Toon posts:

DHCP - Firestarter "Failed to start"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• clogie886
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-03 15:21
Ik heb een laptop met een wireless network card (eth1) en een build-in network card (eth0)
Ik wil op mijn laptop (OS is LinuxMint 10) firewall en DHCP server installeren en configureren

Configuratie:
eth1 – verbonden met mijn draadloze ADSL router (IP nummer 192.168.1.1) en krijgt settings via DHCP (krijgt IP nummer 192.168.1.15)

eth0 – 192.168.0.1 / 255.255.255.0 en DNS server 192.168.1.1
Via een CAT5 kabel wordt deze vervolgens verbonden met een FON router maar dat is verder niet van belang.

DHCP geinstalleerd op laptop via sudo apt-get install dhcp3-server en GUI sudo apt-get install gadmin-dhcp. DHCP als volgt geconfigureerd:
Network card - eth0
Network address - 192.168.0.0
Subnet mask – 255.255.255.0
IP-range 192.168.0.10 t/m 192.168.0.110

Testen:
Scope geactiveerd en inderdaad, de clients die connecten via de FON krijgen een correct ip-nummer

Kan op de laptop nu internetten en kan via Chrome de webinterface van de Fon benaderen dat zich op het andere network bevind.

Clients die via de FON connecten krijgen wel een correct ip nummer maar kunnen NIET internetten – correct want de twee netwerk kaarten zijn nog niet met elkaar verbonden!

Reboot laptop

Start DHCP server maar nog niet scope activeren!

Firestarter
Firestater geinstalleerd op de laptop via sudo apt-get install Firestarter, volgens start ik Firestarter op en volg de wizard. Internet connected network device eth1, IP address is assigned via DHCP
Enable Internet connection sharing, local area network device eth0. Firewall start op!

Enable / activate nu de scope in DHCP

In Firestarter ga naar Edit, preferences, Network Settings en mark “Enable DHCP for the local Network” - Na een paar seconde komt nu de melding: “Failed to start the Firewall”

Ook volgende document gevolgd betreffende Firestarter en DHCP: http://ubuntuguide.org/wi...sharing_.28DHCP_server.29

Schijnt ook een bug te zijn: https://bugs.launchpad.ne...ce/firestarter/+bug/43784 maar ook hier kwam ik helaas niet verder mee....

Nog steeds krijg ik de melding "Failed to start the Firewall"

Iemand nog een idee????

De overheid is niet de oplossing maar de oorzaak van veel problemen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-06 15:46

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Als je naar je originele situatie gaat, voordat je firestarter instaleert, en je typed op de console:

iptables -A POSTROUTING -t nat -i eth0 -s 192.168.0.0/24 -j MASQUERADE

Werkt het internet op je hosts dan wel?

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0Henk 'm!

• clogie886
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-03 15:21
Draai nu alleen DHCP op de laptop en heb Firestarter verwijderd.

Nu start ik: iptables -A POSTROUTING -t nat -i eth0 -s 192.168.0.0/24 -j MASQUERADE

Dit geeft de volgende fout-melding:

iptables v1.4.4: Can't use -i with POSTROUTING

Ben nog aan de slag gegaan met de foutmelding maar ook hier niet veel wijzer van geworden.

Tja.....

De overheid is niet de oplossing maar de oorzaak van veel problemen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-06 15:46

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
haal je '-i eth0' weg, ik typte die lijn uit mijn hoofd, en had hem zelf niet getest, maar zonder -i werkt hij ook.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee