Toon posts:

PHP word document openen

Pagina: 1
Acties:
  • 772 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-05 11:34
Beste tweaker,
Ik wou gaan beginnen met een nieuwe uitdaging. Ik wil met behulp van php een word document openen.
Zelf heb ik wat op google gekeken. Maar ik zie verschillende oplossingen. Waar ik alleen een beetje mee hang is "Is de methode COM nu een extra extentie of niet"

Zover ik heb gezien niet. En hoe zullen jullie het aanpakken (het liefst zonder plugin te installeren, of als het niet anders kan welke jullie voorkeur naar gaat)

Met vriendelijke groet, Kevin.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Wat bedoel je met "een Word document openen"?

1. De gebruiker uploadet een Word document naar de server en dat wil je met PHP parsen/verwerken.
2. Je wilt met PHP een Word document samenstellen en dat aan de gebruiker ter download/openen in Word aanbieden.
3. Je wilt een bestaand Word document dat op de server staat via PHP ter download/openen in Word aanbieden aan de gebruiker.
4. Iets anders.

Op welk van bovenstaande gevallen heb je gezocht met Google?

[Voor 7% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 30-05-2011 17:57]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kevinkrs
Ik bedoel je upload je word document en je kan het in je browser bekijken zonder dat je word nodig hebt. Net zoals bij google docs.

[Voor 11% gewijzigd door kevinkrs op 30-05-2011 17:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Dit ziet er wel veelbelovend uit: http://www.phplivedocx.org/

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

kevinkrs schreef op maandag 30 mei 2011 @ 17:43:
Maar ik zie verschillende oplossingen.
Als je die met ons deelt en vertelt over de problemen waar je tegenaan loopt, dan lijkt je topic iets minder op een script request.
kevinkrs schreef op maandag 30 mei 2011 @ 17:43:
Waar ik alleen een beetje mee hang is "Is de methode COM nu een extra extentie of niet"
Serieus?

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kevinkrs
Nee ik vraag om wat het beste is en hoe ik het zou kunnen oplossen. Niet om een compleet script ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-05 18:51
kevinkrs schreef op maandag 30 mei 2011 @ 18:50:
Nee ik vraag om wat het beste is en hoe ik het zou kunnen oplossen. Niet om een compleet script ;)
Je wilt een Word document parser vanaf scratch gaan bouwen?
Dat is misschien wel mogelijk, maar erg veel werk.

Microsoft Office Binary (doc, xls, ppt) File Formats

[Voor 16% gewijzigd door Henk007 op 30-05-2011 19:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Je weet dat als je met PHP een word document opent hij op de server opent? Wat je zoekt is een WYSIWYG editor voor de client.

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Ik lees 'openen' en 'bekijken', niet 'bewerken'. En verder lees ik eigenlijk bar weinig...

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kevinkrs
CyCloneNL schreef op maandag 30 mei 2011 @ 19:49:
Je weet dat als je met PHP een word document opent hij op de server opent? Wat je zoekt is een WYSIWYG editor voor de client.
Ik weet wat je bedoeld ja. Het gaat er meer om net zoals google docs dat je .doc/dox files kan openen in je browser. En dat je je word document upload op de server.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Wat bedoel je nou met openen?

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kevinkrs
Ik leg het even stap voor stap uit.

- Gebruiker upload zijn DOC file.
- Hij krijgt een url om het met de wereld te delen.
- Andere gebruiker of hij zelf druk op de url.
- De DOC file wordt geopend in je browser zonder dat je word op je computer nodig hebt.
- Gebruiker leest zijn DOC file.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-05 21:30
Waarom gebruik je simpelweg niet iets als Google Docs? Waarom het wiel toch telkens opnieuw uitvinden als er al een verdomd goed product is? Google heeft er trouwens ook een mooie API voor, zie ook: http://code.google.com/apis/documents/ .

Wat is nou exact het probleem dat je ziet? Als je stappenplannetjes gaat posten komt het gewoon over als een script-request.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kevinkrs
Als je goed naar mijn topic kijkt vraag ik HOE ik het zou kunnen maken. Niet of jullie het kunnen maken. En omdat het technisch gezien met php mogenlijk zou moeten zijn. Zelf kon ik niet super veel vinden. Dus misschien wisten jullie wel hoe ik dit zou kunnen aanpakken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 32925

kevinkrs schreef op maandag 30 mei 2011 @ 20:04:
Als je goed naar mijn topic kijkt vraag ik HOE ik het zou kunnen maken. Niet of jullie het kunnen maken. En omdat het technisch gezien met php mogenlijk zou moeten zijn. Zelf kon ik niet super veel vinden. Dus misschien wisten jullie wel hoe ik dit zou kunnen aanpakken.
php read word document
About 6,760,000 results

Suc6

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-05 21:30
Wat dacht je van het bestand uit te lezen en post je bevindingen eens. Een .doc bestand zal heus niet geëncrypt zijn. Er is genoeg op het internet te vinden hoe dit werkt, zie bijvoorbeeld ook: http://stackoverflow.com/...ing-a-ms-word-file-in-php

Zie ook:
http://www.phplivedocx.org/

Moet ik nog meer voorkauwen :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kevinkrs
h t t p: / / w e b t r o n i x . n l/ w o r d . p h p nee niet geëncrypt lijkt alleen maar zo :) docx levert problemen op haha. Maar ik heb al een idee hoe ik dit ga aanpakken :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-05 23:51

krvabo

MATERIALISE!

Ik heb even een (heel) oud script opgezocht waarmee ik via COM een .doc opende en als tekst opsloeg in de database.

Wellicht helpt dit je op gang.

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
$word = new COM("word.application") or die("Unable to instanciate Word"); 

$word->Visible = 0; 
// anders krijg je steeds een nieuw word-scherm

$word->Documents->Open("c:\school" . Chr(92) . "temp" . Chr(92) .  $_FILES["filename"]["name"]); 

$word->Documents[1]->SaveAs("c:\school" . Chr(92) . "temp" . Chr(92) . "txt" . Chr(92) . $_FILES["filename"]["name"],2); 

$word->Quit(); 
$word->Release(); 
$word = null; 

// nu heb je het bestand dus al, nu kun je gewoon file_get_contents gebruiken ipv hieronder.

$handle = fopen("c:\school" . Chr(92) . "temp" . Chr(92) . "txt" . Chr(92) . $_FILES["filename"]["name"],"r");
$txt = fread($handle, filesize("c:\school" . Chr(92) . "temp" . Chr(92) . "txt" . Chr(92) . $_FILES["filename"]["name"]));
fclose($handle);

Echt oude code dus niet zo netjes, maar het werkt ;)

[Voor 3% gewijzigd door krvabo op 30-05-2011 20:19]

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

kevinkrs schreef op maandag 30 mei 2011 @ 20:15:
Maar ik heb al een idee hoe ik dit ga aanpakken :)
Mooi. Minder mooi is dat het bij deze mededeling blijft waardoor je topic nul komma nul waarde heeft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kevinkrs
Om het topic een waarde te geven leg ik het dan uit hoe ik denk dat ik het werkend kan krijgen. Ik heb op verschillende sites over de com classe gelezen. Dit zou moeten kunnen werken. Zoals bij de voorbeeld bij krvabo. Ook al krijg ik nog een foutmelding ga ik proberen te vinden wat het probleem is.

Edit: COM classe werkt niet in linux lees ik net.

"Error message suggests that your code runs on Unix server. COM works on Windows-based server only."

[Voor 20% gewijzigd door kevinkrs op 30-05-2011 20:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:10
Staat gewoon in de link die 8088 je gaf ;) Even extension installeren dus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-07-2021
krvabo schreef op maandag 30 mei 2011 @ 20:17:
Ik heb even een (heel) oud script opgezocht waarmee ik via COM een .doc opende en als tekst opsloeg in de database.

Wellicht helpt dit je op gang.

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
$word = new COM("word.application") or die("Unable to instanciate Word"); 

$word->Visible = 0; 
// anders krijg je steeds een nieuw word-scherm

$word->Documents->Open("c:\school" . Chr(92) . "temp" . Chr(92) .  $_FILES["filename"]["name"]); 

$word->Documents[1]->SaveAs("c:\school" . Chr(92) . "temp" . Chr(92) . "txt" . Chr(92) . $_FILES["filename"]["name"],2); 

$word->Quit(); 
$word->Release(); 
$word = null; 

// nu heb je het bestand dus al, nu kun je gewoon file_get_contents gebruiken ipv hieronder.

$handle = fopen("c:\school" . Chr(92) . "temp" . Chr(92) . "txt" . Chr(92) . $_FILES["filename"]["name"],"r");
$txt = fread($handle, filesize("c:\school" . Chr(92) . "temp" . Chr(92) . "txt" . Chr(92) . $_FILES["filename"]["name"]));
fclose($handle);

Echt oude code dus niet zo netjes, maar het werkt ;)
Let er dan wel even op dat je dit enkel via een queue gaat aanspreken, niet live... En dat je voldoende checks inbouwt (bijv of word nog draait dan teruggooien in de queue)...

Niets is zo leuk als even 50 doc's erin gooien om dan de server over zijn nek te zien gaan omdat die 50 instanties van word probeert te openen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-05 22:20

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Ik heb het wel gezien met dit topic. Het is handje vasthouden en steeds maar proberen om informatie uit de TS te trekken. Kevin, kijk nou eens naar de vele slotjes die je ondertussen al gehad hebt. Leer een zoekmachine te gebruiken. Ik ben het beu om alleen maar dit soort topics te zien. Het beleid weet je ondertussen vast te vinden.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95. Doei doei!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee