Toon posts:

PCI kaart tussen videokaarten, gaat dat werken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-11-2022
Net een geluidskaartje aangeschaft, en bij de installatie stuit ik op een probleem.. Mijn PCI slot bevindt zich recht tussen mijn videokaarten in (ja, de crossfire bridge was er even af, die zit er normaal uiteraard wel op).
Zie het volgende plaatje:

Ik vrees ernstig voor mijn videokaartkoeling als ik hem zo laat zitten. Of moet dit geen probleem zijn? Wat denken jullie?
Boven de videokaart is alleen nog een PCI-e 1x slot over, en eronder nog een PCI-e 16x (lopend op 4x via SB), dus ergens anders installeren is geen optie. Ook de videokaart kan dus niet in de onderste PCI-e poort, want die is een stuk trager (niet eens zozeer vanwege de 4x, maar omdat hij via de SB gaat).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je videokaart is langer dan de geluidskaart, zit die koeler niet zo geplaatst dat je alsnog lucht aan kan zuigen. Op deze manier heb je niet heel veel ruimte inderdaad, en zonder goede airflow kan het heet worden.

Houdt je temps even goed in de gaten zou ik zeggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dat moet kunnen; een-slots videokaarten moeten in 1 slot kunnenwerken.

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:33
SytseHartvelt schreef op maandag 30 mei 2011 @ 20:58:
Net een geluidskaartje aangeschaft, en bij de installatie stuit ik op een probleem..
Waarom schaf je nu nog PCI spul aan, kun je 'm niet ruilen voor een gelijkwaardig PCI-e 1x kaartje?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SytseHartvelt
Nielson schreef op maandag 30 mei 2011 @ 23:59:
Waarom schaf je nu nog PCI spul aan, kun je 'm niet ruilen voor een gelijkwaardig PCI-e 1x kaartje?
Hij was relatief goedkoop tweedehands, maar je hebt inderdaad gelijk.
Ik ga kijken wat ik er in de V&A nog voor kan krijgen, maar anders ga ik het gewoon proberen. Mijn GPU's werden stressed toch maar 65 graden, dus dat kan wel wat warmer...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:43
ja inderdaad ga gewoon voor een pci-e 1x kaartje weet je zeker dat je daar geen problemen met je videokaart krijgt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:38
Als je gpu's stressed 65 graden worden, dan lijkt het me geen probleem.
Hou je temps wel even in de gaten op de warmere dagen!
Verder ben ik het met nielson eens, als je het kan ruil um dan voor een pci-e 1x kaart.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Er zijn trouwens ook wel geluidskaarten die sommige mensen echt graag willen die alleen op PCI zijn verschenen (Auzentech X-Meridian anyone?).

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SytseHartvelt
Och, ik zoek wel een PCI-e kaartje. Als iemand geinteresseerd is, hij staat in de:
V&A aangeboden: Asus Xonar Essence ST

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Let er wel op dat de geluidskaart geen kortsluiting gaat maken met onderdelen op de onderste videokaart. Persoonlijk zou ik er een stukje karton of iets tussen doen om dat te verkomen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee