Toon posts:

Packard Bell loopt op willekeurige tijden vast.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stvn21
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-06 12:56
Hallo,

Ik moet voor iemand een packard bell repareren. Meestal heb ik het probleem wel snel te pakken maar nu lijkt het wat lastiger te worden.

Het is dus zo'n pc met een mini case. Deze pc loopt op random tijden vast. de 1e keer gaat het na 10 minuten mis, de andere keer na 5 uur. Geen BSoD's. Beeld ''freezed''.

Wat kunnen de oorzaken zijn?:

- Temperatuur
- Geheugen
- Voeding
- Moederbord
- Harde Schijf.

Temperatuur cpu is idle zon 60 graden, gestressed +/- 70 graden. Dit is natuurlijk hoog maar deze kleine pc's worden volgens mij altijd zo heet. PC zat vol stof, alles weggehaald. Koelerblok van cpu ook schoongemaakt + nieuw koelpasta aangebracht. resultaat: nihil. Nog steeds rond de 58/59 graden idle. Helaas geen mogelijkheden om een fan bij te plaatsen. Weet helaas dus niet of dit het probleem is.

Videokaart is ook zo'n 55 graden idle.

Geheugen heb ik getest met memtest. Geen errors.. lijkt oké te zijn.

Voeding lijkt ook goed te zijn. Wanneer pc vast loopt blijft fan en dergelijke gewoon werken. Stroom gaat er iig niet af.

Moederbord kan het probleem zijn: geen idee hoe ik dit kan uitsluiten.

Harde schijf leek in het begin het probleem te zijn. Heb met een andere HDD getest en het leek goed te gaan. Helaas na 6 uur weer een vastloper..

Alle tips en opmerkingen zijn welkom :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• blinkenlights
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Probeer eens een andere satapoort of satakabel, aangezien wat "gerommel" in de buurt van de HD verschil lijkt te maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stvn21
blinkenlights schreef op maandag 30 mei 2011 @ 10:50:
Probeer eens een andere satapoort of satakabel, aangezien wat "gerommel" in de buurt van de HD verschil lijkt te maken.
Heb al een andere poort geprobeerd. Maar inderdaad, ik kan nog wel een andere satakabel proberen ..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Laurens Bossche
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-03-2018
Is de PC nog wel te pingen oid?

Ik heb in het verleden wel eens gezien dat de videokaart na een bepaalde tijd defect wordt en vergelijkbare symptonen gaf. Mischien kun je eens een stress test draaien en kijken of er artifacts/freezes optreden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ®androiid
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-03 12:55

®androiid

Euroshopper

klinkt ook best wel als de 'sandybridge bug'
wat zijn de specs van deze pc?

Pils €0,50

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stvn21
Laurens Bossche schreef op maandag 30 mei 2011 @ 12:23:
Is de PC nog wel te pingen oid?

Ik heb in het verleden wel eens gezien dat de videokaart na een bepaalde tijd defect wordt en vergelijkbare symptonen gaf. Mischien kun je eens een stress test draaien en kijken of er artifacts/freezes optreden.
Ga ik doen!
®androiid schreef op maandag 30 mei 2011 @ 13:44:
klinkt ook best wel als de 'sandybridge bug'
wat zijn de specs van deze pc?
Hij is 2 jaar oud, dus onmogelijk dat er een cpu met sandybridge opzit toch ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:46

Fiber

Beaches are for storming.

Kijk eerst eens rustig hier: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stvn21
Ik heb even de pci vga kaart uitgeschakeld en de onboard ingeschakeld. Toen een stress test gedaan en liep na +/- 5/6 minuten weer vast.

Hier de temperaturen:

Is dit te heet of moet dit nog kunnen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Mogen we ook nog weten welke PC het is?

70° is trouwens niets, ik zou me pas zorgen gaan maken boven de 95° bij de meeste CPU's.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stvn21
Klik

Alleen iets andere specs, namelijk: klik

[Voor 49% gewijzigd door Stvn21 op 31-05-2011 09:59]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee