Ik heb een probleem met Windows 7 64-bit. Sinds een paar maanden gaat de computer niet meer uit als ik deze uitzet. Wanneer ik op afsluiten druk herstart hij en moet ik hem dus met de power-knop op de computer zelf uitzetten.
Daarnaast gaat de computer na de eerste herstart na ongeveer 1 minuut in stand-by (denk ik, ik weet de precieze benaming niet meer sinds vista maar degene waarbij hij meteen weer verder kan na het aanzetten).
Wat ik al heb geprobeerd (van verschillende fora gevonden):
- bij eigenschappen van de taakbalk de actie voor aan/uit-knop op afsluiten gezet
- BIOS van het moederbord gekeken voor wake-on-lan (deze kon ik niet vinden) en andere wake-on functies (deze staan nu allemaal uit)
- bij apparaatbeheer bij de IEEE 1394 Bus host controller - VIA 1394 OHCI Compliant Bus Controller ingesteld dat de computer dit apparaat mag uitschakelen om energie te besparen.
-Computer - bij systeemfouten het vinkje weggehaald bij De computer automatisch opnieuw opstarten
Geen van deze dingen heeft geholpen, ook niet in combinatie met elkaar.
Systeem (de dingen die voor mijn gevoel invloed kunnen hebben op deze zaak):
Windows 7 x64
ASrock Extreme3
AMD X4 955 black
Cooler Master CM 690
Daarnaast gaat de computer na de eerste herstart na ongeveer 1 minuut in stand-by (denk ik, ik weet de precieze benaming niet meer sinds vista maar degene waarbij hij meteen weer verder kan na het aanzetten).
Wat ik al heb geprobeerd (van verschillende fora gevonden):
- bij eigenschappen van de taakbalk de actie voor aan/uit-knop op afsluiten gezet
- BIOS van het moederbord gekeken voor wake-on-lan (deze kon ik niet vinden) en andere wake-on functies (deze staan nu allemaal uit)
- bij apparaatbeheer bij de IEEE 1394 Bus host controller - VIA 1394 OHCI Compliant Bus Controller ingesteld dat de computer dit apparaat mag uitschakelen om energie te besparen.
-Computer - bij systeemfouten het vinkje weggehaald bij De computer automatisch opnieuw opstarten
Geen van deze dingen heeft geholpen, ook niet in combinatie met elkaar.
Systeem (de dingen die voor mijn gevoel invloed kunnen hebben op deze zaak):
Windows 7 x64
ASrock Extreme3
AMD X4 955 black
Cooler Master CM 690
[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 315662 op 30-05-2011 15:29. Reden: Geprobeerde dingen aangevuld met iets wat ik vergeten was.]