Ik weet dat het niet echt computer relateerd is maar op de relevante fora verwacht ik niet teveel input aangezien daar meer mechanische masterminds zitten dan electro slimmerds 
ik heb 2 2e hands digitale tellers gekocht van dit type: Koso XR-RS
mijn plan is om deze op een Tomos(flexer model 1998-2002) brommer te zetten voor mn vriendin. Maar nu loop ik tegen een probleem: daar zit geen accu op en die is dus eigenlijk wel nodig
ik geloof dat er wel een printje inzit om de stroom netjes 12v te maken(spanningsregelaar) (zal ik vd week eens nakijken) maar zou ik hier de teller op aan kunnen sluiten? ik weet dat dit niet heel ideaal zou zijn omdat je dan gevoelig bent voor storingen/ weinig spanning door lage toeren
een ander plannetje is om een battery pack te kopen/ maken van oplaadbare batterijen (ik neem aan dat modelbouw battery packs teveel stroom bleeden voor deze toepassing?) Ik dacht zelf aan cr123 lithium cellen van 3 V of eventueel een batterijhouder van 1 X aa(a).
als jullie mijn verhaal zo lezen wat denken jullie dan dat de beste oplossing zou zijn? ik weet helaas niets over stroomverbruik anders had zo'n 12v batterij misschien ook wel leuk geweest
ps ik overweeg geen scooter accu omdat ik gelezen heb dat deze niet instaat zijn om lang stroom vast te houden.
verdere info:
ik heb thuis opladers voor modelbouw accu packs
aa - aaa - 9v blokken
lithium 18650 en cr123 batterijen
scooter / auto accu

ik heb 2 2e hands digitale tellers gekocht van dit type: Koso XR-RS
mijn plan is om deze op een Tomos(flexer model 1998-2002) brommer te zetten voor mn vriendin. Maar nu loop ik tegen een probleem: daar zit geen accu op en die is dus eigenlijk wel nodig

een ander plannetje is om een battery pack te kopen/ maken van oplaadbare batterijen (ik neem aan dat modelbouw battery packs teveel stroom bleeden voor deze toepassing?) Ik dacht zelf aan cr123 lithium cellen van 3 V of eventueel een batterijhouder van 1 X aa(a).
als jullie mijn verhaal zo lezen wat denken jullie dan dat de beste oplossing zou zijn? ik weet helaas niets over stroomverbruik anders had zo'n 12v batterij misschien ook wel leuk geweest

ps ik overweeg geen scooter accu omdat ik gelezen heb dat deze niet instaat zijn om lang stroom vast te houden.
verdere info:
ik heb thuis opladers voor modelbouw accu packs
aa - aaa - 9v blokken
lithium 18650 en cr123 batterijen
scooter / auto accu