Toon posts:

inbellen naar analoog modem met Vodafone UMTS Stick

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:59
Hallo,

Ik moet met mijn laptop in kunnen bellen op een ouderwets systeem wat met een modem op een analoge lijn is aangesloten.
Nu hebben we door de openbare aanbesteding voor gemeenten al onze mobiele spullen uitbesteed bij Vodafone en daarom dus nieuwe sticks gekregen.

Ik krijg het niet voor elkaar om met mijn USB stick een modem verbinding met een nummer te krijgen.
Om te testen probeer ik in te bellen met inbellen.org ( 06760 - 01234 ) maar de pc geeft gelijk de fout 'De externe computer reageert niet'. Maar als ik naar een ander analoog nummer bel krijg ik deze fout ook.

Is het uberhaupt mogelijk om met een umts stick te bellen naar analoge nummers?
Wij gebruiken windows 7 laptops met Vodafone sticks ( Huawei K4505) en de nieuwste software (abc_dashboard10.1.108WindowsOS_19april2011 )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:13

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Kun je je laptop niet met Bluetooth pairen met je GSM en zo op die manier een dialup verbinding opzetten?

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-06 16:07

RammY

Dát!

Voor zover ik weet kun je met een mobiel data abbo niet standaard een GSM verbinding opzetten.
Daar zou je een GSM-Data gedeelte voor in je abbo moeten hebben zitten.

Ik zou dit eens navragen bij Vodafone zelf

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hennie-M
RammY schreef op maandag 30 mei 2011 @ 10:53:
Voor zover ik weet kun je met een mobiel data abbo niet standaard een GSM verbinding opzetten.
Daar zou je een GSM-Data gedeelte voor in je abbo moeten hebben zitten.

Ik zou dit eens navragen bij Vodafone zelf
Dit is een hele goede, ik heb even rondgevraagd bij de Telecom mensen hier en die spraken over een Machine 2 machine abonnement. Dus dat ga ik eens proberen. Dat schijnt goed te werken want de verkeerslichten werken op een zelfde manier.
strandbal schreef op maandag 30 mei 2011 @ 10:44:
Kun je je laptop niet met Bluetooth pairen met je GSM en zo op die manier een dialup verbinding opzetten?
Dit zou ook kunnen, maar ik geloof dat de wens was dat de monteur telefonisch bereikbaar moet zijn tijdens zijn werkzaamheden.

[Voor 23% gewijzigd door Hennie-M op 30-05-2011 14:08]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-06 16:07

RammY

Dát!

Ik ken het van bijvoorbeeld mobiele pin apparaten.
Die hebben vaak ook een GSM-Data product in hun aansluitingen staan.

Een dergelijk mobieldata abbo wat jij hebt, is het zelfde als een belbundel met dataabbo alleen dan zonder belbundel (en bel producten) in de aansluiting.

Een mobiele pin kan ook bellen naar 06760-nummers ivm updates.
De transactie word gewoon wel via het UMTS/GPRS data netwerk gedaan.

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Vanuit mijn werk heb ik wel wat ervaring hiermee (gemalenbeheer ipv verkeersinstallatie weliswaar, maar zelfde principe) en kan je vertellen dat het ook erg afhankelijk is van het type internetdongle dat je gebruikt. Maar onze ervaring is dat de modellen die de laatste jaren op de markt gekomen zijn dit vrijwel allemaal niet ondersteunen en indien wel, dit altijd erg moeizaam werkt (het is echt secundaire functionaliteit, dus niet altijd even goed geïmplementeerd). Beter ben je dan uit om een industrieel GSM-modem (met een GSM-data-abbonement, oftewel M2M) te pakken, aangesloten op de seriële poort van de laptop, en daarmee in te bellen. Weliswaar wat duurder in de aanschaf, maar werkt een stuk betrouwbaarder.

Sowieso wordt het analoog inbellen tegenwoordig steeds lastiger. Heb je bijvoorbeeld te maken met een telefooncentrale die alles omzet naar voip kan je al grote problemen verwachten. Daarnaast zijn de vaste telefoonlijnen over een paar jaar ook verleden tijd en zie je tegenwoordig dat dit soort installaties dan ook aangesloten worden via GPRS-modems zodat je er overal waar je een internetverbinding hebt er mee kan communiceren (moet je alleen wel GPRS-abonnementen met een vast ip-aders hebben).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hennie-M
Invisible_man schreef op maandag 30 mei 2011 @ 14:24:
Vanuit mijn werk heb ik wel wat ervaring hiermee (gemalenbeheer ipv verkeersinstallatie weliswaar, maar zelfde principe) en kan je vertellen dat het ook erg afhankelijk is van het type internetdongle dat je gebruikt. Maar onze ervaring is dat de modellen die de laatste jaren op de markt gekomen zijn dit vrijwel allemaal niet ondersteunen en indien wel, dit altijd erg moeizaam werkt (het is echt secundaire functionaliteit, dus niet altijd even goed geïmplementeerd). Beter ben je dan uit om een industrieel GSM-modem (met een GSM-data-abbonement, oftewel M2M) te pakken, aangesloten op de seriële poort van de laptop, en daarmee in te bellen. Weliswaar wat duurder in de aanschaf, maar werkt een stuk betrouwbaarder.

Sowieso wordt het analoog inbellen tegenwoordig steeds lastiger. Heb je bijvoorbeeld te maken met een telefooncentrale die alles omzet naar voip kan je al grote problemen verwachten. Daarnaast zijn de vaste telefoonlijnen over een paar jaar ook verleden tijd en zie je tegenwoordig dat dit soort installaties dan ook aangesloten worden via GPRS-modems zodat je er overal waar je een internetverbinding hebt er mee kan communiceren (moet je alleen wel GPRS-abonnementen met een vast ip-aders hebben).
Bedankt voor je bijdrage, we waren al bang dat het deze kant op zou gaan. We gaan er dus voor kiezen om een echt gsm modem te kopen. Ook dank aan de andere bijdrage.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Graag gedaan hoor :) het is mijn vakgebied (werk bij een bedrijf dat gemalen bouwt en werk daar op de telemetrie-afdeling als ontwikkelaar), dus daar vertel ik graag wat over.

Voor dit soort toepassingen hebben wij in het verleden wel Samba gsm-modems toegepast (usb), maar volgens mij zijn deze niet meer zo makkelijk te verkrijgen (inbelmodems is een wat uitstervende techniek, wordt steeds meer door GPRS-achtige modems vervangen). Je kan natuurlijk ook een industrieel modem zoals die bij gemalen en verkeersinstallaties toegepast worden aansluiten op de seriële poort van de laptop (voor zover je deze hebt).
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee