Momenteel heb ik een bijna 4 jaar oude dell latitude d830 laptop. Het ding werkt nog prima enzo maar soms merk ik toch dat ik net iets meer power nodig heb gewoon en ook iets meer workspace want met mijn huidige resolutie van 1280 x 800 is het soms een beetje krap werken. Daarom ben ik al op zoek beginnen gaan naar een nieuwe laptop en hoopte ik op wat tips bij het vinden van een goede robuste laptop.
Naar wat ben ik op zoek:
De xps heeft wel een beter grafische kaart dan de latitude namelijk een gt 525m met 96 cuda cores
- De latitude staat mij veel meer aan maar die is wel een stuk dikker en weegt ook wel wat meer, maar vind het verder wel een mooie laptop eigenlijk, en deze zou ik ook kiezen omdat het stevige notebooks zijn.
Alleen de grafische kaart is een quadro nvs4200 en heeft maar 48 cuda cores
Mijn budget ligt op maximum € 1400, het merk maakt mij niet uit.
Hopelijk kan iemand mij helpen.
Naar wat ben ik op zoek:
- Een 15-inch model met full hd anti-glare scherm (vind het maar niks al die reflecties
)
- Krachtige dual core cpu
- Nvidia gpu voor gebruik te kunnen maken van cuda
- Liefst een niet al te zwaar en dik model (niet zoals mijn huidige die 3,3 kg weegt en aan de dikke kant is)
- USB 3.0
- Azerty toetsenbord met verlichting
- ...
- Dell xps15z (het duurste model dat € 1399 kost)
- Dell Latitude E6520 (wederom het duurste model omwille van de processor)
De xps heeft wel een beter grafische kaart dan de latitude namelijk een gt 525m met 96 cuda cores
- De latitude staat mij veel meer aan maar die is wel een stuk dikker en weegt ook wel wat meer, maar vind het verder wel een mooie laptop eigenlijk, en deze zou ik ook kiezen omdat het stevige notebooks zijn.
Alleen de grafische kaart is een quadro nvs4200 en heeft maar 48 cuda cores
Mijn budget ligt op maximum € 1400, het merk maakt mij niet uit.
Hopelijk kan iemand mij helpen.