Toon posts:

Kaart defect, procedure Azerty?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeeCruise
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-01 14:57
Beste Tweakers,

Ik ben nieuw als user hier op tweakers, maar ik kom al erg lang graag op tweakers. Mijn excuses als ik dit topic op de verkeerde plaats heb aangemaakt, ik kon geen geschikt subforum vinden waar dit in zou passen. Feel free to mod or move.

Ik zit met de volgende situatie:

Onlangs heb ik mijn videokaart, welke defect was binnen een jaar na aanschaf, geretourneerd bij Azerty. Ik had voordat ik contact met Azerty zocht zelf al contact gezocht met de technische support van XFX, de fabrikant. Met deze heb ik meerdere testen uitgevoerd waarbij hun uiteindelijke advies was dat ik de kaart retour moest sturen wegens een hardware defect in het geheugen.

Hierop heb ik telefonisch contact gezocht met Azerty omdat ik graag wilde weten wat de procedure zou zijn. Ik moest de kaart opsturen nadat ik online een rma had aangemaakt, en dan zou de TD van Azerty kijken of er inderdaad een defect zou zijn. Indien wel dan zou ik eenzelfde kaart krijgen. Ik gaf hierop aan dat de kaart niet in voorraad was waarop deze dame mij vertelde dat het bedrag gecrediteerd zou worden.

Zo gezegd zo gedaan, de kaart aangetekend verzonden en een dag erna is deze bevestigd als aangekomen. Diezelfde middag nog een bevestiging gekregen dat de kaart defect was, en dat deze retour gestuurd zou worden naar de leverancier.

Dus ik de telefoon gegrepen en gevraagd wat nu de bedoeling was, ik zou immers het bedrag gecrediteerd krijgen zodat ik niet zonder pc zou komen te zitten. Toeval of niet, ik kreeg dezelfde dame aan de lijn. Ze kon zich het gesprek vaag herinneren en gaf nu zonder blikken of blozen aan dat dit in 90% van alle gevallen zo was. Dit was vooraf niet gemeld. Ook was deze vergeten te vermelden dat de kaart naar de leverancier opgestuurd moest worden waar deze zou bepalen of de kaart gecrediteerd of gerepareerd moest worden.

Flinke tegenvaller maar goed, ik kan er weinig aan veranderen. Waar ik echter niet mee kon leven was de geschatte tijd: 4 weken. Ik heb hierop aangegeven dat ik hier niet mee akkoord ging, aangezien een hele andere afspraak gemaakt was. Hierop werd ik in de wacht geplaatst omdat ze met de TD ging bellen. Uiteindelijk kwam hetzelfde relaas: wachten op bevestiging of de leverancier overgaat tot reparatie of de kaart crediteert. Ik moest echter wel binnen anderhalve week mailen (de kaart is op woensdag de 5 aangekomen bij hun, vrijdag de 13e moest ik mailen) met de rma afdeling omdat dan gezegd kon worden wat nu de bedoeling was, dan moesten ze al iets weten.

Je raadt het al: niks bekend. Mail was als volgt:
Uw RMA is ongeveer een week weg. Wij kunnen pas een status opvragen na 2 weken.

Aangezien de kaart is opgestuurd naar XFX duurt dit minstens 4 weken. Dit blijkt uit de ervaring van mijn collega.
Wederom een toezegging die niet nagekomen wordt. Dus ik mail vorige week nogmaals aangezien de kaart toen 2.5 week weg was. Hier komt de mededeling op dat de status opgevraagd ging worden, dit kon 3 a 4 dagen duren.

Vandaag een reactie:
Wij hebben contact gehad met de leverancier.

Deze hebben de kaart door gestuurd naar de fabrikant.

Helaas kunnen of willen deze geen tijd indicatie afgeven.

Met vriendelijke groet,
Nu moet ik ineens wachten op een leverancier die wellicht mij de datum niet eens WIL laten weten. Ik ben het zo onderhand zat en wil graag weten of er een algemene bepaling is dat ik mijn recht kan halen in deze situatie?

Sorry voor het lange verhaal maar ik wou wel graag zoveel mogelijk belangrijke zaken vermelden.

Bedankt voor de moeite!

"There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die..."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 63975
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeeCruise

"There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die..."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-05 02:11

Paulus0013

pom pom

En ik ga het nog maar eens roepen.
Wederom verschuilt een winkel zich achter een ander; hun leverancier/fabrikent. Laat ze zelf eens zorgen dat dingen geregeld worden. Dwz dat ze zelf een oplossing aandragen en dáárna lekker zelf het risico dragen van hoe het met hun leverancier afloopt. Daar heb jij immers niets mee te maken.
De wet schrijft ook voor dat iets binnen een redelijk termijn en met zo min mogelijk overlast afgehandeld dient te worden. Laat ze dan tenminste voor de tijd dat je wacht een simpele kaart opsturen zodat je iig je pc nog enigzins kunt gebruiken.
Als ik je verhaal zo lees, wijst aller erop dat zich verschuilen achter hun leverancier. Dat zou niet de bedoeling mogen zijn.

Wat je kunt doen is aandragen dat je met hun leverancier niets te maken hebt en dat je met hun zelf zaken doet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-05 10:19

Praetextatus

the dutch_paki

En wat is een redelijk termijn? 30 dagen volgens de wet toch? Ik zou nog gewoon wachten.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:11
Praetextatus schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:09:
En wat is een redelijk termijn? 30 dagen volgens de wet toch? Ik zou nog gewoon wachten.
30 dagen is tegenwoordig erg lang om zonder computer te zitten.. Maar IDD. 30 dagen is wel een "Redelijk" termijn.

ECHTER. Geld een mondelinge (telefonische) afspraak ook gewoon, en aangezien de vrouw aan de telefoon jouw gezegd heeft dat je kaart gecrediteerd zou worden. Moeten ze dit ook nakomen.

[Voor 22% gewijzigd door D4NG3R op 31-05-2011 10:12]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-05 22:42
.

[Voor 96% gewijzigd door Rieverst op 31-05-2011 10:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dropdeath
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-05 17:21
Ik wordt altijd zo moe van meteen dat geroep de winkel moet het maar oplossen de winkel lost het ook op door het naar hun leverancier te sturen aangezien bij hun de kaart niet op voorraad was.
En wettelijk gezien klopt het ook gewoon wat ze doen.
Dus als je het niet een met de wet bent ga dan daar klagen en niet elke keer op de winkel want die handelen gewoon volgens de wet of je het nu leuk vind of niet.

En geloof me de leverancier wil best vertellen hoe lang het duurt voor de kaart terug is maar die weten het vaak ook niet aangezien die het ook weer moeten doorsturen naar de fabrikant c.q. hun leverancier.
Dus zo als je al ziet gaat het over heel veel verschillende schijven en dan is het niet even van hoe lang duurt het.
Vaak gaan daar dagen overheen als ze al iets te horen krijgen aangezien de RMA afdeling 1000 van die verzoeken krijgt.
Daarom kan het in sommige gevallen sneller zijn om rechtstreeks met de fabrikant de handelen over garantie omdat er dan niet vanalles tussen zit.

www.nolimitoss.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:07
D4NG3R schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:11:
[...]

30 dagen is tegenwoordig erg lang om zonder computer te zitten.. Maar IDD. 30 dagen is wel een "Redelijk" termijn.

ECHTER. Geld een mondelinge (telefonische) afspraak ook gewoon, en aangezien de vrouw aan de telefoon jouw gezegd heeft dat je kaart gecrediteerd zou worden. Moeten ze dit ook nakomen.
Ja en nee,

Bedoel misschien heeft hij onboard en functioneerd ze computer nu prima,maar kan die dus niet gamen ?, en dat is dus geen rede om het termijn te korten ;).
Ik noem zo maar wat.

Azerty moet het zelf oplossen, en of ze zich achter XFX Verschuilen is erg leuk maar heb jij niks mee te maken, je hebt hem tenslotte daar gekocht en niet bij XFX

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

Een redelijk termijn hangt net van de situatie en het product af.
Ik denk niet dat je van een DOA kunt of hoeft te verwachten dat men daar 30 dagen over doet om die te vervangen. Zoiets lijkt mij een kwestie van direct omruilen.
Als je een product bv al een jaar in gebruik hebt, dan wordt het een ander verhaal.

De wet stelt overigens -een redelijk termijn-, waarbij geen harde waarde wordt genoemd. Anders had ik wel gezegd 30 dagen ;).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Je wordt er btw ook niet altijd blij van als hij gecrediteerd wordt. Dat gebeurd volgens dag waarde. Daarbij daalt de prijs van een GPU snel. Zo heb ik kaarten van een half jaar oud meer dan 50% van hun waarde verliezen als hij gecrediteerd werd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

dropdeath schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 11:59:
Ik wordt altijd zo moe van meteen dat geroep de winkel moet het maar oplossen de winkel lost het ook op door het naar hun leverancier te sturen aangezien bij hun de kaart niet op voorraad was.
Dus als je het niet een met de wet bent ga dan daar klagen en niet elke keer op de winkel want die handelen gewoon volgens de wet of je het nu leuk vind of niet.

En geloof me de leverancier wil best vertellen hoe lang het duurt voor de kaart terug is maar die weten het vaak ook niet aangezien die het ook weer moeten doorsturen naar de fabrikant c.q. hun leverancier.
Dus zo als je al ziet gaat het over heel veel verschillende schijven en dan is het niet even van hoe lang duurt het.
Vaak gaan daar dagen overheen als ze al iets te horen krijgen aangezien de RMA afdeling 1000 van die verzoeken krijgt.
Daarom kan het in sommige gevallen sneller zijn om rechtstreeks met de fabrikant de handelen over garantie omdat er dan niet vanalles tussen zit.
HOE een winkel het oplost is niet van belang voor de consument en stom gezegd interesseert het een consument wettelijk gezien niet. Ik word moe van continue die onzinnige verhalen over leverancier etc. Laat een winkel eens simpelweg tegen zichzelf zeggen dat een leverancier bv 2 weken heeft en daarna het heft zelf in handen nemen en na die 2 weken een klant simpelweg wat anders aanbieden of geld terug. Niet steeds dat gemekker en doorschuiven van de 'schuld' waarom het zo lang duurt.
Je stelt dat je dan maar bij de leverancier moet klagen en nog wat over dat het wet wettelijk zo kan/mag. Voor de zoveelste keer: je hebt met een consument niets met een leverancier van je winkel te maken. Dus waarom zou je als consument daar moeten klagen? Zo'n leverancier kan botweg zeggen dat ze niets met jou als consument te maken hebben, je hebt immers geen overeenkomst met hen.
Zo steekt het in elkaar en niet anders. En JA, bij sommige leveranciers kan je wel rechtstreeks terecht en kan dit aardig wat tijd schelen. Maar dat is een gunst en geen recht zoals jij het doet voorkomen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

Guussieboy schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 12:09:
Je wordt er btw ook niet altijd blij van als hij gecrediteerd wordt. Dat gebeurd volgens dag waarde. Daarbij daalt de prijs van een GPU snel. Zo heb ik kaarten van een half jaar oud meer dan 50% van hun waarde verliezen als hij gecrediteerd werd.
Weer een onjuistheid.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mektheb
Nee hoor, ze crediteren wel vaker spullen of het nu terecht is of niet.
Maar je kaart van €400 euro is na 5 maanden gebruik met "€ 150,00" euro gedaald ( niet altijd )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

Mektheb schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 12:14:
[...]

Nee hoor, ze crediteren wel vaker spullen of het nu terecht is of niet.
Maar je kaart van €400 euro is na 5 maanden gebruik met "€ 150,00" euro gedaald ( niet altijd )
Dat het gebeurt, betekent nog niet dat het correct is. In principe wordt de koopovereenkomst ontbonden als men geen vervanging kan regelen. Dat is het beginsel.
Vaak komt het echter voor dat na een tijdje er al betere kaarten voor minder te koop zijn. Dan voldoet het immers wel om een lagere dagwaarde uit te keren, de klant kan dan immers een beter product voor minder kopen.
Dan spelen er nog dingen mee als hoelang iets gebruikt is en of het wel redelijk is dat de consument de volle mep terug krijgt.

[Voor 8% gewijzigd door Paulus0013 op 31-05-2011 12:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D4NG3R
Mektheb schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 12:03:
Bedoel misschien heeft hij onboard en functioneerd ze computer nu prima,maar kan die dus niet gamen ?, en dat is dus geen rede om het termijn te korten ;).
Ik noem zo maar wat.
Eens. Ik doelde meer op werkgericht computergebruik, sociale contacten in stand houden ect. Gamen kan je wel een maandje zonder 8)7 . Ik weet echter niet wat de TS voor PC heeft. Dus dit kon ik niet aangeven. Net zo goed is het een HD5450 voor een HTPC'tje ofzo.

[Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 31-05-2011 12:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:20

DarkSide

theres no place like ::1

Volgens mij heb je helemaal geen overeenkomst dat je PC ten alle tijden moet werken.
Laatst ook een laptop waarvan de HD stuk was. Deze keurig (ook bij azerty) rma gestuurd.
En 3 weken later kreeg ik een nieuwe terug.
De garantie is dat ik een nieuwe krijg. Dat dit kosteloos etc is. En de service was nog heel netjes vond ik omdat ik de HD zelf langs bracht en azerty hem kosteloos naar mijn huis terug verzond.
Natuurlijk kan ik dan 3 weken geen gebruik maken van de laptop, dat is erg zuur. Maar de garantie bepaling van de fabrikant of azerty geven nergens aan dat ik ten alle tijden moet kunnen werken.

Mijn klanten betalen goud geld voor SLA's waarbij HD's binnen 4 uur vervangen moeten worden en de pc weer operationeel moet zijn.

Wel zou een fabrikant de klant te gemoet kunnen komen als blijkt dat door een aantal factoren blijkt dat het maanden gaat duren.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D4NG3R
DarkSide schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 12:40:
Volgens mij heb je helemaal geen overeenkomst dat je PC ten alle tijden moet werken.
Laatst ook een laptop waarvan de HD stuk was. Deze keurig (ook bij azerty) rma gestuurd.
En 3 weken later kreeg ik een nieuwe terug.
Nee, maar er is wel een redelijk reparatietermijn. Aangezien videokaarten geen speciaal op maat gemaakte producten zijn, zal dit hooguit een maand zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:20

DarkSide

theres no place like ::1

Ok. Binnen 4 a 5 weken moet het mogelijk zijn om de kaart te vervangen door eenzelfde, danwel gelijkwaardig, exemplaar.
Maar door het versturen tussen meerdere leveranciers loopt de tijd al gauw op.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D4NG3R
Klopt. Maar na 4 a 5 weken moet Azerty ook zo slim zijn om gewoon te zeggen: Dit duurt te lang -> We sturen een nieuwe/refurbished kaart van een ander merk ernaartoe. Mits prestatiegezien (Koeling waarschijnlijk) de kaarten overeenkomen.

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-05 11:14
D4NG3R schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 12:51:
Klopt. Maar na 4 a 5 weken moet Azerty ook zo slim zijn om gewoon te zeggen: Dit duurt te lang -> We sturen een nieuwe/refurbished kaart van een ander merk ernaartoe. Mits prestatiegezien (Koeling waarschijnlijk) de kaarten overeenkomen.
Waarom?
Als ze de kaart niet gecrediteerd krijgen van hun leverancier gaat hun dit geld kosten. En BV's zijn geen stichtingen. Azerty moet niks.
De garantie duurt nou eenmaal lang, gaat door meerdere trajecten omdat zoiets altijd geld kost.
Dat het wat langer duurd is vervelend, maar er word aan gewerkt.
Garantie betekend dat je recht hebt om te verwachten dat een artikel een jaar mee gaat en zo niet een nieuwe/vervangende/credit krijgt.

TS krijgt ook gewoon garantie alleen het kost tijd.

• D4NG3R
Er hangt in NL geen wet aan vast. maar wel een "Redelijk reparatietermijn" . Dit is over het algemeen 3 tot 5 weken.

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-05 11:14
D4NG3R schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 10:52:
Er hangt in NL geen wet aan vast. maar wel een "Redelijk reparatietermijn" . Dit is over het algemeen 3 tot 5 weken.
Waar staat dat? Wie zegt dat?

En vooral, wie bepaald dat?
En in welk opzicht is dit relevant?

[Voor 11% gewijzigd door kleefei op 01-06-2011 12:14]

• DeeCruise
Allemaal bedankt voor de reacties. Ik ben zelf erg druk met werk momenteel waardoor het lastig is om veel te reageren.

Allereerst het volgende: het gaat om de xfx hd5870 OC, welke ten tijde van aanschaf (minder dan een jaar geleden) 405.- kostte. Het gaat hier dus niet om een lullig kaartje, want dan had ik me zelf in de tussentijd wel een andere aangeschaft. De rest van het systeem bestaat uit de i72600K, p67 sabertooth, 8gb corsair vengeance 1600mhz en dan nog de rest (die ik best wil vermelden maar het lijkt me verder niet relevant).

Dat een winkel zo haar procedures heeft geloof ik maar al te graag, ik ben niet dusdanig wereldvreemd dat ik mij niet kan verplaatsen in hun interne procedures. Hetgene wat mij steekt en gigantisch de keel uithangt is dat communicatie naar de klant toe blijkbaar niet gestaafd hoeft te zijn van enige waarheid.

Het maken van afspraken die vervolgens niet nagekomen worden lijkt bijna een bedrijfssport te zijn, aangezien zowel telefonisch als via e-mail aan dit principe gedaan wordt.

De situatie zoals deze nu is is hier een goed voorbeeld van. In eerste instantie zou het bij Azerty nagekeken worden en indien defect gecrediteerd (aangezien de kaart niet meer nieuw leverbaar was). Vervolgens wordt dit niet nagekomen en wordt aangegeven dat dit toch echt bij de leverancier dient te geschieden. Deze week volgt daar het bericht op dat dit nu door de fabrikant gedaan moet worden.

We zijn ondertussen 4 weken verder, wat inderdaad een redelijke termijn is, MITS op voorhand gecommuniceerd. Als er in het begin echter wordt aangegeven dat je binnen anderhalve week in het bezit bent van een vervanging, dan is 4 weken wel degelijk lang.

De 4 weken hebben we overigens gehaald vandaag (dag dat de kaart defect bevonden was bij Azerty is woensdag 4 weken geleden) en nu mag ik dus nog eens x weken wachten tot de fabrikant een besluit neemt. Het zou me niet verbazen als er dan weer een bericht komt dat de kaart van de fabrikant naar de fabriek gaat ergens in een achterhoek in china.

• Mektheb
Die kans heb je inderdaad, of ze geven azery 150 euro voor de kaart retour, en dan krijg jij die 150 euro.
En dan komen ze met allemaal dingen dat je hem al een jaar heb gebruikt en dit en dat en jada jada,

Of je krijgt een eind goed al goed een nieuwe betere kaart voor minder, of ze fixen je kaart in de fabriek en duurt het nog wat langer.
Alles is nog mogelijk.

• DeeCruise
Ik heb toevallig vannochtend een aanbod gekregen (nadat ik geklaagd had over het hele gebeuren) van een mindere kaart voor minder geld. Hierdoor ging ik er niet alleen 200 euro in aanschafprijs op achteruit, maar waren de specs ook veel minder.

Ik heb vervolgens een kaart gevonden die zij aanbieden die in de buurt komt van de kaart die ik had, en die blijkt dan ineens 320 euro te kosten in plaats van het aangeboden mormel van 200,-. Het lijkt er dus op dat ze nog steeds proberen me af te schepen, waar ik uiteraard niet akkoord mee kan en zal gaan.

• Mektheb
Minderkaart voor mindergeld ?, je weet dat het bedrag van 450,00 euro niet van toepassing is omdat je hem al een jaar heb gebruikt he ?.

Teminste zo zien ze het, ik verwacht dan dus inderdaad dat je der 200 euro op achteruit gaat.
Hoe raar het ook klinkt, en er mee eens zijn sja dat snap ik wel :P haha

• nerz101
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-05 00:01
Volgens mij moeten ze minimaal een kaart met gelijkwaardige specs leveren of beter.

Verder vind ik het ook vervelend dat er aan de telefoon makkelijk over word gepraat, maar eigenlijk gelogen word.

Ik heb het zelfde gehad met een HDD van een jongen voor wie ik een PC heb samengesteld. (niet bij azerty).
Hier werd mij ook verteld: "Als je het RMA formulier invult en alles opstuurd heb je over het algemeen binnen een week een nieuw onderdeel bij dit betreffende merk"

Dit bleek achteraf 8 weken te zijn, ik heb toen de betreffende jongen maar tijdelijk een simpele HDD geleend want ik had verder geen zin om uren aan de telefoon te hangen om dingen te regelen.

Als ze nu eens eerlijk zijn aan de telefoon en zeggen: "Dit kan 4 tot 8 weken duren zoals in onze AV is beschreven." ipv "Stuur maar op joh, dan heb je binnen een aantal dagen een nieuwe"

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-05 12:15

FlyEragon

Alien Monkeys

Zelf ook wel eens een garantiegeval gehad met een XFX kaart, heb hem toen zelf naar XFX gestuurd om dit soort gezeik te voorkomen, binnen een week had ik weer een nieuwe kaart thuis.

• DeeCruise
@ Mektheb: Het is me duidelijk dat ik het volledige bedrag niet terug zal krijgen, dit is dan ook niet meer dan normaal. Waar ik wel problemen mee heb is dat de kaart die ze me aanbieden niet vergelijkbaar is qua specs. Een kaart die wel bij de specs in de buurt komt kost bij hun nog steeds 320,- , dus waarom me dan die kaart aanbieden die op voorhand niet eens in de buurt komt bij de geretourneerde kaart?

@Nerz101: volgens mij is dat ook een vuistregel: hetzelfde product of een beter product retourneren. Ik kan hier echter weinig over vinden als het op daadwerkelijke wetten aankomt.

@FlyEragon: Ik heb al contact gehad met XFX, dit ticket staat dan ook nog steeds open. Ik heb 3 weken liggen troubleshooten met hun voordat ik contact opgenomen heb met Azerty, en dit ook alleen omdat XFX mij dit adviseerde. Rechtstreeks terugsturen was dus geen optie.

Tot dusver overigens nog geen reactie terug mogen ontvangen op mijn uitleg m.b.t. de niet gelijkwaardige kaart. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen.

• Mektheb
DeeCruise schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 14:52:
@ Mektheb: Het is me duidelijk dat ik het volledige bedrag niet terug zal krijgen, dit is dan ook niet meer dan normaal. Waar ik wel problemen mee heb is dat de kaart die ze me aanbieden niet vergelijkbaar is qua specs. Een kaart die wel bij de specs in de buurt komt kost bij hun nog steeds 320,- , dus waarom me dan die kaart aanbieden die op voorhand niet eens in de buurt komt bij de geretourneerde kaart?

@Nerz101: volgens mij is dat ook een vuistregel: hetzelfde product of een beter product retourneren. Ik kan hier echter weinig over vinden als het op daadwerkelijke wetten aankomt.

@FlyEragon: Ik heb al contact gehad met XFX, dit ticket staat dan ook nog steeds open. Ik heb 3 weken liggen troubleshooten met hun voordat ik contact opgenomen heb met Azerty, en dit ook alleen omdat XFX mij dit adviseerde. Rechtstreeks terugsturen was dus geen optie.

Tot dusver overigens nog geen reactie terug mogen ontvangen op mijn uitleg m.b.t. de niet gelijkwaardige kaart. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen.
Ik snap em :)

• DeeCruise
Update!

Na de mail met de verkeerde kaart en de daaropvolgende reactie van mij met uitleg dat deze kaart echt niet overeenkwam zojuist de volgende mail ontvangen:
Na overleg met mijn leiding gevende hebben wij besloten om een ander / betere alternatief aan te bieden.

Dit door de onduidelijkheden en toezeggingen aan de telefoon wat niet voor had mogen komen.

Het alternatief is:

http://azerty.nl/0-970-36...on-hd-6970-grafische.html

Graag uw reactie.

Met vriendelijke groet,
Blijkbaar is het nu dus toch mogelijk om elkaar tegemoet te komen. Ik ben dan ook met dit voorstel akkoord gegaan waarop binnen 10 minuten de orderbevestiging en afgeronde betaling binnenkwam. Ik zal uiteraard nog een bericht plaatsen zodra de kaart binnen is.

Allemaal bedankt voor de reacties!

• DeeCruise
Zoals beloofd een update. De kaart was afgelopen woensdag geleverd, wegens drukte geen tijd meer gehad om te posten. Kaart is volledig nieuw, verpakking was ook in orde.

Hiermee is het dus volledig afgehandeld en kan ik eindelijk weer gebruik maken van mijn systeem. Iedereen bedankt voor het reageren!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:30
Kortom, ze doen nog steeds wat ze 3 jaar geleden bij mij ook al flikten, ik bestel lekker bij 4launch.

There is no replacement for displacement!

• Mektheb
_eXistenZ_ schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 12:12:
Kortom, ze doen nog steeds wat ze 3 jaar geleden bij mij ook al flikten, ik bestel lekker bij 4launch.
ook alle topic's over 4launch zijn niet miss..

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:35
dropdeath schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 11:59:
Nee, dat klopt het niet. De wet spreekt van oplossen *zonder ernstige overlast*.
Burgerlijk Wetboek, Boek 7, artikel 21, lid 3
3De verkoper is verplicht om, mede gelet op de aard van de zaak en op het bijzondere gebruik van de zaak dat bij de overeenkomst is voorzien, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper, zijn in lid 1 bedoelde verplichtingen na te komen.
Als al te voorzien is dat een garantie weken duurt, dan ligt het op het pad van de leverancier te zorgen voor een tussenoplossing om de overlast te beperken.

Daarnaast is het de consument, niet de winkelier, die de keuze heeft tussen reparatie of vervangen, tenzij de gemaakte keuze in redelijkheid niet gevraagd kan worden. Juist in een geval dat een reparatie van een - essentieel - computeronderdeel weken kan duren is het juist de redelijkheid die voorschrijft dat het vragen van vervanging ipv reparatie redelijk is.

Nu is dit natuurlijk allemaal heel leuk, maar zolang winkeliers zich er niet aan houden en ook nog een de diverse keurmerken de winkelier hierin de boven het hoofd houden, heb je er verder niks aan behalve dat je kunt mopperen dat ze zich niet aan de wet houden.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• dropdeath
Maar leg mij dan eens uit wat wordt verstaan zonder ernstige overlast is dat 1 dag, 3 weken, 3 maanden ?

Kan me voorstellen als het levensbedreigend is dat het binnen een paar min opgelost moet zijn maar dat is in een geval van een videokaart niet echt het geval.
Dus is dan 3 weken te lang ?
Ik vind van niet hoe vervelend het ook is dat je de pc dan niet kunt gebruiken maar thats life.
We kunnen niet altijd hebben wat we willen.

www.nolimitoss.nl

• StevenK
dropdeath schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 10:10:
Maar leg mij dan eens uit wat wordt verstaan zonder ernstige overlast is dat 1 dag, 3 weken, 3 maanden ?

Kan me voorstellen als het levensbedreigend is dat het binnen een paar min opgelost moet zijn maar dat is in een geval van een videokaart niet echt het geval.
Dus is dan 3 weken te lang ?
Ik vind van niet hoe vervelend het ook is dat je de pc dan niet kunt gebruiken maar thats life.
We kunnen niet altijd hebben wat we willen.
Aangezien het beschikbaar stellen van bijvoorbeeld een leenkaart een zeer kleine moeite is en de PC over het algemeen een centrale plek inneemt in ons leven, denk ik dat meer dan een dag of twee a drie toch wel als 'ernstige overlast' kan worden gekwalificeerd.

• dropdeath
Ik kan je redenatie goed begrijpen maar zo zie je maar dat het voor idereen zeer verschillend is wat ernstige overlast is.

En een leenkaart tot beschikking stellen is inderdaad een zeer goede oplossing alleen het vervelende is vaak dat er voor een webshop zo weinig marge op zit dat dit gewoon niet kan.
En ik weet dat is het probleem van de webshop moeten ze maar meer marge maken enz enz.
Maar dat is wel de realiteit.
Maar denk dat je van te voren ook moet kijken naar wat voor webshop het is en niet alleen op de prijs af moet gaan.
Dan wordt meestal de service vaak een heel stuk beter.

[Voor 4% gewijzigd door dropdeath op 14-06-2011 10:46]

www.nolimitoss.nl

Anoniem: 175869

StevenK schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 10:25:
[...]

Aangezien het beschikbaar stellen van bijvoorbeeld een leenkaart een zeer kleine moeite is en de PC over het algemeen een centrale plek inneemt in ons leven, denk ik dat meer dan een dag of twee a drie toch wel als 'ernstige overlast' kan worden gekwalificeerd.
Het verbaasd me wel dat iemand met een juridisch achtergrond denkt dat er is spraak van "overlast" naar 2 of 3 dagen? Je weet het als geen ander dat de hanteerd norm is 6-8 weken. Zo is het al jaren. Wij wonen in een tijdperk waar iedereen heeft een PC nodig, Niemand wil meer dan een minut zonder, dus dat gekrijs dat "ik kan niet zonder omdat ik ben student/heeft examens/is nodig voor werk/mijn guild wacht op mij/etc" is lekker irrelevant. Als de uitzondering de norm woord dan valt de belang weg en woord de prioritiet weer gereset op nul. Als je digitaal bestaan zo belangrijk is dan zorg voor een backup PC/Laptop.

• Floppus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:27

Floppus

Customer Experience matters

Anoniem: 175869 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 12:11:
[...]

Het verbaasd me wel dat iemand met een juridisch achtergrond denkt dat er is spraak van "overlast" naar 2 of 3 dagen? Je weet het als geen ander dat de hanteerd norm is 6-8 weken. Zo is het al jaren. Wij wonen in een tijdperk waar iedereen heeft een PC nodig, Niemand wil meer dan een minut zonder, dus dat gekrijs dat "ik kan niet zonder omdat ik ben student/heeft examens/is nodig voor werk/mijn guild wacht op mij/etc" is lekker irrelevant. Als de uitzondering de norm woord dan valt de belang weg en woord de prioritiet weer gereset op nul. Als je digitaal bestaan zo belangrijk is dan zorg voor een backup PC/Laptop.
Ja... We weten inmiddels wel dat je hier enkel de belangen van de fabrikanten en indirect hun verkoopkanalen komt verdedigen, en ja, je recht halen is vaak niet zo makkelijk. Dat wil niet zeggen dat je je stellingen als wet of norm kan gaan neerzetten. Dat wil zeggen dat het meer dan duidelijk is dat het de fabrikant is die een groot onderdeel van het probleem is en dat ook bewust zijn omdat ze ermee wegkomen. Wellicht is het eens tijd dat de wet ook wat concreter gaat voorzien in minimale plichten van fabrikanten / distributeurs ten aanzien van winkels.

Sorry hoor, ik word er een beetje moe van dat je topic in en topic uit dingen komt roepen die nergens in de wet staan maar je als waarheid plaatst omdat je er in de praktijk mee wegkomt. :N

[Voor 6% gewijzigd door Floppus op 14-06-2011 13:21]

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• dropdeath
Floppus het is leuk dat je nu gaat afgeven op bulldog omdat hij de fabrikant / verkoopkanaal verdedigt.
Maar jij doet precies hetzelfde maar dan aan de kant van de consument.
Dit zal altijd een probleem zijn zolang de wet niet duidelijk maakt wat nu echt een redelijke termijn is.
En voor de fabrikant is dat 6 weken en voor de klant 3 dagen dus daar zul je altijd gesteggel over houden.
En als je die disccusie niet wilt voeren moet je gewoon alle topic er over sluiten.
Of er gewoon geen antwoord meer op geven en de TS verwijzen naar de 400 vorige topics die er al geweest zijn.

www.nolimitoss.nl

• Floppus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:27

Floppus

Customer Experience matters

Het gaat me niet enkel om dit specifieke geval, maar er zijn recent meerdere zaken aan de orde geweest, ook waar wél gewoon een duidelijke wettelijke lijn ligt. Ik vind discussie prima, en veel situaties zijn net even anders, maar er is zelfs al door Bulldog gezegd dat de fabrikanten het zelf maar invullen omdat de wetgever het niet doet terwijl hij bedoelt dat ze ermee wegkomen en het dus maar policy maken.

Dus ja, dan is dat voor mij een signaal dat daar iets grondig mis is.

Je zal mij in dergelijke topics altijd meerdere kanten van een verhaal zien wegen (zie het toevallig andere topic wat er loopt, Floppus in "Azerty garantie klacht"). Waar een consument onredelijk is, een winkelier onredelijk is, dan belicht ik alle kanten. Dan moet die ruimte er wel zijn, en met te stellen dat je als fabrikant zelf wel bepaalt wat redelijk is, is die ruimte er niet.
Je ziet mij niet zeggen of 6-8 weken wel of niet redelijk is, je zal mij wel zien zeggen dat fabrikanten hier niet hun zelf bedachte normen hoeven te gaan neerzetten alsof het wet is.

[Voor 5% gewijzigd door Floppus op 14-06-2011 13:28]

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-05 08:21
Nu ik dit lees beginnen de twijfels toch een beetje bij mij te komen. Toevallig gisteren alle componenten via de Azerty site besteld. Maar volgens mij is geen één shop heilig wat dat betreft, maar meer dat bepaalde shops het de ene periode beter doen dan de andere voor mijn gevoel. Wat denken jullie daarvan?

@ TS: gelukkig gaat het bij jou na veel gezeik en de poot strak houden het dan toch uiteindelijk nog goed komen, alleen jammer dat het dan zo moet.

• dropdeath
Ja maar het is toch logisch dat een fabrikant daar zelf een policy over maakt die voor hem gunstig uitvalt als de wet dat niet doet.
Denk dat de meeste klanten het ook zouden doen als het hun beter uitkomt.
Dat het niet wenselijk is de andere kant van het verhaal.

Ik ben het inderdaad ook met je eens dat je alle twee de kanten van het verhaal moet aan horen om een duidelijk beeld te krijgen.
Maar vaak is de winkelier cq fabrikant toch de boosdoener omdat hij zich sneller achter de wet verschuild

www.nolimitoss.nl

Floppus schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 12:48:
[...]

Ja... We weten inmiddels wel dat je hier enkel de belangen van de fabrikanten en indirect hun verkoopkanalen komt verdedigen, en ja, je recht halen is vaak niet zo makkelijk. Dat wil niet zeggen dat je je stellingen als wet of norm kan gaan neerzetten. Dat wil zeggen dat het meer dan duidelijk is dat het de fabrikant is die een groot onderdeel van het probleem is en dat ook bewust zijn omdat ze ermee wegkomen. Wellicht is het eens tijd dat de wet ook wat concreter gaat voorzien in minimale plichten van fabrikanten / distributeurs ten aanzien van winkels.

Sorry hoor, ik word er een beetje moe van dat je topic in en topic uit dingen komt roepen die nergens in de wet staan maar je als waarheid plaatst omdat je er in de praktijk mee wegkomt. :N
Ik weet dat mijn boodschaap is niet altijd het leukste, maar het is hoe het werkt. Wees nou eerlijk vind jij een wacht tijd van 2-3 dagen overlastgevend? Jij zit hier ook jaren lang als mod en je weet net zo goed als mij dat een wachttijd van 6-8 weken is de norm. Moeten fabrieken en/of verkoopers hun retour/RMA beleid ineens drastisch aanpassen omdat de consument maakt zijnzelf steeds meer afhankelijk van technology? Nou nee dus. Als je bent afhankelijk van iets dan zorg voor een backup. Een goed voorbeeld is de manager dat schrijft overal "spoed" op alle opdrachten. Ik denk dat wij er allemaal eentje kent. Op een begeven moment let je niet meer op toch?

Wat het betreft "wetten" rond retour/garantie/RMA/etc het is al lang niet zo helder en duidelijk als het lijkt. In Nederland is er bewust voor gekozen om met redelijkheid en billijkheid te werken in plaats van strikt tijdstippen. Natuurlijk dit levert wat verwarring op soms, en er zijn meer dan een paar bedrijven die gaat hier misbruik van maken, maar de overgrote deel van de mensen dat gaat een of een ander RMA traject in komt hier mee goed vanaf. Er is ook een stuk wijsheid dat een ouwe manager heeft mij geleerd dat ik hou altijd in mijn hoofd. (Het is in Engels omdat de meneer was Chinees). "The more rules you create the more potential loopholes you create. Don't get caught in your own web." Als je goed kijkt naar onze "consumenten wetten" je kan dat dit sort principen is overal ingewerkt.

• StevenK
Anoniem: 175869 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 12:11:
[...]

Eh, ik ben advocaat, met een ICT achtergrond. En ik heb in de jaren dat ik pc's leverde nooit iemand met een kapotte pc laten zitten langer dan nodig was om een vervangend onderdeel te plaatsen. 6-8 weken is nog nooit normaal geweest.

Dat je als winkel niet diezelfde dag een vervangend onderdeel beschikbaar hebt, kan nog, maar de dag erna kun je het iig hebben en met een dag verzenden erbij zit je op maximaal 3 dagen.

StevenK schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:56:
[...]

Eh, ik ben advocaat, met een ICT achtergrond. En ik heb in de jaren dat ik pc's leverde nooit iemand met een kapotte pc laten zitten langer dan nodig was om een vervangend onderdeel te plaatsen. 6-8 weken is nog nooit normaal geweest.

Dat je als winkel niet diezelfde dag een vervangend onderdeel beschikbaar hebt, kan nog, maar de dag erna kun je het iig hebben en met een dag verzenden erbij zit je op maximaal 3 dagen.
Interesting. En van een kost-technisch standpunt, heeft dat geloond? Ik neem het aan dat als iets te lang deed dat je heeft items direct geswapped vanuit jou vooraad? Snijt dat niet diep in je profit? Als er wel spraak was van geswapped items wat deed je met items als ze eenmaal uiteindelijk gerepareerd waren? Met korting verkocht aan iemand? Ik neem het aan dat het was een eenmaans bedrijf, als wel hoeveel units in een maand ging over jou toonbank? Sorry als dit een beetje offtopic is en ik kom nieuwsgerig over, maar het is zeldzaam dat iemand gaat van PC boer naar advocaat. Ben benieuwd naar jou ervaringen.

• StevenK
Anoniem: 175869 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:32:
[...]

Interesting. En van een kost-technisch standpunt, heeft dat geloond? Ik neem het aan dat als iets te lang deed dat je heeft items direct geswapped vanuit jou vooraad? Snijt dat niet diep in je profit? Als er wel spraak was van geswapped items wat deed je met items als ze eenmaal uiteindelijk gerepareerd waren? Met korting verkocht aan iemand? Ik neem het aan dat het was een eenmaans bedrijf, als wel hoeveel units in een maand ging over jou toonbank? Sorry als dit een beetje offtopic is en ik kom nieuwsgerig over, maar het is zeldzaam dat iemand gaat van PC boer naar advocaat. Ben benieuwd naar jou ervaringen.
Meestal kwam het erop neer dat ik iets vervangends uit 1 van mijn eigen pc's trok ;) En ja, dat kost geld, maar klanttevredenheid is op termijn belangrijker. Ook nu als advocaat heb ik nog steeds werk van mijn oude IT klanten.

Met dat in beeld zou je mee eens zijn dat zo een coulant beleid zal niet werken op een grotere schaal? Stel maar dat Azerty bijvoorbeeld zal alles gaan omruilen binnen een paar dagen. Wat gebeurt als Azerty krijgt te horen van de fabriek dat item X is afgewezen? Die zit dan met de gebakken peer.

Om een beetje weer on-topic te komen beleid (en wetten) moet aansluiten bij de realitiet. Als niet dan kan niemand een business model daar opbouwen. Er is vrijwel geen grote PC boer dan kan structereel oplossingen beiden binnen een paar dagen voor iedereen. De bedrijf die gaat wel coulant alles lopen wisselen/crediteeren zal binnen de kortste tijd failliet zijn.

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-05 19:44
Het wordt wat off-topic, maar ik wil even Floppus bijtreden in zijn reactie op Bulldog72. Ik lees deze topics altijd met veel aandacht en dan ook Bulldog zijn reply's aangezien het toch duidelijk weergeeft hoe de fabrikant/winkelier denkt. Maar waar ik het nu toch eens absoluut niet mee eens ben is de 6-8 weken die hier genoemd werden.

Indien ik ooit zo lang zou moeten wachten, deed ik alle moeite die ik kon om iedereen te overtuigen nooit meer daar te kopen. Voor mijn problemen, van pc spul tot mijn laatste, een stofzuiger, was dit altijd een maximum periode van 3 weken. En het wordt sneller en sneller, want de tijd dat je 3tot4 dagen op verzending van een pakje moest wachten is ook al een tijd voorbij. De stofzuiger bijvoorbeeld, was binnen de week vervangen/gerepareerd en terug thuis! Andere ervaringen zijn vooral bij Medion, waar je zelfs achteraf gevraagd wordt of de service naar wens was en alles binnen de termijn van 3 weken opgelost was.

Dat 3 dagen niet altijd haalbaar is voor elke shop kan ik nog begrijpen. (Hoewel de discussie over duurdere prijzen icm betere service ook interessant is. Ik blijf benieuwd hoe zo een shop het nu eigenlijk echt zou afgaan.) Maar 6 tot 8 weken is bijna 2 maanden en absoluut niet realistisch.

• dropdeath
Je moet zo zien elke verzend handeling duurt twee tot drie dagen. Dus als jij het defecte product naar de webshop stuurt die 9 van de 10 keer geen vervanger heeft liggen ( geen tot weinig voorraad ) dan moet je er op rekenen dat zeker al een week kwijt bent voor de webshop evt een vervanger heeft.
Want die moet ook RMA aanvragen bij de betrefende leverancier en gaat jou nog niks toezeggen tot dat hij weet wat hij van zijn leverancier terug krijgt.
Want daar zijn hoewel ze het zelf doen de marge's te laag voor.
Om jou meteen een vervanger te geven want voor hetzelfde geld wordt de RMA afgekeurd of ze krijgen een credit.
En als ze jou dan al iets terug hebben gegeven dan zitten ze met een verlies en je kunt na gaan als dit 1 keer geberud dan is het nog op te vangen maar niet als het 100 keer gebeurd.
Want daar maken ze niet genoeg marge voor.

[Voor 24% gewijzigd door dropdeath op 15-06-2011 08:36]

www.nolimitoss.nl

• DeeCruise
marcel87 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:51:
Nu ik dit lees beginnen de twijfels toch een beetje bij mij te komen. Toevallig gisteren alle componenten via de Azerty site besteld. Maar volgens mij is geen één shop heilig wat dat betreft, maar meer dat bepaalde shops het de ene periode beter doen dan de andere voor mijn gevoel. Wat denken jullie daarvan?

@ TS: gelukkig gaat het bij jou na veel gezeik en de poot strak houden het dan toch uiteindelijk nog goed komen, alleen jammer dat het dan zo moet.
Ik moet zeggen dat ik buiten dit voorval slechts 1x eerder problemen met Azerty heb gehad, en ook dat was bij een RMA. De overige afhandelingen waren prima, maar toch is dit hetgene wat bij mij Azerty in de ban gedaan heeft.

Andere webshops heb ik nog nooit iets moeten retourneren, dus ik hoop dat het materiaal allemaal heel blijft. Maar vanaf nu bestel ik ergens anders waar ik wel fysiek heen kan gaan. Het zal uiteindelijk niet veel verschil maken, maar als je ziet dat je hier met "moeilijk doen" al een heel eind komt dan is dat makkelijker als je recht voor iemand staat als dat ze je kunnen afschepen met een mailtje.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee