Toon posts:

Nieuwe receiver

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 254595

Topicstarter
Hallo!

Mijn ps3 en dune smart d1 zijn op dit moment via hdmi aangesloten op sony HT-SS1000 receiver uit 2006 (5.1 setje: http://www.sony.nl/produc...-surround-kit/ht-ss1000), die weer aangesloten is via hdmi op mijn samsung hd-ready LE32M61 tv.

PS3 gebruikt voor geluid de optische ingang en de Dune coax op de receiver, maar dit zou allemaal via hdmi moeten kunnen? Zeker de hdmi ondersteuning van de sony receiver is niet best: het lijkt erop dat hij audio over hdmi niet goed ondersteund en daarnaast mist hij uiteraard wat nieuwere audio codecs (trueHD enz) waardoor ik niet optimaal van het geluid kan genieten bij films via de Dune. (krijg UNLOCK melding op receiver)

Ik zou graag een nieuwe receiver kopen en de speakers behouden. Ik zit te denken aan een onkyo sr309. Wat ik alleen zag was dat de aansluiting voor de subwoofer 1 stekker is (paarse tulp) op de onkyo, terwijl mijn huidige subwoofer een +/- aansluiting heeft (SS-WP1000), net als de rest van speakers.

Centrale vraag: kan ik mijn speakers behouden bij het aanschaffen van een nieuwe receiver? Kan ik die subwoofer passend krijgen op de onkyo of andere moderne receiver? Of zal ik voor een complete nieuwe 5.1 set moeten gaan?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-06 16:22

JdM

Gas?Gas!

Die subwooferaansluiting op de Onkyo is toch ook gewoon tweedraads? Volgens mij kun je gewoon aan je huidige subwooferkabel een male-cinch connector bakken. Helaas niet dus
HDMI werkt prima op de Onkyo, ik heb zelf de volgende setup:
DUNE Prime 3.0>HDMI IN Onkyo HDMI OUT>Panasonic TX-PF50X20
ARC werkt erg fijn, ik kan gewoon met de afstandsbediening van de TV het volume van de receiver harder zetten. Als ik de TV uit/inschakel gaat automatisch de receiver uit/aan. Ik heb als enige minpuntje dat als ik de tuner aanzet dat dan de TV ook aanspringt, dit probleem heb ik nog niet weten op te lossen.

[Voor 36% gewijzigd door JdM op 30-05-2011 17:06]

N54 powered

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 159816
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Je sony subwoofer is passief en de aansluiting op de Onkyo voor actieve subwoofers?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Als dat waar is Koeitje, heb ik dus sowieso niks aan mn (passieve) subwoofer bij die onkyo? http://1.bp.blogspot.com/...0/Onkyo+TX-SR309+back.jpg

Kan ik ook zonder subwoofer?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JdM

JdM

Gas?Gas!

Anoniem: 159816 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 17:01:
Je sony subwoofer is passief en de aansluiting op de Onkyo voor actieve subwoofers?
Hier had ik nog even niet bij stil gestaan. Als je huidige subwoofer passiefactief is zul je inderdaad aan een andere sub moeten gaan denken verwacht ik, omdat de Onkyo de sub actiefpassief aanstuurt ja.

@quasars: Je zult met die 5.1 set wel een sub nodig hebben. Je speakers leveren nauwelijks lage tonen.

[Voor 14% gewijzigd door JdM op 30-05-2011 17:23]

N54 powered

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Aangezien een actieve subwoofer 100 euro kost (via pricewatch/kan ook goedkoper?), kan ik dus beter voor een nieuw setje gaat, zoals bijvoorbeeld pricewatch: Onkyo HT-S3305

Of zijn er receivers van rond de 250 euro die kunnen samenwerken mijn middeleeuwse passieve subwoofer?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-06 17:45

Bommes

Capo del formaggio

JdM schreef op maandag 30 mei 2011 @ 17:04:
Als je huidige subwoofer passief is zul je inderdaad aan een andere sub moeten gaan denken verwacht ik, omdat de Onkyo de sub actief aanstuurt ja.
Denk dat je bedoelt dat de onkyo de sub passief aanstuurt en je dus een actieve sub nodig hebt.. :P
Actief aansturen van een sub is versterkt aansturen en dat doet de onkyo dus niet.

Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JdM

JdM

Gas?Gas!

Bommes schreef op maandag 30 mei 2011 @ 17:16:
[...]

Denk dat je bedoelt dat de onkyo de sub passief aanstuurt en je dus een actieve sub nodig hebt.. :P
Actief aansturen van een sub is versterkt aansturen en dat doet de onkyo dus niet.
Zei ik dat? :+

Vermoeiende dag geweest voor me vandaag zeg... |:(

Ontopic:
Zelf een subwooferversterker bouwen een optie?

[Voor 12% gewijzigd door JdM op 30-05-2011 17:29]

N54 powered

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:00

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Anoniem: 254595 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 17:14:
Aangezien een actieve subwoofer 100 euro kost (via pricewatch/kan ook goedkoper?), kan ik dus beter voor een nieuw setje gaat, zoals bijvoorbeeld pricewatch: Onkyo HT-S3305

Of zijn er receivers van rond de 250 euro die kunnen samenwerken mijn middeleeuwse passieve subwoofer?
Dat is een oplossing, alleen zit je met deze set weer te kijken met een passieve subwoofer. Oftewel kan je over een paar jaar weer een gelijk topic openen. Onkyo heeft ook setjes met actieve subwoofers zoals de HT-S6305. Echter zie je dat wel meteen terug in de prijs. Kwalitatief is dat laatste wel beter aangezien de receiver maar vijf kanalen aan hoeft te sturen en geen zes aangezien de subwoofer zelf een interne versterker heeft. Overigens is Onkyo niet het enige merk wat dit soort kant en klare setjes maakt. Yamaha en Harman Kardon hebben ze ook.

Andere optie die je hebt - als je de speakers wilt behouden - is de subwoofer aansluiten op een mono-black. Dit is een eenkanaalsversterker zodat je van je passieve subwoofer een actieve kan maken. De input van zo'n versterker is gewoon mono RCA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee