Toon posts:

iMac bootscreen + Refit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-05 19:21
Geachte mede tweakers,

Afgelopen week is er bij ons in huis een iMac bijgekomen, voor mijn pa welteverstaan.
Nu is hij bekend met OSX, maar wilde er graag ook Windows (7) bij.
Installatie is goed gegaan, geen problemen mee gehad. Ook bootcamp werkt perfect.

Nu heb ik zelf een Macbook Pro, ook met OSX en Windows 7 dual boot. Daarop heb ik Refit als bootscreen, gewoon omdat het een mooie fancy bootscreen is en je geen ALT in hoeft te houden tijdens het booten.
En je raad het al, dat zou ik graag ook op de iMac willen.

Het installeren van Refit gaat dan ook gewoon goed (op OSX) en Refit lijkt geinstalleerd.
Tijdens het opstarten, start hij standaard gewoon op naar OSX, dus het lijkt alsof Refit niet is geinstalleerd.
Na nog een herinstallatie van Refit te hebben gedaan, werkt het nog steeds niet.
Als ik hierna de iMac weer opnieuw opstart en ALT ingedrukt houd, kan ik kiezen tussen Refit en Windows.
Dat is wel raar naar mijn inziens, aangezien het nut van Refit hier dus miniem is.

Wat ik dus krijg is op de boot 2 harde schijf icoontjes, een heet er Refit en de Andere Windows. Als ik Refit aanklik, kom ik op het scherm van Refit zelf. Eigenlijk moet ik dus nog een keer de keuze maken tussen OSX en Windows.

Nu vroeg ik me af of er een mogelijkheid is om meteen Refit te zien, zonder op ALT te drukken op de iMac. Aangezien het op mijn Macbook Pro wel gewoon werkt.

P.S.: Er zit een extra SSD in van 256 GB, mocht dat enig verschil maken. (iMac 21,5 inch 2011)

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Batiatus
Niemand die enig idee heeft?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

On Mac OS X 10.5 (Leopard) and 10.6 (Snow Leopard) the rEFIt boot menu does not appear on the first reboot after using the package installer. Just reboot the Mac again. (You don’t need to log in first.)

If the rEFIt menu does not appear on the second reboot, other software on your Mac may be interfering with the Mac OS X shutdown sequence. That can cause the rEFItBlesser startup item to not be run, and the Mac will boot straight into Mac OS X on the next boot. Further details are still under investigation

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Batiatus
Bedankt voor de info :). Vraag me af welke software dit probleem veroorzaakt..

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee