Toon posts:

Product fout geleverd, shop laksheid om te laten halen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 407942
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Hoi,

Zit hier met een gevalletje appart.
Bij shop X een computer besteld. Deze werd geleverd, maar was een verkeerd model.
Contact opgenomen met ze en gelijk nieuwe geleverd gekregen, deze keer wel het goede model.

Gelijk gemailt dat de oude opgehaald kon worden, hier kwam maar geen reactie op. Vervolgens nog 3x gemailt, ook geen reactie en toen maar gebelt. Zou een een of ander onbekend koeriersbedrijf gestuurd worden, dit is ook nog niet gebeurt.

Toen belde ik er weer achter aan en werd er gezecht dat het koeriersbedrijf contact met mij op zou nemen voor een afhaal opdracht, zoals ik al wel vermoede is dit ook weer niet gebeurt.

Gezien het om een refurbished P4'tje gaat en het geen economishe waarde meer heeft en hier best wel in de weg gaat staan wanneer sta ik in mijn recht om hem bij de straat neer te gooien?

Dit duurd namelijk nu al een bijna 4 week. En heb er nu volgens mij wel alles aan gedaan om dat ding bij hun terug te krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 22659

Misschien een idee om het zelf te verzenden zodat je het in je eigen tijd kan doen? Scheelt ook voor je bloeddruk zo te merken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-06 14:18
Ik zou ze een aangetekende brief versturen en daarin gewoon de hele geschiedenis, dat u het meerdere malen heeft geprobeerd en ze 5 werkdagen de tijd geven om een afspraak binnen 10 werkdagen te maken om de PC op te halen.
Mocht u binnen die 5 werkdagen dan niks horen, bent u vrij om de PC bi het oud afval neer te zetten.

Dan dek je je volgens mij meer als genoeg in

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-06 20:54
Dan berg je hem op, staat ie ook niet in de weg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-06 14:18
mgizmo schreef op maandag 30 mei 2011 @ 21:04:
Dan berg je hem op, staat ie ook niet in de weg.
Dat wilt hij niet & terecht.
Hij hoeft toch niet zijn ruimte *gratis te verhuren*.
Dat zou wat zijn,

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Huuu peerd

Zelf versturen of een aangetekende brief sturen kost je onderhand net zo veel geld gok ik zo.

Gewoon nog maar een keer mailen met het dringende verzoek het ding te laten ophalen, anders gaat ie de kliko in omdat ie in de weg staat. Of je stuur gewoon een rekening voor opslagkosten (H)

Een mummy uit z'n verband trekken is nooit grappig.
Een Napster t-shirt aantrekken voor het concert van Metallica is nooit grappig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Anoniem: 22659 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 21:00:
Misschien een idee om het zelf te verzenden zodat je het in je eigen tijd kan doen? Scheelt ook voor je bloeddruk zo te merken.
Ervaring met shops is dat je dan naar de verzendkosten kan fluiten.
ictinteresse schreef op maandag 30 mei 2011 @ 21:00:
Ik zou ze een aangetekende brief versturen en daarin gewoon de hele geschiedenis, dat u het meerdere malen heeft geprobeerd en ze 5 werkdagen de tijd geven om een afspraak binnen 10 werkdagen te maken om de PC op te halen.
Mocht u binnen die 5 werkdagen dan niks horen, bent u vrij om de PC bi het oud afval neer te zetten.

Dan dek je je volgens mij meer als genoeg in
Dat kost net zo veel als hem met parcy te laten ophalen en er op die manier vanaf te zijn.
ictinteresse schreef op maandag 30 mei 2011 @ 21:05:
[...]

Dat wilt hij niet & terecht.
Hij hoeft toch niet zijn ruimte *gratis te verhuren*.
Dat zou wat zijn,
Zal ze nog een paar dagen geven en dan vervolgens een nota opmaken voor het huren van de ruimte :)
RaZ schreef op maandag 30 mei 2011 @ 21:08:
Zelf versturen of een aangetekende brief sturen kost je onderhand net zo veel geld gok ik zo.

Gewoon nog maar een keer mailen met het dringende verzoek het ding te laten ophalen, anders gaat ie de kliko in omdat ie in de weg staat. Of je stuur gewoon een rekening voor opslagkosten (H)
Dreigen heb ik al gedaan, toen werd er gelijk met juridishe stappen terug gedreigt. Vandaar dat ik het liefste juridish sterk sta :)

[Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 407942 op 30-05-2011 21:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Hoe heb je dat gedaan dan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 22659

Verzenden onder rembours? Naar een antwoordnummer?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
antwoordnummer hebben ze niet en rembours is nog duurder. En jejking gebelt dat ze nog 1 kans kregen en hij anders langs de weg kwam te staan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:16

Nikeo

Jawelles

Kom op zeg, die paar euro voor het verzenden van een computer? Of wil je voor hooguit 12,50 nog een maand de frustraties en de stress verdragen voor die paar centen? wat is het je waard

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mgizmo
1. je krijgt het verkeerde geleverd, je geeft dit aan en ze sturen de juiste op zonder de foute eerst terug te vragen: netjes herstelt vind ik.
2. ze reageren niet op verzoeken van je om de foutgeleverde per omgaande op te halen.
3. je dreigt met de kliko en ze dreigen vervolgens terug: volgens mij heb je hier dus je verstoring van communicatie te pakken.

Ik weet niet of je er goed aan doet om de pc bij de kliko te zetten (overigens mag dit niet). Gaat je huidige dadelijk defect op korte termijn, zullen ze je vast niet helpen. Je recht hebben en krijgen is helaas niet gelijk in de wereld.

Je kunt altijd nog een marktplaats advertentie zeggen ;-) Gratis afhalen.
Een brief sturen is natuurlijk de manier hoe het zou moeten gaan. Ik vraag mij alleen af in hoeverre dit stand houdt: Je kunt aangetekend een brief sturen, maar de tegenpartij kan altijd nog zeggen dat het a4tje leeg was. De rechter zal dit neem ik aan niet toewijzen.

Lastig verhaal inderdaad, ik zou het zelf verzenden. Kost je geld, maar ben je wel van het gezeik af. Of is de opslag toch goedkoper dan het verzenden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Nikeo schreef op maandag 30 mei 2011 @ 21:34:
Kom op zeg, die paar euro voor het verzenden van een computer? Of wil je voor hooguit 12,50 nog een maand de frustraties en de stress verdragen voor die paar centen? wat is het je waard
Op een bedrag van 102 euro is 8eu toch weer een beste prijs verhoging :) En stress heb ik er niet van, frustraties ach das het leven :) Dus het is mij geen cent waard om dat ding te versturen, leven is al duur genoeg :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

aangetekende brief sturen dat je vanaf datum X 10 euro p/d stallingskosten in rekening brengt. :Y)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mgizmo
Anoniem: 407942 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 21:37:
[Op een bedrag van 102 euro is 8eu toch weer een beste prijs verhoging :) En stress heb ik er niet van, frustraties ach das het leven :) Dus het is mij geen cent waard om dat ding te versturen, leven is al duur genoeg :)
anders moet je toch een ritje naar het milieupark maken :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
geef het 5 minuten en hij staat bij iemand anders binnen. Das het hele probleem ook niet.

Wil gewoon weten of ze mij wat kunnen maken als ik hun ruimschoots in de gelegenheid heb gesteld het verkeerd geleverde product op te kunnen halen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mgizmo
Ja dat staat niet bij wet neem ik aan zo beschreven. Wordt anders altijd wel rechtzaak.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Vandaag eindelijk een mailtje van de koerier die het zou ophalen, miste het verzendlabel als bijlage. Achteraan gebelt en ook gelijk gevraagd waarom het zolang duurde. Order was pas 10minuten geleden ingeboekt door het bedrijf!

Vervolgens bel ik om te vragen of het waar is word de medewerker pissig en moet ik maar "opflikkeren en op houden te zeuren".

Dacht dat er een economishe crisis was en dat bedrijven graag hun verkeerd geleverde producten terug willen :S

*snip* het plaatsten van de naam van het bedrijf op deze wijze zie ik als vergelding.

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 31-05-2011 13:16]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee