Acties:
  • 0Henk 'm!

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-03 12:24

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Ik heb onlangs mijn oude laptop vervangen voor de Sony VAIO VPCF21Z1E-BI. Qua specs stukken beter dan de vorige. Echter ik heb ontzettende last van de performance van dit spel op deze notebook. Het spel heet Metin2.

Probleem is dat mijn oude laptop dit spel goed draaide. Oude laptop heeft veel lagere specs dan het "parade paardje" van Sony. Nieuwe laptop is W7, 64bits, GeForce GT540M met 1GB geheugen.

Ik heb de laatste Nvidia drivers en laatste service pack erop gezet en helaas geen resultaat. In het programma zelf zijn een aantal instellingen te doen die oudere laptops mogelijk maken om dat spel te spelen.

Ik kan er maar niet achter komen waarom dit spel zo ontzettend probleem heeft met deze nieuwe laptop. Installatie is vers, draaien geen zware achtergrond programma's mee etc. Alle soorten (lage) resoluties ingesteld en geen enkel verschil te merken.

Ik lees hier en daar dat Sony laptops in combinatie met dit spel performance issues geeft (niet zeker, dat het alleen om Vaio laptops gaat, maar ik krijg hier en daar een hit op dit spel en Vaio). Graag zou ik willen weten hoe ik erachter komt waardoor dit is. Het zal misschien een instelling zijn of een setting in control panel van je grafische kaart, maar tot op heden niet gevonden. Wie heeft vaker met performance issues gezeten met een bepaald spel waar het eigenlijk niet had moeten zijn, en hoe kan je dit dan aanpakken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Heb je niet toevallig last van de bekende problemen met optimus? De software herkent niet alle programma's waardoor sommige games draaien op de IGP.

Al weet ik niet zeker of de F21 wel optimus heeft..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Hoe kom ik daar achter? Als ik Google dan kom ik op wat combinaties met Vaio..

http://www.engadget.com/2...-z-along-with-trim-suppo/

http://forum.notebookrevi...y-z11-nvidia-optimus.html

Lijkt op een modelletje hier of daar van Vaio erop te zitten maar dan moet er getweaked worden.

[Voor 5% gewijzigd door M.I.G. op 30-05-2011 20:40]

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Heeft niemand een idee hoe je erachter kan komen waar de performance issues van een bepaald spel icm grafische kaart vandaan komen? Zijn er geen programma's die je kan draaien om aantal zaken te meten? Ik kan namelijk wat grafische instellingen per spel maken via de Nvidia settings. Maar zou niet weten waar nu te beginnen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee