Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Win7]Computer blijft herstarten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met Windows 7 64-bit. Sinds een paar maanden gaat de computer niet meer uit als ik deze uitzet. Wanneer ik op afsluiten druk herstart hij en moet ik hem dus met de power-knop op de computer zelf uitzetten.
Daarnaast gaat de computer na de eerste herstart na ongeveer 1 minuut in stand-by (denk ik, ik weet de precieze benaming niet meer sinds vista maar degene waarbij hij meteen weer verder kan na het aanzetten).

Wat ik al heb geprobeerd (van verschillende fora gevonden):
- bij eigenschappen van de taakbalk de actie voor aan/uit-knop op afsluiten gezet
- BIOS van het moederbord gekeken voor wake-on-lan (deze kon ik niet vinden) en andere wake-on functies (deze staan nu allemaal uit)
- bij apparaatbeheer bij de IEEE 1394 Bus host controller - VIA 1394 OHCI Compliant Bus Controller ingesteld dat de computer dit apparaat mag uitschakelen om energie te besparen.
-Computer - bij systeemfouten het vinkje weggehaald bij De computer automatisch opnieuw opstarten

Geen van deze dingen heeft geholpen, ook niet in combinatie met elkaar.

Systeem (de dingen die voor mijn gevoel invloed kunnen hebben op deze zaak):
Windows 7 x64
ASrock Extreme3
AMD X4 955 black
Cooler Master CM 690

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2011 15:29 . Reden: Geprobeerde dingen aangevuld met iets wat ik vergeten was. ]

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:56

Fiber

Beaches are for storming.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt maar de alle dingen die van toepassing zouden kunnen zijn (geweest) had ik al gedaan.

even een soort van update:
het probleem lijkt zichzelf te hebben opgelost, nadat de pc vast liep na een stand-by actie (die ik in de eerst post vermeld) heb ik hem uitgezet en nu lijkt hij het te doen.
alleen nu is er dus een ander probleem: alle fans lijken op 100% te draaien en stoppen hier niet mee, de computer maakt dus de hele tijd een ongeloofelijk lawaai. heeft iemand hier ervaring mee?

• DaveAEP
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-10 10:36
Het lijkt mij een bios probleem. Aangezien die (denk ik) ook gewoon aangestuurd wordt tijdens afsluiten of opstarten. rebooten.

En ook over de fans. Wanneer ik eens een bad flash van een bios had, bleven deze ook 100% draaien.

[ Voor 3% gewijzigd door DaveAEP op 30-05-2011 16:37 ]