Toon posts:

BOOTMGR is corrupt. The system cannot boot.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 251146

Topicstarter
Mijn laptop, een Acer Aspire 5715Z gaf plotseling de volgende melding bij het opstarten:
BOOTMGR is corrupt. The system cannot boot.
Ik heb op internet gezocht hoe ik dat kan oplossen. Sommigen gaven de tip om F8 in te drukken bij het opstarten, maar daar reageert de laptop niet op. Verder geven alle websites aan dat ik de originele installatiecd van windows moet gebruiken om op te starten. Maar ik heb de installatiecd er niet bij gekregen bij de aankoop van de laptop. Kan iemand mij helpen hoe nu verder?

Gegevens van de laptop:
Acer Aspire 5715Z
Intel Pentium Dual CPU T2390, 1.86 GHz
System BIOS Version: V1.43
VGA BIOS Version: Intel V1518

Als ik de laptop weg moet brengen om te repareren, is het dan mogelijk om nog een backup te maken van de harde schijf? Er staan nog wat gegevens op waarvan ik nog geen backup had....

Alvast hartelijk bedankt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ed800
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:47
Meestal zit er iets van een recovery partitie op die je moet kunnen benaderen.
Heb je echt niets van een cd er bij gekregen? .

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Smuuk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-04-2020
Afhankelijk van het defect van de Hdd is het uiteraard nog mogelijk om data recupereren.(Bv bij bad sectors)

Wat je zelf kan proberen :
Probeer eens te booten van een ubuntu live-cd.
Google zoeken, iso dowloaden,iso branden.
Cd plaatsen in laptop, en opstarten.(start normaal standaard op van cd en anders aanpassen in bios)
Niet ubuntu installeren maar uitproberen kiezen.!!!
Via ubuntu heb je normaal toegang tot de schijf (hangt af van het defect van de schijf)
Usb Hdd of stick aansluiten en bestanden backuppen... !

Lukt het niet, breng deze laptop dan binnen bij mensen met ervaring, vooraleer je zelf extra schade aanricht aan je bestanden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ed800
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:47
Dit kan je waarschijnlijk verder helpen :

http://neosmart.net/blog/2009/windows-7-system-repair-discs/

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee