Toon posts:

IBOOD.NL komt leveringsverplichting niet na

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cath22
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09-2022
Heb op 24 april een bestelling gedaan van 2 externe harddisks. Normaal is de levertijd ong. 7 werkdagen.
Krijg op 28 april mailtje dat het 7-10 dagen gaat duren, dus uiterlijk 9 mei levering. Krijg ook een melding dat het bij TNT is afgeleverd, maar via de track en trace zie je er niks mee gebeuren.

Op 11 mei heb ik nog steeds niets ontvangen, dus mailtje sturen naar de klantenservice.
Krijg je op 13 mei een heel kort mailtje dat een nieuwe levering is gedaan met een track en trace code (die niet bij TNT werkt).
Op de 17e komt de buurman langs met een pakketje die notabene al de 13e was afgeleverd door UPS (die dus bij mij geen berichtje achter hebben gelaten). Hij had hem net zo goed kunnen houden, en had ik niks geweten.
Snel denk je nog, maar nee het blijkt maar één (1) harddisk te zijn.

Dus maar weer via de site dit gemeld op 17 mei. Komt totaal geen reactie op, ook al stellen ze natuurlijk dat ze zo snel mogelijk zullen reageren....
Dus 20 mei nog maar eens gereclameerd.
21 mei berichten ze dat ze een onderzoek hebben gestart en zodra dit is afgerond ik weer bericht krijg.
Blijft lang stil, dus op 29 mei waar eens aan de bel gehangen.

Krijg ik op 30 mei een berichtje dat het distributiecentrum heeft gemeld dat de voorraad op is, dus ze kunnen niks meer leveren, (tja das niet raar meer dan een maand later....)
Dus de verkoopovereenkomst wordt eenzijdig geannuleerd en geld van de ene hd zal teruggestort worden

Mijn indruk is dat de voorraad al veel eerder op was (was op de site al heel snel uitverkocht), de ene die ik kreeg kwam ook van een andere leverancier...
dus hebben ze gewoon getraineerd om dan met het zogenaamde excuus te komen, ja sorry is op.

Mijn vraag is mag dat zomaar, zij maken fouten, maar houden ze niet een leveringsverplichting (desnoods via producent nieuwe leveren) ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:13

JdM

Gas?Gas!

Cath22 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 20:28:
[....], maar houden ze niet een leveringsverplichting (desnoods via producent nieuwe leveren) ?
Wat zeggen de leveringsvoorwaarden van iBood hierover?

N54 powered

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-05 00:49

Fid3lity

Spectre X

Ik heb bij iBood ook wel eens 2< maanden kunnen wachten op uitlevering van een product wat bij ontvangst nog defect bleek ook... Kortom, is iets om in principe rekening mee te houden voor een volgende keer. Dat iets uiteindelijk niet meer leverbaar is heb ik nog nooit meegemaakt, dus het zal mij benieuwen wat hieruit gaat komen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
fout zit blijkbaar ook bij de leverancier (ups) en je buurman die wat traag is om het langs te brengen.
en als ze netjes je geld teruggeven, bieden ze je wel een oplossing aan.
einde voorraad bij hun levernacier is een overmacht waarbij ze de keuze hebben om een gelijkwaardig toestel bij een andere leverancier te zoeken aan je aan te geven (maar dit kost hen waarschijnlijk duiten wegens geen "inkoopactie-prijs"), of gewoon netjes je geld terug te storten.

Niet leveren terwijl ze het in voorraad hebben is niet toegestaan.
geld terug geven omdat hun leverancier het niet meer in voorraad heeft (=overmacht voor hen, want geen eigen voorraad) is toegestaan....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:07
Dat je een bepaalde indruk hebt gekregen is logisch maar je mag met een indruk niet een oordeel doen.

Er zijn een paar opties:
- De koop geheel ongedaan maken. Dit wil Ibood zelf eigenlijk niet maar Als jij de 2 harde schijven voor iets gezamelijks had besteld waar je ze dus alletwee bij nodig hebt is het aannemelijk dat je niet met 1 kunt werken en niet van je product kunt genieten zoals je verwachting was.

- De koop deels ongedaan maken. Dit doet Ibood ook als voorstel. Deels komt dit als makkelijk over mede door de lange wachttijd die inmiddels is ontstaan. Indien je geen twee dezelfde harde schijven nodig hebt is deze optie erg handig mede omdat je al 1 harde schijf binnen hebt.

- Hetzelfde product op internet zoeken en aangeven dat het wel degelijk nog goed leverbaar is. Dit wordt een kat en muis spel die de koper vaak verliest maar in elk geval vaak erg lang duurt. Deze optie is voor beide partijen niet handig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cath22
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09-2022
Nou idd, de koper verliest hierin vaak, zoniet altijd. Ik kan in ieder geval er niets in de algemene voorwaarden vinden, maar het feit dat ze er lang over doen zorgt in de meeste gevallen er wel voor dat (hoe toevallig) de voorraad ineens op is.
Voor Retouren komt het niet eens in aanmerking als je de verpakking hebt geopend en het niet defect is. Ja ja, alweer een makkelijke regeling in hun voordeel.

Voor mij is het duidelijk, zolang het versturen goed gaat mag je in je handjes klappen en zoniet heb je vette pech. En dan moet ik niet eens aan garantieafhandeling denken zeg.
Meestal zijn het toch al overschotten of terug gehaalde artikelen van een failisement van een weder verkoper.

Dus vanaf nu toch maar weer liever naar de winkel. Betaal je dan maar iets meer, maar bij de juiste winkel krijg ik tenminste de service en klantgerichtheid die ik ervan verwacht, ook bij onjuiste levering of garantieafhandeling.
Nee Ibood vertrouw ik niet meer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:36

Robtimus

me Robtimus no like you

Cath22 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 20:49:
Voor Retouren komt het niet eens in aanmerking als je de verpakking hebt geopend en het niet defect is. Ja ja, alweer een makkelijke regeling in hun voordeel.
Dan hebben ze toch een probleem want dat is in strijd met de Wet Koop op Afstand. iBood is een webshop die zich op de Nederlandse markt richt en zich dus aan de Nederlandse wet moet houden, en deze stelt dat je bij internetaankopen het product een week lang mag uitproberen. Dat de verpakking daarvoor geopend moet worden is niet het probleem van de koper maar van de verkoper. Niks hun voordeel dus.

Sterker nog, ik heb net hun voorwaarden gedeeltelijk doorgelezen, en artikel 9 zegt niks over het al dan niet geopend zijn van de verpakking, behalve dan software, muziek en films. En dat is dan ook toegestaan volgens de wet omdat anders iemand een CD online kan kopen, deze kan kopieren en vervolgens weer terug kan sturen.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
Vroeger IceManX | system specs

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee