby-DVD's met de kleine...

Verder is er niks speciaals gedaan met de PC. Ik log er wel op in met mijn credentials van de Win2003 server die we staan hebben (maar waar ik verder helemaal niks van ken).
Gewoon aansluiten en openen dan. Als je op de map van de gebruiker dubbelklikt zal het alleen even duren tot Windows 7 er in kan. Afhankelijk van de hoeveelheid bestanden kan dat best eens een half uur zijn. Daarna kan je gewoon alles normaal overzetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Die kan je gewoon in "zo'n bakkie" doen, en aansluiten op een win7 comupter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-05 12:03
indien sata, kan je hem ook in een normale desktop aansluiten mits sata poort en stroom in de pc.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0Henk 'm!

• demichel
Dank voor de snelle reacties! Nu aftellen tot morgenvroeg 7 am.

(de toorn van een zeer nerveuze mama die 3 maanden baby-foto's verloren ziet gaan, hangt als een oversized aambeeld aan een zijden draadje boven mijn hoofd, ouch en ik er maar op hameren bij klanten: backup backup backup |:( )

Nog dit: de laptop start gewoon niet op, geeft geen enkele kik. Dan mag ik er van uit gaan dat de externe power supply kapot is, veronderstel ik? De batterij zelf is al een tijd stuk, zelfs volledig geladen geeft die maar 5 minuten stroom.

Was de externe power supply OK en de harddisk fucked, dan zou de laptop toch zijn POST uitvoeren, constateren dat er geen reactie komt van de primary boot device, en proberen te booten van DVD?

(wees maar heel zeker, heren & dames op T.Net, een heel nerveuze demichel hier, een Oracle server crash zonder recente backup is er niks bij, geloof me vrij)

[Voor 116% gewijzigd door demichel op 30-05-2011 22:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• demichel
Opluchting alom. Het probleem was dus de externe voeding die kapot is. Met een nieuwe, nu op kantoor, copying 20 GB of photos as we speak :-) naar 3 verschillende externe harddisken.

De foto-backup strategie wordt opnieuw bekeken.

(mijn vrouw vertrouwt het ondertussen allemaal niet zo meer, die digitale foto's, en heeft gisterenavond, en tot een stuk in de nacht, uit een backup van de eerste 5 levensmaanden, reeds 1200 foto's gekozen om 'echt' te laten afdrukken)

[Voor 36% gewijzigd door demichel op 31-05-2011 07:30]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee