Toon posts:

Op zoek naar een nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-04 11:55
Momenteel heb ik een bijna 4 jaar oude dell latitude d830 laptop. Het ding werkt nog prima enzo maar soms merk ik toch dat ik net iets meer power nodig heb gewoon en ook iets meer workspace want met mijn huidige resolutie van 1280 x 800 is het soms een beetje krap werken. Daarom ben ik al op zoek beginnen gaan naar een nieuwe laptop en hoopte ik op wat tips bij het vinden van een goede robuste laptop.

Naar wat ben ik op zoek:
  • Een 15-inch model met full hd anti-glare scherm (vind het maar niks al die reflecties ;))
  • Krachtige dual core cpu
  • Nvidia gpu voor gebruik te kunnen maken van cuda
  • Liefst een niet al te zwaar en dik model (niet zoals mijn huidige die 3,3 kg weegt en aan de dikke kant is)
  • USB 3.0
  • Azerty toetsenbord met verlichting
  • ...
Waarnaar ik tot nu toe al gekeken heb:- De xps heeft als voordeel dat hij dun en ook licht is voor een 15 inch model, alleen in de reviews komt dit model er niet altijd goed uit vind ik, het metaal aan de onderkant buigt te veel door en ook het toetsenbord buigt wat door, en hij wordt ook heel warm, dus daarom zou ik deze niet kiezen
De xps heeft wel een beter grafische kaart dan de latitude namelijk een gt 525m met 96 cuda cores

- De latitude staat mij veel meer aan maar die is wel een stuk dikker en weegt ook wel wat meer, maar vind het verder wel een mooie laptop eigenlijk, en deze zou ik ook kiezen omdat het stevige notebooks zijn.
Alleen de grafische kaart is een quadro nvs4200 en heeft maar 48 cuda cores

Mijn budget ligt op maximum € 1400, het merk maakt mij niet uit.

Hopelijk kan iemand mij helpen. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DFVonkerman
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-03-2020
ik zou als ik jou was voor een gewone XPS15 gaan want die heeft een beter scherm dan de XPS15z. heeft ook meer ruimte voor koeling. ik zou gaan kijken in het XPS15 topic. daarin staat een excel bestand waarin alle configuraties staan met de prijs en eventuele korting

Acties:
  • 0Henk 'm!

• glennvho
  • Laatst online: 26-04 11:55
Oké zal ik eens doen, maar is een xps15 niet dikker en lomper als een latitude enzo? En ook qua gewicht en robuustheid is de latitude niet de betere keus dan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quad
  • Laatst online: 00:27

Quad

Doof

Vragen als wat moet ik kopen, of iets in die richting zijn niet toegestaan op T.net.

Je kunt je vraag beter stellen in een van de (N)BBG's : Best Buy Guide overzichtstopic
Waar men je ongetwijfeld verder kan helpen.

Edit: Om je toch een beetje van dienst te kunnen zijn; ik heb voor het weekend een Medion Akoya P6631 aangeschaft. : http://www.medion.com/nl/...=performance_notebooks_11

Is een 15,6" mat scherm
750GB HDD
Sandy Bridge processor
Stevigere graka, namelijk de GT540m
En 8GB mem.
2.7 Kg zwaar

Heeft alleen geen Azerty en verlichte toetsen, maar wellicht dat je even kunt bellen en vragen naar de opties, zeer behulpzame klantenservice namelijk.
Plus je krijgt nog 50E korting tot en met 3 juni.

Er zijn ofc. ook meer opties te vinden natuurlijk.
Neem anders ook de Pricewatch door.

[Voor 61% gewijzigd door Quad op 30-05-2011 14:17]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
Darts🎯

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 178972

http://www.notebooktotaal...-bridge-laptop-p-246.html

Kijk hier eens, vrij goedkoop voor een supergoede laptop!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 303530
  • Niet online
Ik snap niet waarom iedereen dat ding aanraad, want hij doet op elk vlak onder voor de xps 15, en op elk vlak behalve het scherm onder voor de N53.... Alleen de GPU is beter.
Je vergeet te vertellen dat dat scherm 1366*768 pixels heeft :/
DFVonkerman schreef op maandag 30 mei 2011 @ 13:30:
ik zou als ik jou was voor een gewone XPS15 gaan want die heeft een beter scherm dan de XPS15z. heeft ook meer ruimte voor koeling. ik zou gaan kijken in het XPS15 topic. daarin staat een excel bestand waarin alle configuraties staan met de prijs en eventuele korting
Dat zou ik ook doen, ik raad de xps 15 ten zeerste af vanwege de hitteproblemen, onder load klokt hij terug naar 2.2ghz.
Pak je de xps 15 erbij met diezelfde processor blijft hij vrolijk doorsnorren op de maximale kloksnelheid (3.2? ghz). Hij is dik ja, maar dat levert in dit soort situaties gewoon voordeel op. Zo'n dunny body word namelijk ERG heet, en hij is ook nog eens van aluminium...
glennvho schreef op maandag 30 mei 2011 @ 13:07:
• Nvidia gpu voor gebruik te kunnen maken van cuda
Heb je daar een bepaalde reden voor? Ik ken niet een applicatie die serieus voordeel heeft van CUDA tov. een quadcore cpu.

Hoe dan ook, topics als deze zijn niet meer toegestaan: CSL beleid. Ik verwijs je daarom door naar de [NBBG aanschaf] Multimedianotebook april 2011. Daarmee sluit ik deze discussie.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee