Acties:
  • 0Henk 'm!

• DYDEAD
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-12-2019
Heb ongeveer een halve week geleden een Club 3D HD6970 aangeschaft via Azerty. Omdat mijn oude 4870 het allemaal een beetje moeilijk begon te krijgen en deze de laatste tijd steeds de video drivers crashde met strepen door het beeld. Hierdoor leek mij dus dat deze aan het sterven was.

Nu is het echter zo dat de nieuwe kaart hetzelfde vertoond! Ik weet alleen nu niet of het aan mijn andere hardware ligt, of dat de kaart DOA is. Het is namelijk als volgt gegaan:

1. Ik kreeg de kaart binnen, installeerde deze in mijn PC, en nadat deze dezelfde rare driver reset vertoonde (welliswaar zonder strepen) realiseerde ik mij dat ik met een 500w voeding niet aan de minimum stroom eisen voldeed voor de kaart (stomstomstom).
2. Ik kocht een 1000w voeding (voor verdere overclock mogelijkheden en gewoon, omdat het kan) de Coolermaster Silent Gold Pro.
3. De kaart vertoonde nog steeds hetzelfde probleem.
4. Compleet ALLES eraf gegooid, windows 7 opnieuw geinstalleerd en met een verse start nog eens geprobeerd. Maar nog steeds hetzelfde.

Het vreemde is dat de kaart met een spel zoals DiRT3 perfect werkt, maar met Crysis 2 en The Witcher 2 de driver resets vertoond (met Crysis 2 zelfs BSODs). Nu moet de kaart ook flink wat harder werken met de laatste twee, maar hij wordt totaal niet te heet. Max 78 graden met 100% load als ik FurMark draai (welliswaar draai ik het programma maar voor 15 min +-).

Specs:
MSI P45 Neo-F met Bios 1.C (meest recent)
Corsair XMS2 1066MHZ 2GBx2
Intel Core2Duo 8600 Default Clock Speed
Club 3D HD6970 CGAX-69748F

Drivers:
CCC 11.4/11.5/11.5A

Nu ben ik van plan de rest van de PC binnekort ook te upgraden, dus dit zou uitkomst kunnen bieden. Maar het is natuurlijk wel belangrijk om zo snel mogelijk erachter te komen of de kaart DOA is of niet.

Alvast bedankt voor enige input.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 13:04
Probeer eerst eens een minidump uit te lezen om te kijken waar de BSoD vandaan komt.

Ook zou je kunnen proberen Memtest te draaien om te kijken of het niet aan je geheugen ligt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DYDEAD
Minidumps geven aan dat het aan amdkmdap ligt (amdkmdap.sys). Heb de default windows memtest gedraaid, maarja, daar heb je volgens mij geen .. aan. Memtest+ zal het dan wel worden, ik snapte alleen niet 100% hoe ik memtest moest draaien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-06 13:18
download een hirens boot cdtje deze heeft een eigen boot en heeft vele test tools waaronder memtest.
maar vreemd is het allemaal wel. misschien was je voeding defect geraakt hogere spanning en heeft dit tot gevolg gehad dat je zowel 4870 als 6970 hebt beschadigd. testen is het enige wat erop zit denk ik zo. hdd tools zijn ook te vinden op hirens boot cd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DYDEAD
Ik neem aan dat de beste manier om achter het defect te komen, de nieuwe spullen erin te gooien en te kijken of het probleem zich nog steeds voordoet? Anders zouden het nog wel 1000en1 dingen kunnen zijn.

Het is iig erg vreemd...

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee