Toon posts:

vier monitoren aansluiten op 1 Notebook

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 247734

Topicstarter
recent heb ik 4 monitoren besteld en wil ze graag aansluiten op mijn laptop.
Ik heb nog een tweede laptop staan die ik kan gebruiken als het niet lukt om alle 4 de schermen op 1 laptop te krigjen.

Ik wil het beeld niet clonen maar wil het bureaublad er over uitbreiden.

Zie hier de aansluitingen van nieuwste laptop die ik heb :

beide laptops hebben een VGA uitgang

De monitoren hebben VGA en DVI

Ik vraag me af wat de mogelijkheden zijn op gebied van soft en hardware !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Huuu peerd

Een mummy uit z'n verband trekken is nooit grappig.
Een Napster t-shirt aantrekken voor het concert van Metallica is nooit grappig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Een mogelijke oplossing, haal een Magma ExpressBox1 en doe daar een ATI kaart bij met Eyefinity

[Voor 4% gewijzigd door Wolfboy op 30-05-2011 14:07]

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-05 10:06
Vier monitoren op één laptop is best veel.

Ik weet niet of je de monitor van de laptop ook nog wil gebruiken - dat maakt de zaken nog weer een beetje ingewikkelder. Vuistregel is dat je één extra monitor (of twee in totaal) aan een laptop kunt koppelen. Uizondering is er voor een aantal ATi GPU's uit de HD5- en HD6 serie, waar het maximum kan oplopen tot ongeveer 5.

Gezien de foto van de laptop denk ik niet dat er zo'n GPU in zit.

Dat betekent dat je gebonden bent aan andere oplossingen, zoals de posters hiervoor aandroegen. Er zijn ook opties voor het toevoegen van monitoren via USB - maar ik geloof niet dat er in zo'n geval een monitor naar keuze kan worden gebruikt.

Ik zie wel een HDMI uitgang - die kun je gebruiken om een HDMI/DVI kabel aan te sluiten. Met twee laptops zou je precies 4 monitoren kunnen aansluiten zonder hulpstukken...

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Er zit alleen geen HDMI uitgang op de andere ....

Overigens, de matrox, die kan slechts 2 monitoren aan toch ?

Hoe het met de " magma" zit weet ik niet , kan er niet zoveel wijs uit ...

[Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 247734 op 30-05-2011 20:29]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Helixes schreef op maandag 30 mei 2011 @ 17:53:
Vier monitoren op één laptop is best veel.

Ik weet niet of je de monitor van de laptop ook nog wil gebruiken - dat maakt de zaken nog weer een beetje ingewikkelder. Vuistregel is dat je één extra monitor (of twee in totaal) aan een laptop kunt koppelen. Uizondering is er voor een aantal ATi GPU's uit de HD5- en HD6 serie, waar het maximum kan oplopen tot ongeveer 5.

Gezien de foto van de laptop denk ik niet dat er zo'n GPU in zit.

Dat betekent dat je gebonden bent aan andere oplossingen, zoals de posters hiervoor aandroegen. Er zijn ook opties voor het toevoegen van monitoren via USB - maar ik geloof niet dat er in zo'n geval een monitor naar keuze kan worden gebruikt.

Ik zie wel een HDMI uitgang - die kun je gebruiken om een HDMI/DVI kabel aan te sluiten. Met twee laptops zou je precies 4 monitoren kunnen aansluiten zonder hulpstukken...
Ik begrijp het jargon niet : ATi GPU's de HD5- en HD6 ?

ik wil alleen weten hoe ik 4 monitoren op mijn laptop draai tegen de beste prijs.. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:59

heuveltje

KoelkastFilosoof

Had je dat niet beter kunnen afvragen voor je die bestelde ?

* heuveltje vraagt zich af waarom je met 4 schermen nog een notebook wil :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
achja, impulsief denk ik :)
Ik kan me overigens niet voorstellen dat het echt niet zou kunnen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Anoniem: 247734 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 20:00:
ik wil alleen weten hoe ik 4 monitoren op mijn laptop draai tegen de beste prijs.. ;)
Je wilt gewoon kant en klare antwoorden zonder zelf te hoeven nadenken? Zo werkt dat niet. Bovendien kan je beter nadenken voordat je wat koopt in plaats van daarna.
Het kan opzich wel, maar als jij te lui bent te kijken wat hier gesuggereerd wordt dan houd het snel op.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Het is niet dat ik de lui ben, ik ben gewoon geen expert

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-05 14:46
Als je trouwens wilt gamen op die vier of wat monitoren, kun je dat overigens helemaal vergeten. Daarvoor zul je zo'n Magma-box moeten hebben, maar dan nog betwijfel ik of de performance wel goed zal zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Die performance gaat volgens mij zeker niet genoeg zijn, als ik die dat maximaal 2000Mb/s gehaald kan worden lijkt het me dat het niet genoeg is voor gamen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Het is niet direkt om op te gamen . Ik heb geloof ik al gezegd dat wanneer het ECHT niet kan dat ik dan nog een 2de laptop heb , dan kan ik 2 monitors per laptop aansluiten met die " Matrox DualHead2GO" unit. maar het lijkt me handiger om gewoon 1 bureaublad uit te breiden

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-05 18:30

Ch3cker

Testlab Teamlead
Geef nou eerst eens gewoon antwoord op wat je met deze opstelling wilt bereiken. Wat ga je ermee doen, en waarom wil je een opstelling met 4 schermen inclusief een laptop. Want zoals al eerder gezegd, wellicht is een desktop een betere optie. Stop er een ATI videokaart uit de 5xxx of 6xxx serie in (dat hoeft niet duur te zijn), en je kan zonder problemen 4 schermen tegelijk aansturen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Okay, het is meer een soort van inverstering; ik wil in de toekomst scripts gaan draaien die ik op de voet wil volgen, er is ook een deel wat pure luxe is . Dat ik beter een PC kan gebruiken snap ik wel, maar tot de tijd dat ik nog geen PC heb wil ik graag het meeste uit de laptop(s) halen als mogelijk is.

Misschien herkenbaar : ik heb vaak zoveel browsers open met tabbladen dat de CPU crashed en ik duf wordt van de juiste tabs zoeken..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
heuveltje schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 20:03:
Had je dat niet beter kunnen afvragen voor je die bestelde ?

* heuveltje vraagt zich af waarom je met 4 schermen nog een notebook wil :)
Bestelde? Ik meen een studio 1535/1735 te zien op dat plaatje, dat ding is 2+ jaar oud...

Meld nu eerst even over welke notebook het gaat, dan kunnen we je verder helpen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik denk dat hij bedoelde voordat hij die monitoren bestelde ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Ik lees ook altijd zo slecht ;(

Goed, je laptop kan maximaal 2 schermen tegelijk aansturen ongeacht het type of aansluiting. Om dat te verhelpen heb je of een boel tripplehead2go's nodig, of een laptop met een ATI kaart en displayport zodat je er 3 kan aansluiten. Kortom, een dure zaak.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-05 17:31

LauPro

Prof Mierenneuke®

De beste optie is denk om om USB videokaarten te bestellen:

http://www.usbgear.com/USB-Video-Card.html

50 dollar per stuk ongeveer.

Performance zul je niet over moeten mekkeren. Maar ik denk dat browsers en tekstuele output van scripts zeker haalbaar zijn. Gebruik in ieder geval wel degelijke USB kabels en een degelijke USB-hub.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Roep dat niet te hard, volgens mij leent zo'n USB videokaart gewoon een RAMDAC van de ingebouwde videokaart. Vervolgens ben je weer terug bij af.

Althans, ze zijn niet geschikt om een corrupte GT8xxx te vervangen.. Dat leid mij al snel tot die conclusie.

[Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 31-05-2011 21:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

In feite is zo'n USB videokaart een software render. Het ligt er een beetje aan hoe ze die driver gemaakt hebben maar het zou goed kunnen zijn dat ze een buffer hebben om het scherm in op te slaan. Maar zelfs bij 1920x1600 op 32 bit zit je dan op nog geen 12 MB. En daar zit ook meteen je beperking. 12 MB is bijna 100 megabit. USB2.0 is 480 Mbit, dus dan heb je nog geen 4 fps.

Technisch zou het verder geen probleem moeten zijn. Al hoewel je met 4 kaarten op 1 poort dus nog maar 1 fps over hebt. Resoluties beperken dus... En verder hopen dat de driver enige intelligentie heeft en alleen de gebieden bijwerkt die veranderd zijn.

Welk besturingssysteem gebruikte je met die kapotte videokaart? Want ik kan mij goed voorstellen dat Windows met een stel oogkleppen op naar de eerste de beste PCI(e)-videokaart zoekt. Bij Xorg kan je het device specificeren. Maar ook met een kapotte videokaart kan je natuurlijk nooit je bios e.d. zien, tenzij je een bios hebt met ondersteuning tot uitsturen op een seriële poort.

[Voor 5% gewijzigd door LauPro op 31-05-2011 21:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Ik moet nu gaan slapen, de schermen hebben enkel VGA en DVI dus geen HDMI

Mijn oudste latop heeft alleen VGA die daarna heeft wel HDMI
In iedergeval bedankt voor het advies, morgen weer een dag . Morgen komen ze internet enzo aansluiten ( ben verhuisd ) en dan kan ik op mijn gemak eens nalezen hoe het zit !!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

http://www.startech.com/m...pc/usb-video-adapters.htm

Deze fabrikant zegt dat je meerdere USB videokaarten van hen kan combineren. Ik zou er eerst eens twee kopen en kijken hoe de performance is. Zoals gezegd kan je dus geen video/flash animaties afspelen als je meerdere kaarten op 1 USB-poort hebt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Anoniem: 247734 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 21:29:
Ik moet nu gaan slapen, de schermen hebben enkel VGA en DVI dus geen HDMI
HDMI is hetzelfde signaal als DVI, maar dan met audio erbij. Daar kun je dus zo een verloopje tussen prikken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• reddevil001
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-05 20:51
Als je een ATI HD5 hebt, hoe kan je er dan meerdere monitoren op aansluiten?
Ik heb namelijk een DVI en een HDMI aansluiting op mijn laptop.

None

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:17
Mooi gevalletje thunderbolt.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss....

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Jrz schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 11:14:
Mooi gevalletje thunderbolt.
Al hoewel de splitter waarschijnlijk reteduur is kom je er beter mee weg:

10000 Mbit / 100 = 100 fps.

Bij 4 schermen zou je dan nog 25 fps overhouden, nog acceptabel om video te kijken (mits goed gesynced).

@edit: al hoewel een digitaal display wel een andere aansturing heeft en alleen de gewijzigde pixels doorstuurt geloof ik.

[Voor 15% gewijzigd door LauPro op 01-06-2011 11:18]

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:17
LauPro schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 11:17:
[...]
Al hoewel de splitter waarschijnlijk reteduur is kom je er beter mee weg:

10000 Mbit / 100 = 100 fps.

Bij 4 schermen zou je dan nog 25 fps overhouden, nog acceptabel om video te kijken (mits goed gesynced).

@edit: al hoewel een digitaal display wel een andere aansturing heeft en alleen de gewijzigde pixels doorstuurt geloof ik.
Dan kan het op een normale PC ook niet lijkt me..
Thunderbolt levert gewoon PCIe op 10Gbit.
Dat is 2.5 x zoveel als PCIe v2.x: 500 MB/s (4 Gbit/s) (1 lane)

Daarnaast stuur je nooit het volledige scherm over de bus heen.
Je stuurt textures het geheugen in, en tekent dan met die textures.
+ Bij "normale" windows, wordt vaak alleen de dirty rects getekend

iig: ik ben voorstander van thunderbolt =)
Hoe heerlijk zou het zijn om een monitor te hebben waar je een PCIe kaart in kan prikken, die je vervolgens op je laptop aansluit

[Voor 9% gewijzigd door Jrz op 01-06-2011 12:09]

Ennnnnnnnnn laat losssssssss....

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

reddevil001 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 21:45:
Als je een ATI HD5 hebt, hoe kan je er dan meerdere monitoren op aansluiten?
Ik heb namelijk een DVI en een HDMI aansluiting op mijn laptop.
Ehh, dat wil niet gelijk zeggen dat je daar ook meer dan 1 monitor op aan kan sluiten. Als de DVI en HDMI gedeeld zijn kun je 1 van de 2 gebruiken, of je moet het scherm clonen.

Dat ligt er maar aan hoe je eea wil aansturen.
Voor een multidisplay heb je displayports nodig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Heb op Chinavasion 2 aparaten gevonden die ik kan gebruiken

De eerste is het minst duur , de tweede kan een hogere resolutie weergeven. Ook met deze aparaten is het zo dat ik een extra unit moet aanlsuiten voor iedere monitor

Nu weet ik niet of dat de hogere resolutie het verschil in prijs waard is omdat ik me er geen voorstelling bij kan maken.

Klopt het dat er verder geen veschil tussen de items zit ?

:+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:44

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Verschil zal zitten in de manier waarop die dingetjes het signaal verwerken (bv eentje heeft ram onboard)
Ik zet alleen mijn kanttekening bij de beeldkwaliteit die ze beloven, vooral als je er meerdere aan elkaar gaat koppelen. (Het doet me denken aan sweex)

Topicstarter
het scheelt toch zo een 10 euro per unit en ik weet niet of de hoogste resoluties wel op mijn schermen kunnen worden weergegeven .

Ik heb deze monitoren staan : "Samsung 940 BW"

Ik heb net een mail gestuurd naar Chinavasion over de resolutie weergave met meerdere monitors.

[Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 247734 op 09-06-2011 17:32]

Topicstarter
Op marktplaats heb ik een aantal advertenties gevonden van de matrox dual en triple 2 go. In 1 advertentie stond dat iemand de triple verkocht omdat hij nu 4 schermen had . Dus dacht ik, dat ik misschien nog even moet wachten met aanschaffen en kijken of er een betere oplossing is voor 4+ schermen.

Kan ik beter 2 triple's aanschaffen of zijn er nog meer betere mogelijkheden voor 4 of meer schermen ?

[Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 247734 op 13-06-2011 11:13. Reden: slepfoutje]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee